Tråden om #74 Sean Day

Nu tar du i lite…

1 gillning

Nää

2 gillningar

Kritiserat Day en del och i lördags så skickar han en puck över plexit som träffar mig rätt i kaggen. Så passa er vad ni skriver här :wink:

22 gillningar

Mål idag! Kors i taket! Viktigt för självförtroendet,

MEN varför ser karln så loj ut? Eller ser, han ÄR loj. Glider in i dueller och ut till puck. Duttar med klubban. Knäpper ofta lösa handledare i bröstet på målvakten.

Jag vill se intensitet, kraft, fart, vilja. Har ju skridskoåkning men glider ändå så otroligt mycket! Jag får panik!

1 gillning

Tänk på att han vill tillbaka till NHL. :sweat_smile:

Blir nog en omväg via Ingolstadt isåfall… :wink:

6 gillningar

Han blev väl deprimerad för o se vilket skitlag han hade hamnat i

Ja där lär han stanna ett tag. :rofl:

-14 vad gör han kvar i truppen.

2 gillningar

Denna snubben måste bort. Totalt oduglig både offensivt och defensivt.

4 gillningar

Dra

Ni minns väl Bryan McCabe. Han kom, han sågs, han segrade…inte.

10 matcher, -12, sen smet han ut en söndagmorgon, taxi till Göteborg och flyg till Toronto. Vips så var han bara borta.

Kan va nåt för Sean Day att ta efter. 20 matcher och -14 är inte mycket bättre. Nu lär det väl inte bli så, men han borde väck snarast.

1 gillning

Yes, håller med, men grejen är att jag som försöker hitta kvaliteer i spelare kunde lite, i början, med ljus och lykta, se mellan fingrarna på de defensiva bristerna.

Men det är ju ganska länge sedan jag gav upp nu.

Och jag är ju bara amatör (nåja) men vad sysslar AB och co med ? Största optimistierna i mannaminne?

Day är kass, svårt att nyansera den analysen mer än så. Det är framförallt inställningen jag har problem med. Jag blir f-n deprimerad när jag ser honom.

3 gillningar

Det tragiska är nog tyvärr att han själv är deprimerad och det är nog inte så roligt. Långt bort hemifrån i ett ständigt vintermörker dessutom.

Tycker faktiskt lite synd om honom. Ser inte ut att må bra alls när man ser honom sitta på bänken.

Vänder han detta och blir en nyckelspelare för oss så är det imponerande.

6 gillningar

Helt ofattbart att Fransson / Sjöholm är efter Day i rang ordningen.
Förstår heller inte varför AB/Stillman inte testar han med tex. Säppälä som är mer defensiv.
Men han ser så sjukt loj ut, om du inte vill vara här dra eller vissa lite vilja iallafall.

Spelar Anton hockey va fan ska han göra?

Vår sämsta värvning nånsin? På 2 år dessutom

Sämst är Tikka, sett till lön och prestation

3 gillningar

Vad kan Day ha i lön?

210 000 har jag för mig

1 gillning