Tråden om #64 Eric Martinsson

Från dagens genomgång!

En geting av fem möjliga: underkänd

“Misstagen har dock varit alldeles för vanligt förekommande och sett till förväntningar så måste man kunna förvänta sig mer. Mycket mer!”

Kanske får 5 getingar när det kommer till misstag då :sunglasses:

Backsidan är vad backsidan är. Men måste vi verkligen matcha Martinsson så hårt som vi gör i dagsläget? Och är det så jäkla viktigt att få igång Martinsson genom att ge honom den finaste plats man kan få, bredvid SHL:s mest rutinerade spelare Hjalmarsson?

För Martinsson är som vi konstaterat för länge sedan ingen ledande spelare. Långt därifrån. Han är en back för andra backpar och bör ha en roll och lön därefter.

Tyvärr sitter han väl på en rätt bra lön idagsläget, på 2,5 år dessutom. Här bör man nog ta sig en funderare på om man ska bryta efter säsongen. Gick skit för laget sist han var här och skulle ha en ledande roll. Går skit nu också. Så jäkla trött på att se HV göra om samma misstag gång på gång. Fast man sitter med facit på hand.

Backsidan är vad backsidan är. Och just därför är det väl viktigt att få igång Martinsson som har en uppsida?
Spela han så hårt som möjligt med Hjalle och hoppas han hittar vägen tillbaka är min melodi.
Jag ser inget bättre alternativ med nuvarande trupp och tunn marknad.
Funkar det inte så får man bryta senare.

All skit som Martinsson varit igenom, var så jävla härligt och se killen le efter den segern, blir fan tårögd.
Han har lyft sig enormt vid Hjalmarssons sida.
Han är så jävla värd detta!

En spelare man verkligen sympatiserar med!

Nu säger jag något som jag aldrig sagt förut. Du får utstå mycket kritik och viss har jag tyckt varit obefogad. Mot Rögle i BP så försökte du inte ens efter en tappad puck i offensiv zon åka hem så fort du kunde. Du trampade lite lätt och jag får säga att där tappade jag all respekt för dig i ett svep. Spelare med den attityden vill jag inte ha i laget jag älskar så ändra din attityd eller lämna nu.

2 gillningar

Det är tyvärr få tillfällen som grabben kör på 100%… Det syns i varje fall inte att han går in för det. Max 80% varje match :frowning:

2 gillningar

Nej han fuskar över hela banan och det visste vi men inte gubben från Sundsvall.

2 gillningar

Man hoppades ju det skulle stärka honom att spela med Hjalmarsson, ack så fel man hade.

Han är bedrövlig, dags spela Billins istället.

1 gillning

Tidigt under säsongen sa jag att en sak som skiljer årets upplaga från det gäng som åkte ur är inställningen, viljan.

Den enda i årets lag det inte gäller är Martinsson. Jag får flashback till 20/21 varje gång han är på isen. Det ser så lojt ut, så viljelöst och oengagerat.

Inför säsongen ifrågasatte jag varför Nubben valde att satsa på en av spelarna vi byggt 20/21-laget kring, en spelare som dessutom i första hand ville spela i Rögle. Jag har inte ändrat åsikt.

I den bästa av världar håller sig HV kvar och man bryter med Martinsson. Det är så uppenbart att Martinsson inte vill vara här. Det är så uppenbart att han inte trivs.

Så börja med att spela honom mindre. Sen när Kaski är tillbaka så sätt Martinsson på läktaren. Nummer 64 är verkligen inte den man vill hålla i handen när det blåser orkan.

5 gillningar

Kan man hoppas att han bryter kontraktet självmant? Om han nu vill spela i Skåne så kanske Malmö är sugna, oavsett serie. Finns väll annars några bra lag i Danmark, ja menar om han längtar hem så borde ju DK vara ett alternativ.

1 gillning

Total härdsmälta. Martinsson borde inte spela en sekund mer i vår tröja. Herregud vad han ställer till oreda!

2 gillningar

Gillar inte att dissa egna spelare, men Martinsson verkar vara så djupt nedsjunken i dyn att han är bortom räddning. Tycker på riktigt synd om honom då han ser sjukt plågad ut i varenda sekvens.

4 gillningar

Tyckte ändå han inledde säsongen hyfsat men sedan hände nåt och nu sedan omgång tio eller nåt har han helt åkt ner i träsket av passivitet och uppgivenhet.

Jag fattar inte, kapaciteten finns onekligen.

Jag tycker han över huvud taget är svår att förstå sig på. Är han enbart en legoknekt eller har han något slags känsla för laget han spelar i. Hur är han som person? Han ”ville komma tillbaka och ställa saker till rätta”. Intressant uttalande när Rögle redan dissat honom.

Didrik Strömberg var en av få backar som inte var HV-produkter jag gillade i kvalserien när vi åkte ut. Men jag hade aldrig tagit Eric åter.

Martinsson är i grund och botten en jävligt duktig back. Ssjälvklart vill Martinsson att HV ska vinna ishockey matcher. Men Martinssons problem är att han har ett psyke som kräver medgång. Det är därför Lindbom, Pelle G och Challe kör honom i PP tex. Kan HV71 få #64 att spela på sin normala nivå, så är det en enorm tillgång.

Dock tvivlar jag på att HV71 kan få ut av honom denna säsongen. Men Det skulle inte förvåna mig om han är enormt bra nästa år.

1 gillning

Frågan är väl om tränarna ser det vi ser? Iså fall borde inte han spelat över huvudtaget. Eller?