Tråden om #74 Sean Day

För en spelare som inte gjort en träningsmatch, precis landat i Sverige, i princip inte tränat med laget, aldrig lirat i SHL eller på stor is… Så jo, jag tycker han gjorde det helt okej. Väldigt dåligt förutsättningar så jag vet inte riktigt vad du hade förväntat dig? Precis som du skriver tror jag han kommer bli riktigt bra om 5+ matcher.

Höll han hög SHL klass i första matchen? Helt klart nej.

Undrar om det inte är en lång debatt som enbart handlar om tolkningar och semantics dock, vi får återkomma när han landat på riktigt. :slight_smile:

1 gillning

Day i i särklass den bästa offensiva backen. Alsing har inte peakat ännu.

2 gillningar

Absolut ser Sean bra ut offensivt men defensivt så finns det fortfarande mer att önska. Har -5 efter två matcher men framförallt så hamnar han ibland helt fel i positioneringsspelet (vilket är väntat) och tenderar till att strö puckar runt sig lite väl frekvent.

1 gillning

Frågan är om han kunde gjort så mycket åt målen igår? Känns säkert tråkig för han att alltid va inne på mål i baken hoppas han har bra psyke.

Day ser bra ut, trots allt! Hoppas att han håller i, och inte kroknar som Strålman gjorde i fjol.

Tror Day kan bli bra med tiden, förra matchen hade han riktig otur , skapade ett jätteläge som inte blev mål och direkt efter vart det ett mål i baken som singlade in lite oturligt.

Får ge honom mer tid.

Undra vad day tycker om dem senate matcherna, måste vara stor skillnad på den offensiva klassen i hans före detta lag jämfört med denna piss offensiv vi har att erbjuda.

Enkelt. Vi sparkar honom.

5 gillningar

Skridskor kan han åka

1 gillning

:joy::joy::joy: haha

Grym ikväll! Gör jobbet i det tysta, hans klubba och sättet att styra undan e fantastiskt ikväll. Bra Abbot! :facepunch:

11 gillningar

Ja han märktes mindre idag. Han tonade ner sina offensiva räder men han fokuserade mer på vara rätt placerad.
Kan han balansera offensiva skridskoåkningen och defensiva spelet kommer han bli grym