Wow häftigt och kul för Dichow, måste vara en av han största meriter i karriären. Och dessutom på hemmaplan också. Det är han är så värd.
Kul också att Kanada av alla åker på en rejäl käftsmäll och ett rejält fiasko. Det va på tiden. Den där tacklingen mot Foppa i VM för x år sedan retar mig än idag. Som mkt annat som går Kanadas väg.
Ja, och tydligen var domsluten i Kanadas favör igår, de verkade ha gjort vad de kunnat. Danskarna var ju rasande. Kunde blivit som i den där fotbollsmatchen mot Sverige…
Ibland känns det som att Kanada trycker på om att ska vi vara med i VM ska vi alltid få vara med i finalen, annars kan det kvitta. Lite som de där länderna i Eurovision.
Riktigt kul för DICKEN! Detta unnar jag honom då han verkar vara en riktigt skön snubbe både på isen och i omklädningsrummet.
Att dicken har en hög högsta nivå tror jag vi vet om nu efter 2 kvalspel och matchen igår. Tyvärr så är inte detta hans problem, utan det är att han är alldeles för ostabil över tid och blandar toppinsatser med rejäla bottenskrap.
Lyckas han höja sin lägstanivå och hittar en jämnare prestation så kan han mycket väl bli en stabil topp 5 målvakt i SHL. Ska han över till NHL så krävs nästan gårdagskvällens prestation vecka in och vecka ut, annars så kommer han inte bara bli satt i en städskrubb i usa, utan antagligen få städa den istället.
Jag såg hela matchen igår för jag ville kolla Dichow och fisken. Måste säga att jag blev överraskad av Danmark, trodde inte att de var så här bra. Då tänker jag inte bara på resultatet utan framför allt på spelet.
Hade velat se Dicken med ett ordentligt lag framför sig som inte består av bredd och HA-spelare, tror mer hans form har berott på materialet han har att jobba med än han själv!
Jo jag tror ju inte att det blir sämre av att komma ur egen zon;) Men oavsett så tar det ju inte bort många av de grodor de senaste två åren som inte har berott på undermåliga backar.
Nu får ni lugna er lite. Dichow spelade ner sig själv till tredje målvakt i Frölunda. Han hade en usel höst i HV, även fast han kanske borde fått chansen igen tidigare under våren. Jag älskar Dichow, men att folk sitter o pratar om NHL är ju helt sjukt när han bara varit bra i ca 10 matcher iår. Han var ju faktiskt tydligt sämre än både Alnefelt och Glifford i höstas och höll ju uppenbarligen inte måttet i Frölunda innan det heller…
Tror alla ovan är fullt medvetna om Dichows svajiga SHL-karriär.
Men EN stormatch mot den här typen av hockeynation kan få upp ögonen för vilken NHL-scout som helst. Det har hänt förr, och det kommer hända igen. Tror det är det folk syftar på när de nämner NHL och Dichow i samma andetag.
Kanske hade kunnat få ett nhl-kontrakt om Nubben va scout kanske. Men dessa scouter gör nog en betydligt grövre analys än att bara bedöma en insats mot kanada
Med tanke på att ribban för vad NHL plockar över sänkts betydligt sedan ett gäng år tillbaka så håller jag inte med dig. NHL chansar hej vilt. Har sällan något att förlora.
Du negligerar historien totalt och vad för typ av rekryteringar som gjorts.
En bra säsong i HA har lett till NHL-kontrakt, ett bra VM (vilket Dichow gör) har lett till NHL-kontrakt.
Dichow är draftad sedan tidigare (uppenbarligen är han välscoutad). Han har gjort ett bra VM hittills. Han gör en stormatch mot Kanada. Jag påstår inte att han kommer få ett NHL-kontrakt. Jag menar däremot att diskussionen som först ovan inte är orimlig. Större under har nämligen skett. Vilket du uppenbarligen verkar ha missat.
Absolut kan en bra säsong i HA leda till ett NHL kontrakt, det är ingen annan som påstått något annat heller. Där emot som du är inne på själv, “uppenbarligen är han välscoutad” Med dem orden så innebär det ju inte att han värvas till NHL med 1 matchs scoutbakgrund.
Du får gärna ge exempel på de där större undren som skett som jag verkar ha förträngt eller missat
Så du menar att en tysk landslagsspelare som producerat i tyska högsta ligan 3 år i rad samt gjort 3 säsonger på college enbart värvas genom en scouting på 4 matcher i vm?
Du får gärna tro på detta om du vill. Jag är däremot helt övertygad om att man hållit koll på denna spelaren de senaste säsongerna genom sina europeiska scoutnätverk.
Tillägg till detta så har en NHL-klubb i snitt 17,6 scouter på lag. Att då tro att man värvar spelare baserat på 4 matcher är ju bara korkat