Det är ju detta som varit den stora skillnaden när det har gått bra mot när det gått dåligt. Matcherna innan Glifford fick chansen var total katastrof och det hade inte spelat någon roll vem som vaktat kassen i dessa matcher.
När Glifford kom in tajtade man till spelet bakåt och satte inte honom i likadana situationer som man gjort tidigare med Alnefelt och Dichow. När man sen hamnade i samma synder mot Malmö så gick det inte så bra för Glifford heller.
Jag tycker det är rejäl överskattning på Glifford här på forumet och underskattning på våra andra målvakter. Dichow var frälsaren förra året och nu är han inte vatten värd för att han har fått stå ett gäng skitmatcher.
Absolut kan det vara så. Men det går åt båda håll. Kemi mellan målvakt och utespelare är viktigt. Jag tror dock inte att hans spel skulle hålla mot bättre motstånd. Men det gäller iof för hela laget.
Jag vill se mindre fladder. Vill ändå passa på och gratulera Hugo och hans kamrater för 3 jävligt välbehövliga poäng!
Tänkte på matchen igår angående fladdrandet. Det hade räckt med ett lite mindre uddlöst lag än Rögle för att förlora den matchen. Det var en stöld rakt av. En väldigt skön sådan. Men i ärlighetens namn så förtjänade inte HV 3 poäng.
Mot FBK kändes det som att det var mer flax än skicklighet.
Vi ska vara väldigt glada för dessa poäng.
Ja man kan ju se det hur man vill. Jag skulle vilja belysa att trots att man släppte till en del mer än skapliga chanser så höll han nollan och stal således matchen åt oss vilket tidigare har efterfrågats.
Att begära den typen av insats match efter match är dock för mycket att begära. Om han släpper billiga puckar när vi spelar stabilt försvarsspel så finns det fog för kritik men just nu kan det ju vara trevligt att lyfta hans insatser istället för att klaga.
Som du själv säger hade vi kunnat förlora båda dessa matcher men då hade det inte varit målvaktens fel.
Visst ser Hugo stundtals väldigt flaxig ut i målet, men ganska fin trend ändå. Om man ser till hans sex senaste matcher så ligger han på 95 procent eller mer i fyra av matcherna.
Det är ganska likt Gliffords prestationer under hans sex första matcher i kassen. Nu när det är lite osäkert var Glifford står för tillfället så verkar i alla fall Hugo ha steppat upp.
Är det bara jag som tänker på att Hugo flyttar buren typ medvetet nästan 3 gånger per match? Någon som har någon teori om de där för när man ser det live så är det nästan som om det sker hela tiden.
Stora benmuskler som lyckas lyfta stolparna ifrån piggarna i isen Nejdå skämt och sidor, inget jag har reflekterat över som ovanligt hos honom kontra andra målvakter faktiskt
Jag håller faktiskt med lite där, även om det är mycket som spelar in vilket målvaktsval man gör, så har vi alltid låtit samma målvakt står tills det kommit en genomklappning. Och då ställt näste målvakt tills den inte dög. Sen bränner vi ut den tredje. Ibland kan det vara skönt att släppa fram näste målvakt medans man vet att man har en till på topp redo att ta tillbaka förstaspaden veckan efter.