FÖRLÄNG!
Oroar mig lite att det inte har förlängts än. Visserligen lär han inte ha jättemycket intresse från andra SHL-lag tänker jag. Men vill verkligen inte tappa Axel.
Kan det bero på vår osäkra serietillhörighet
nästa år?
Kanske är bäst att bara vänta och se.
Det är väl egentligen bara att signa? Om vi åker ur bryts ju kontraktet direkt. Dessutom börjar väl inte HV betala för det kontraktet förrens nästa säsong börjar? Någon mer kunnig som kanske vet hur kontrakten fungerar men det låter väl ganska rimligt.
Passerade nyss Garden. En spelarbil på plats. Det var Axels. Hoppas han och Hult sitter så här på en lördagkväll och förlänger kontraktet.
Eller så sitter Axel och Hult och försöker övertala en gammal spelarkompis till Axel att skriva på för HV innan deadline.
Det funderade jag också på
. Man kan ju hoppas. Men vem skulle det kunna vara?
Då är det långa förhandlingar för den stod där igår fredag med ![]()
Jaha, enkelt då. Han bor i Garden!
FÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRLÄÄÄÄÄNGGGG
Jag sa här om dagen att Dickinsson in eller inte spelar mindre roll med tanke på det läget föreningen befinner sig i.
Men i Rindell har vi faktiskt en spelare som vill stanna. Blir intressant att se hur man går tillväga i frågan när man har en spelare som faktiskt vill stanna. Det har ju inte gått så bra tidigare.
Nu gäller väl detta enbart om HV spelar SHL-hockey, vilket är väldigt tveksamt….
Han kanske kan tänka sig att stanna även i HA. Då som toppback i PP.
Vet inte hur intressant han är för andra SHL lag. Alltså återstår för honom att återvända till Finland.
Ok han kommer att kosta med HA mått men det kanske inte behöver bli SHL dyrt.
Men en kille som älskar Jönköping och vill spela här är nog inget för vår nuvarande ledning
Vore ju en dröm om han ville fortsätta i Hv även om det blir HA, men tror nog inte att det kommer saknas anbud från andra SHL-klubbar. Han ligger ändå på 9:e plats i backarnas poängliga, med liknande stats som LaLeggia.
Det finns fler länder än Sverige som betalar bättre än Finland. Rindell skulle inte ha svårt att hitta en ny klubb.
Det finns det säkert. Men här har vi en kille som verkligen trivs i Jönköping.
Om vi nu inte ska behöva harva i botten i HA så kommer det trots allt behöva skrivas några lite dyrare kontrakt med ett par backar, några forwards.
Det lär inte komma några återvändare till HV om vi spelar i HA och Blomman fortfarande är kvar.
Så det kanske gäller att ta tillvara de spelare som verkligen vill vara här och då kanske inte enbart för pengarnas skull.
Rindell är en av de få spelarna vi haft de senaste åren som haft en uppåtgående kurva efter att ha skrivit på för HV
Men Rindells vara eller icke vara i HV lär vara avgjord om några veckor.
Som läget ser ut så absolut, förläng.
Men. Det finns en annan spelare som kan bli ledig till nästa säsong om vi spelar i SHL.
LaLeggia. Om det står och väger mellan dessa (vilket inte alls är omöjligt med tanke på att backsidan är rätt tjock). Ja, då lockar jag nog hellre hem Släggan.
Rindell är bra. LaLeggia är en stjärna.
Varför inte båda? ![]()
Vore en drömuppställning med Rindell och Joey i PP!

