Precis det här jag menar… han presterar en riktigt bra match mot FBK och följer upp det med 2 skott han definitivt skall ha. Detta kommer att kosta oss matchen
Andra målet är otagbart. Det skotten kan du inte lasta han för, stenhårt högklassigt skott rätt upp i första. Otagbart!
Skämtar du, det är en sidlespass med fri sikt. Det skottet ska han ha alla dagar i veckan.
Det skall han ha varje dag! Han är snabb med förflyttningen innan skottet och har fri sikt. Tyvärr 2 billiga mål som blir matchavgörande.
Håller inte med.
Håller inte med
Det är inte mål 2 som är anledningen att han byts ut. Det är alla ingripanden tillsammans som ser tveksamma ut. Några tiondelar sen och tveksam överlag. Typ som när man sovit dåligt, eller tappat självförtroendet.
Eller så behöver han längre återhämtning efter en relativt tuff match mot FBK….
Svårare än så är det inte.
Första målet ser konstigt ut. Han verkar inte reagera på att den gått i mål vet inte om han tänkte på nåt annat. När sånt händer för HV så är det matchavgörande. Går inte bjuda på nåt för detta lag.
Det var det här jag försökte poängtera. Kör inte målvakterna in i kaklet ett år till!
Du hade rätt, sådana där matcher dränerar de flesta målvakter, om man inte är på högre nivåerna
Det var ju ganska tydligt förra säsongen att man körde slut på en målvakt i taget. Man matchade en målvakt tills att den var i botten/gjorde en dålig match, så skiftade man till nästa och gjorde detsamma. Inte särskilt begåvat. Framförallt inte om man har en målvakt (läs Dicken) som tar ut sig rejält och behöver lite återhämtning. Det var väldigt tydligt idag att Dicken inte var hundra, något tränarna borde ha kunnat snappa upp under träning, värvning och utanför isen. En målvakt vill alltid spela men man måste som ledare kunde se när en individ inte alls är matchredo och agera därefter.
Det är faktiskt intressant ur kunskapsperspektiv. Det är ju full möjligt att Dicken inte var helt återställd men det borde tränarna ha koll på (även om inte Dicken har det själv). Och anmärkningsvärt om man inte har bättre koll.
Jag pushade för Dichow men det är möjligt att min inställning är fel.
@Awesome Du får rätt
(Ta screenshot - händer bara vid fullmåne var 512:e år.
Det lär väl ändå falla på Gistedt?
Fan jag hade fel. Trodde att Dicken skulle stå pall. Ty jag missbedömde åt det grövsta. Synd. Vi hade behövt Dicken på kval nivå idag. Kanske hade det ingjutit någon procent mod i laget.
Inget skuld på Dicken, han fick slita häcken av sig sist.
Absolut, ingen skugga ska falla på Dicken. Jag lägger faktiskt allt ansvar/skuld på ledarna i detta fallet. Amatörmässig hantering…
Håller med. Ledarna (AB och JG) lärde sig INGENTING av förra säsongen. Då körde man målvakterna tills de “sket ner sig”.
Efter tre jättebra matcher av Dichow (med mycket hårt jobb), skulle man givetvis bytt till Lehtinen redan från start idag, trots att han höll nollan i torsdags.
Så…detta var ännu ett allvarligt coachningsfel.
Nä man ska spela målvakten som är hetast så klart. Men i detta fall kanske Dikken var slutkörd?
Ja det går väl inte jämföra med Liv när han gjorde sådana matcher, vi vet av erfarenhet att Dicken inte klarar det.