Mycket klolt inlägg fastän jag håller Dichow som första.
Då svarar jag med något som jag inte har siffror på. Endast känsla.
Den säger i alla fall att Glifford över en lång serie skulle kunna bli mer sönderläst än Dichow. Att Modo skulle kunna läsa in sig på hans svagheter på annat sätt och alltid skjuta på vissa ställen. Han tar liksom det man förväntar sig att han ska ta, medan Dichow (och Alnefeldt också) tar fler “svåra” puckar.
Jag vill ogärna utge mig för att vara en besservisser, men jag skrev faktiskt på forumet innan seriestarten att jag hade föredragit en målvaktsida med Dishow, Glifford och Erliden. Detta bara för att jag kommer ihåg för 25 år sen när vi startade elitserien med två juniårer i målet Stefan Liv och Jonas Fransson. Jag vill inte göra ett personangrepp på Alnefelth, men han riskerar faktiskt att vara en målvakt som är med och degraderar vårt lag två gånger. Varför värvade vi Hugo igen? det var ju inte billigt heller. Detta tror jag ( jag vill poängtera att det är verkligen det jag tror) att de här tre målvakterna hade inte spelat ut oss ur serien. Jag kan mycket väl tänka mig att Glifford eller Erliden hade kunnat bli en ny Stefan Liv. Har för mig att Fransson rankades före Liv, men kan kanske ha fel. Men ja, jag är bitter.
Dichow har erfarenhet av att vinna kvalmatcher och Glifford är fortfarande junior, så Dichow går före alla dar i veckan i kvalet. Om han är frisk. Glifford går före Hugo, och borde ha gjort det sen i december.
Hugo var ruggigt bra i början av säsongen. Kanske bäst av alla målvakter. Sen hände nåt efter Gliffords succé. Hugo kom tillbaka yvig och sprattlig. Överarbeta alla situationer. Sover i målet m.m
Va, jag minns aldrig att han va bra i inledningen med alla förluster?
Hugo var ju helt fenomenal i inledningen av serien. Höll oss kvar i de flesta matcher. Sen hände något efter att han blev utbytt mot (jag tror det var) Rögle när han slog huvudet i isen i OT. Efter det har han inte levererat på det sätt man hoppats på
Åh fan, tack för påminnelsen. Minns den händelsen nu ja. Undrar om smällen kan påverkat på nåt vis.
Inte ens när HV hade en ok målvakt så togs det ok med poäng.
Heja Blomman!
Har någon hört om varför inte Hugo ens fick byta om de sista fem kvalmatcherna?
Petning? Skada?
Att man inte gått ut med eventuell skada är en sak men om man kör tombola med målvakterna på detta vis känns det i stil med AJ. Samma jävla tombola som under Tommy fast med målisar.
Någon av de första matcherna vill jag minnas han hade insjuknat i något (rätta mig gärna om jag har fel), men han kunde ju vara på läktaren igår så då var det ju inte sjukdom längre iallafall.
Han satt med ett tejpat/gipsat finger på läktaren iaf. Man kunde se någon röd bandagering/tejpning.
Eller så var det bara ett rött plåster och han hade skurit sig på kökskniven
Han var magsjuk ett tag vet jag, men på slutet var han nog petad.
Tikka som varit i farten igen? Svårt att se att han skulle skadat sig under match annars iaf då hans fingrar sällan är i vägen för nåt!
Jaha.
De var den karriären.
Oavsett så ser jag ingen framtid i HV för Alnefelt. 8 vinster på 28 starter. Alldeles för dåligt. Han håller inte. Inte ens som back up.
Jag hoppas man bryter med honom och tar in ”nån annan” (jag har noll koll på marknaden) med Dichow som back up.
Behåller man Alnefelt så är vi i botten nästa år igen och allt vackert prat är just bara det - vackert prat.
Nej. Alnefeldt kan absolut inte vara kvar. Han har fått sin chans. Han håller inte. Gör en brattström. Börja om i HA. Det skulle passa dig bättre.