Tråden om #80 Frederik Dichow

Våga inte ifrågasätta blommans fingertoppskänsla! Han är faktiskt ung, hungrig och nyfiken! Dessutom tittar han på jättemycket ishockey och svingar sitt svärd när det behövs :dagger: Blommans är svensk hockeys och naturligtvis HV:s framtid. När HV vinner var femte match i snitt är det tack vare blomman. Förlusterna är spelarnas och de negativa fansens fel!

Blomman är allt och mycket mer än vad vi någonsin hade kunnat drömma om som HV-fans. Det känns så skönt med ett fräscht coach alternativ i jämförelse med sopor som Mårts, Kenta och Janne Karlsson. Processen går framåt och vi är oerhört mycket bättre än förra säsongen, det har faktiskt blomman sagt så jag känner mig trygg! De som inte känner sig trygga är inte riktiga fans och såna fans behöver inte HV.

Länge leve blomman!

3 gillningar

Samtidigt hade det varit ramaskri om Dichow inte hade spelat efter sina insatser emot Färjestad. Lätt att vara efterklok…

2 gillningar

I och för sig men om man som tränare motiverar det publikt på ett bra sätt, ”att vi ser att han är het och bör spela så sett, men samtidigt har det varit ett par tuffa matcher för Dicken, som gjort en enastående insats”

Om HV ska gå med två målvakter, vilket nog är klokt, kan de inte bytas ut när de gör misstag och en dålig match. Det ska ske i medgång. Det är så man skapar en vinnarkultur där det gäller att överprestera varandra.

4 gillningar

Det är väldigt stor skillnad i storlek på Liv och Dichow.

Finns väl också en anledning att Liv tyckte det gick bättre när han var tjock, han hade lagrad energi.

HV har hållit på såhär i flera år och jag fattar det inte. Borde man inte bara ta efter vad alla nhl-klubbar gör och rulla på schema?

Mycket lättare att preppa om man vet vilka dagar man spelar.

1 gillning

Innan denna matchen vem hade ni velat skulle starta?

Lätt att i efterhand att säga att de skulle gått med Lehtinen.

Om vi tar perioden han stod idag. Första målet skulle han ju ta, men andra målet var ju ett väldigt bra avslut.

Jag börjar allvarligt tro att jag inte saker på ett sätt som en rationell människa ska se saker för jag tycker att det var helt rätt att starta Dichow och hade han inte varit redo så hade han berättat det för tränarna.

1 gillning

På samma sätt som en målvakt oftast inte vill eller ens normalt sett ska ta ut sig själv när det går dåligt ska det nog inte heller vara upp till målvakten att avgöra om man spelar, klart dom fan man säger ja. Det ska nog mycket till, att man har en hög position att kunna det. Den sitsen är nog inte Dichow i efter frysboxperioden. Klart man säger ja.

Nä, det var rätt uttaget, och rätt utbytt. Däremot kanske tränarstaben borde ha bättre känsla. Men visst, Dicken hade en dålig perioid.

Dichow har stått på huvudet i samtliga matcher vi tagit poäng. Utan Dicken hade vi troligtvis fortsatt stått på 0.

Det räcker naturligtvis inte, men ändå kul att se!

4 gillningar

Bara Lasse som är bättre än vår dansk!

13 gillningar

Hoppas att han kan hålla den här nivån över tid!

12 gillningar

Dichow med veckans räddning

Veckans Räddning vecka 41 – Frederik Dichow, HV71

7 gillningar

Har inte Dicken visat vid det här laget att han är grym när han är i zonen?

Så, hur kan han vara där så ofta som möjligt?

2 gillningar

Det hade varit väldigt intressant hur HV jobbar med återhämtning efter matcher som varit extra tuffa för tex Dichow. En MV tappar flera kilo under matcherna och det är jäkligt mycket salt och mineraler som tappas. Hoppas de har en bra plan med att få i honom elektrolyter och annan vätskeersättning och energi efter matcherna och även i övrigt hjälper till med återhämtningen. En portion pasta är gott, men det behövs mycket mer än så.

Ett extra tillägg. Lägg till en dansk flagga NU! Tack kära moderatorer. :slight_smile: :globe_showing_europe_africa:

4 gillningar

hatar danmark… över min döda kropp

:wink:

7 gillningar

Det är en process även den, gå igenom den bara :smiley:

Lär han sid bara täppa till vid stolpen är mycket vunnet.

1 gillning

Norgeflaggan är ju typ en dansk flagga i piratkopia. Är det bättre?

:denmark::denmark::denmark:

1 gillning

Utgår från att en ’elitförening’ har full koll på sånt.

1-2 Tuborg Grøn?