Tråden om #80 Frederik Dichow

Vår dansk är även yngst av alla målvakter i top 10 för stunden denna säsongen.

Över tiden:
100 matcher varav 47 vinster, 2437 räddningar och 9(!!!) igenspikningar.
Jämför med Lehtinen som har 91 matcher, 37 vinster, 2327 räddningar och 3 nollor.

Jag förstår inte vart folk får statistiken från när dom tvångt skulle resa Lehtinen som en av seriens bästa målvakter inför säsongen. På pappret så är Dicken minst lika bra och för 1/3 av lönen.

3 gillningar

Man blir ju bara mer och mer svag för Dichow i varje klipp man ser honom snacka, tänk att vara så bra men fortfarande kunna vara så ödmjuk och varm. Hundragubbe!!

5 gillningar

Dicken har alltså räddat 5 mål över förväntat på 4 matcher. Det är helt galet. Han är också 10cm längre än Lasse :rofl:

Vet inte var du får din statistik ifrån men dom där siffrorna verkar konstiga. Så många matcher har inte nån av dem stått i mål i SHL iaf.

Sen förstår jag inte heller riktigt varför Lassi hypats så. Statistiskt har han inte varit så bra i SHL, 90,3% och 2,83 GAA över 85 matcher enligt EP.

Nästan identisk med Dichows, 89,9% occh 2,68 över 55 matcher. Den statistiken håller han dock på att förbättra avsevärt för varje match. Vilken fin utveckling.

Tagna rakt från SHLs hemsida under målvakternas spelarprofiler (förväntar mig att dom har rätt :wink: )

Edit: Kan hända att dom räknar med matcherna med KIK såg jag nu, missade den detaljen

Fan vad bra du är Dikken.

1 gillning

Få målvakter som räddat ett lag genom två kval. Vore häftigt om Dickdn kunde skicka ner Lhc i ha i vår. Vilken jävla grej det vore. 3 klarade kval i rad.

Nej för fan, pallar inte ett jävla kval till….:rofl: :wink: :denmark:

10 gillningar

Big Dich. Stanna här för evigt

3 gillningar

Ok, verkar som de siffrorna är från hela karriären fast bara ligor i Sverige av nån anledning. Så blir kanske lite missvisande då Dichow har gjort en säsong i HA medans Lassi bara spelat i SHL i sverige. Men strunt samma :wink:

1 gillning

Yes, såg det! Men 93% i KIK ändå på 28 matcher, inte illa pinkat!
Hursom, länge leve dansken! :tada: :clinking_beer_mugs:

2 gillningar

Det är där vi kanske hamnar. EN sista gång, ETT sista test. Mot Cluben det ultimata testet. Bara för att.

1 gillning

Tycker Dichow inte är lika fladdrig iår och har bättre returkontroll som vart hans svaghet tidigare

4 gillningar

Precis. Han kändes så oerhört lugn och säker i målet igår

Han var en ren fröjd att se igår. Jag ser dock gärna att dom byter till Lassi till nästa match ändå. Jag vill inte se samma visa som förra året.

Förstår din poäng. Men är inte Dicken bäst lämpad för en sådan match av den karaktär som är imorgon?

6 gillningar

Det har du möjligen rätt i.

3 gillningar

Håller med, Jag hoppas Dicken får stå mot LHC men att man internt redan innan den matchen säger att matchen därefter är det Lehtinen.

4 gillningar

Klart han står imorgon sålänge han är fräsch. Svårt att de att man överväger nåt annat när han vunnit två raka och briljerat.

Sen om han fortsatt är fräsch och presterar så tycker jag man ska vänta ett par matcher till innan man vädrar Lehtinen igen.

Nu ska vi ju inte syssla med politik här men annars hade ju Liberalernas logga passat bra när det är matchdag och Dichow ska stå :joy:

1 gillning