Tråden om #74 Sean Day

Tänk om det var så enkelt :slight_smile:

KOM IGEN! Han har spelat en jävla match. Tagga ner…

8 gillningar

Nej man får faktiskt skriva det man tycker och tänker och tycker ingen är ute och sparkar på honom. Jag tycker bara -3 inte är bra som andra vill få det till. Dock tror jag detta är en bra värvning.

2 gillningar

± på en enstaka match säger inte så mycket. Visst det kan va att man sög men det kan också va en lagkamrat som ger bort pucken, en målvakt som släpper en billig tavla eller liknande.

Det är först när man slår ut det på många matcher som man börjar se en tendens som säger något om prestation.

1 gillning

Klart man ska kunna komma med konstruktiv kritik.
Övertygad om att han inte alls är nöjd med sin insats idag och att vi får se förbättring till nästa match, och nästa, och nästa.
Han blir la göbra framöver :slight_smile:

1 gillning

Alla vet att bra backar skriker till sin målvakt “rädda puckjäveln” så att han kommer ihåg att rädda samt “maka på dig din luns!” till sina medspelare så de inte råkar styra in puckar. Sean skrek tyvärr detta på engelska istället för finska och danska. Plus minus är trams. Dichow räddade några nästan givna mål och släppte sedan in skitmål.

Sean har förbättringspotential men han kommer aldrig bli en fysiskt spelande back. Han är mer av en atletisk Pilut.

2 gillningar

Jag tror han kommer bli grym! Men jag blir bara lite fundersam när nån gör mkt misstag mm blir hyllad för vara bra :see_no_evil: Men är nog man ser på det olika då. Tror redan nästa match han kommer stäppa upp!

1 gillning

-3 säger inte mycket. Dichow skulle haft 2 av de puckarna. Han imponerade på mig. Allt beror ju va man fokuserar på, statistiken säger inte allt. :slight_smile:

Såg hela matchen med och såg inte mkt som var bra vilket jag förstår när det är hans första match. Han hade svårt i egen zon det gick fort där ute om man säger så. Tror många AHL spelare får en mindre chock när de ser tempot i shl. Day var alldeles för mjuk tycker jag. Måste tuffa till sig i allt han gör och göra det mer rejält, men det lär komma.

1 gillning

Samtidigt behöver det ju inte vara han som gjort ett misstag för att han är inne på flera baklängesmål, han kan ju inte vara överallt?

Inte sett matchen, så jag menar mer allmänt.

Kolla verkligen inte bara på -3. Utan allt han gjorde och tycker inte han var bra. Tror ej vi kommer längre här. VI tycker olika och det är helt oki.

1 gillning

Tittar på matchen igen och Day står helt passiv och tittar på när Växjö gör 1-0 kunde lyft klubban så hade det inte blivit mål.

1 gillning

3-1 Växjö Sean Day skymmer egen målvakt.

Nummer 16 i vårat lag hade väll kunnat gör något också vid 1-0 målet??

4-2 Växjö, Sean Day tittar puck. Nä ni som berömmer Day idag undrar jag vad ni såg för match. Fullständigt bedrövlig. Inte ett rätt. Hade han agerat som man ska kunde han förhindrat 2 mål bakåt idag kanske till och med 3.

Jag har inte läst några inlägg här på forumet om att day ska ha storspelat den här matchen. Men det finns potential i honom tack vare den fina och starka skridskoåkningen som han besitter som kan blomma ut ännu mer om han får rätt verktyg dvs.

2 gillningar

Tycker vi ska tänka på att det är första matchen för säsongen för Day, första matchen på stor is, första matchen med europeiskt tryck på läktaren… Mycket nytt!

2 gillningar

Han kom för några dagar sedan. Inte tränat med laget mer än ett par pass, inga matcher sedan i våras. Tänk hur det såg ut för de flesta spelare i de första träningsmatcherna i augusti. Detta var (förhoppningsvis) ytrosten som visade sig och det kommer nog gå fort nu för att se hans sanna kvaliteter

Tack i rest my case :wink: Då såg i alla fall vi saker på samma sätt.

Nu vill jag bara vara tydligen IGEN. Jag tror Day kommer bli bra i SHL men efter typ 8-10 matcher. Även om han ej lirat i SHL eller på stor rink så var han dålig. Det är inget personligt utan fakta i mina ögon hur han var en match.

Nu tror jag redan mot ZAIK det kommer se bättre ut.

2 gillningar