Tråden om #67 Oliwer Kaski

Tror det har lite med medtuds och motstuds att göra också. För 10 matcher sen var det mycket skott som gick på mål men inte gick in. Nu går vissa in, och en del som skulle gått utanför styrs in osv.
Hoppas han passar bättre ihop med Maalahti än Sjöholm gjorde. Kanske tog det ett tag för honom att komma igång efter skadan också. Men håller med att han är inte stabil nog bakåt för att lira 1a backpar.

1 gillning

Han har ju också haft halva förra säsong förstörd av skador och dessutom borta länge denna säsongen. Det är inte bara trycka på en knapp för att man ska börja prestera bra.

Likväl. Tränarstaben har sänkt hans istid med tre minuter.

Vi har inte heller haft så många PP senaste matcherna, som säkert drar ner istiden för honom.

Målskytt mot Schweiz!

4 gillningar

Fick väldigt mycket beröm idag av kommentatorerna som isens bästa spelare.

4 gillningar

https://www.hockeynews.se/articles/33112/

1 gillning

Fasen vad märkligt det känns när svenska kommentarerna säger att Kaski är en toppback i finska landslaget. :yum:

1 gillning

Det är föreningen, inte spelarna. Tycker HV har ett bra lag och borde ligga högre.

2 gillningar

Har börjat tänka om lite vad gäller Kaski. Sen de drog ner hans speltid och satte honom i ett andra backpar så tycker jag han bidrar betydligt mer. I synnerhet vad gäller poäng.

Avslutar han på samma sätt som han inlett 2024 så ser jag gärna att han är kvar. Det är väl lön och roll gissar jag, som kommer bli avgörande för Kaskis del.

5 gillningar

I princip behöver vi behålla de spelare som gör nytta. Hopplöst att försöka bygga ett nytt lag varje år.

Om man ska snälltolka Kaskis tillkortakommanden kan han ha varit tillsagd att pincha och ligga högt även i mittzon samt att tokskjuta.

Lätt att glömma att ibland lyder spelarna lojalt en dum chef.

5 gillningar

Kaski är en back som måste vara kvar. Kontinuitet måste gå före och han har visat att han kan flera gånger.

4 gillningar

För mig spelar de ingen roll om han stannar eller inte men stannar han ska han spela 3 backpar och en lägre lön. Han verkar trivas väldigt bra och tycker mycke bra om klubben.

1 gillning

Stannar Kaski så är det till en väldigt hög lön och i första/andrabackpar och som PP back.

Annars är han inte kvar i HV. Tror han ganska enkelt hittar ett lag i SHL att spela för till liknande villkor, kanske en något lägre summa.

Så HV ligger nog bäst till SHL för att signa Kaski skulle jag tro. Sen om styrelsen och sportcheferna som sitter där ihop med Nubben inte tycker han är värd pengarna är en annan femma.

Finns ju också risken att Schweiz blir ett alternativ.

2 gillningar


Sett till speltid är han den tredje målfarligaste backen i hela ligan. En sån spelare tycker jag nog absolut att vi bör försöka förlänga med och spela högt upp i hierarkin.

15 gillningar

Kaski är tillgång när han inte behöver vara ansvarig. Ett ex är när Borgy gick in i första PP och fick ansvara lite mer. Inträffade ett fåtal gånger innan jul.

Lön och roll, vem ska bedöma det? Nubben? Ifrågasätter inte dig utan föreningens förmåga att ta beslut. Rätt beslut. Och det har heller inget med Kaski att göra.

2 gillningar

Kollar på HV-Frölunda nu i efterhand. Måste säga att Kaski spelar enormt bra på offensiva blå bitvis. Och överlag gör det bra, jämfört med hur han blandade och gav tidigare under säsongen. Kanske har han äntligen kommit i form nu?

5 gillningar

Jag vill ha kvar Kaski, kan inte chansa och släppa honom med nuvarande backbesättning

7 gillningar

Det känns som att både Kaski och Borgström mådde bra av att spela lite landslagshockey för några veckor sedan. Komma bort lite från skiten i HV.

7 gillningar

Ja ett miljöombyte ska inte underskattas.

1 gillning