Tråden om #80 Frederik Dichow

95,8% mot Leksand :folded_hands:t2:

8 gillningar
10 gillningar

Nu hakar jag på hyllningskören. Dichow är vår nummer ett.

18 gillningar

13 gillningar

Förläänngg

5 gillningar

Minns ni när Dichow stod på huvudet när Danmark slog ut Kanada i VM-kvarten? Det här var i klass med det. Undrar hur många poäng vi hade haft om vi startat säsongen med Dichow.

7 gillningar

Som sagt, vinet smakar mycket godare när man ser denna hängandes framför en!

14 gillningar

Dicken din f-n, du brinner! :fire: :eggplant:

7 gillningar

Sa det förra säsongen, säger det igen.

Denna grabben är underskattad och vår givna förstamålvakt. Dicken står.

4 gillningar

Dichow alltså… vilken jävla dansk mur vi har fått in. Killen är helt sjuk just nu. Färjestad sköt som om de trodde han skulle spricka till slut, men det var som att skjuta på en tegelvägg.

Han är tillbaka i kval-formen, precis som mot Modo och Oskarshamn, fast ännu bättre. Totalt iskall, tar allt och lite till. Färjestad-spelarna måste fan ligga vakna i natt och undra vad de ska behöva göra för att få in en puck bakom honom.

Utan Dichow hade vi varit nedkörda i botten, det är bara att erkänna. Just nu är han vår MVP, vår livlina, vår danska dynamit. Och vet ni vad? Det är faktiskt riktigt kul att se HV vinna matcher för en gångs skull.

5 gillningar

Killen gjorde en match likt han gjorde emot Kanada för Danmark.
Monstermatch!

8 gillningar

Nästan så att man undrar om Winther kört någon hypnos på Dicken på försäsongen och fått honom att tro att vi går in i kval. För han är ju sådär kvalbra nu, vår gode dansk.

4 gillningar

Vilken hjälte. Förläng!

6 gillningar

Bästa Dicken!!:denmark: :denmark:

2 gillningar

Mods. In med danska flaggan nu.

22 gillningar

Ersätt den norska med en dansk, helt enig. Kom igen nu, kvalhjälte TVÅ gånger och monster när SHL startat. Vi kan omöjligt INTE ha en dansk flagga om norsken fick en enbart för en okej försäsong!

3 gillningar

44 matcher till på samma nivå så är vi ett topplag! Vi tror på dig Dichow!

5 gillningar

Har sagt det hela säsongen. Säger det igen. Dichow är nr 1. Frågan är om Anton förstår detta nu.

3 gillningar

Denna är värd en repris efter dagens insats!

8 gillningar

King!