Tråden om #80 Frederik Dichow

Ber om ursäkt i förväg för AI manipulerat innehåll…

Edit: namnbyte…

22 gillningar

Den blir ju bättre med Dichows smeknamn på danska.
Hvornår skal Dikken stå?
:wink:

4 gillningar

Han är grym som fan när stjärnorna står rätt. Än så länge har han inte gjort det över tid? Eller?

Du får gärna tala mig tillrätta om jag missbedömer något.

Ok, vad menar du med ”när stjärnorna står rätt”?

Jag menar att han är ojämn.

Är med på det, men varför är han ojämn?

Ingen kritik mot dig, förstår vad du menar, men jag kan ibland hänga upp mig lite på användandet av fraser som att ”om stjärnorna står rätt” och liknande då det antyder att det skulle handla om tur, flyt eller till och med vidskeplighet. Det tar fokus från vad att vara i zonen faktiskt handlar om, nämligen mental balans.

Varför är inte Dichow oftare i mental balans?

Kanske har mer med fysisk återhämtning/styrka/uthållighet att göra än med mental återhämtning?

1 gillning

Att det blir lite många Norrlands mellan matcherna….han har visserligen en väldigt fysiskt utmanande spelstil så det ligger nog något i det absolut.

Ingen jäkla aning om varför han inte är mer balanserad. Det kan ha med skallen att göra. Kanske det fysiska. Han verkar ta ut sig till absolut maxgräns för att vinna. Vilket jag älskar. Men det kanske blir på bekostnad av just balans och jämnhet. Han har inte varit jämn över tid. Det kan ingen påpeka.

1 gillning

Dichow ligger alltså tvåa i mv-ligan efter giganten Lasse Johansson. Och femma i GAA. I ett lag som ligger sist. Att man ändå inte vill peka ut Dichow som förstemålvakt - och att man fortfarande behandlar honom halvkasst som att byta ut honom efter två insläppta mål är … tjänstefel.

På Dichows sju matcher har vi vunnit tre och har en oavgjord. Och då har han blivit utbytt efter första perioden i en… vi har en MV som tagit noll poäng och en som tagit tio.

17 gillningar

Tror att en del av sanningen ligger just här, förtroende och en känsla av trygghet.

Samtidigt verkar han vara som bäst när han får slå i underläge, en underdog-typ.

1 gillning

Ditt favvo ord tjänstefel :face_blowing_a_kiss:

Skämt och sido jag håller med till 100%

Dicken är i min värld solklar 1a för tillfället.

2 gillningar

Samtidigt är väl just det exemplet ett sällsynt fall av fingertoppskänsla i coachningen, ur ett lagperspektiv. Lehtinen kom in och höll nollan och gav laget chansen att vinna matchen, och alla som såg matchen kunde se att Dichow inte hade gjort det. Nästa gång Dichow släppte två snabba fick han stå kvar, höll nollan därefter och kunde själv ta revansch. Hans spel visade att förmågan fanns, den matchen. Och tror också att det faktum att Lehtinen inte byttes ut mot SAIK var av omsorg om Dichow, inte för att förtroendet för Lehtinen var större.

Håller med om att Dichow förtjänar ett mer uttalat stöd och roll som förstekeeper nu, utifrån hans prestationer, men köper inte att han inte skulle tävla på samma villkor eller förfördelas den här säsongen. Tror coachstaben är lika glada för de steg han tagit mot en mer regelbunden matchvinnarmålvakt som vi fans.

4 gillningar

Det hade krävts ytterligare en rejäl tavla för att Dichow skulle släppt in något mer mot Linköping. Sannolikheten för det är låg.

1 gillning

Håller inte med.

1 gillning

Lehtinen gjorde väl inte en enda kvalificerad räddning och det var för att det inte behövdes.

1 gillning

Dichow är solklar 1a och en superhärlig kille vi ska vara rädda om. Men just den matchen var han inte riktigt skärpt. Syntes på många av hans ingripanden. Det kan hända vem som helst.

3 gillningar

Skulle vilja säga att de vanligaste ordet i HV kretsar oavsett forum är just Tjänstefel…

1 gillning

Jo, men dekman har alltid gnällt på användandet av det ordet och dess innebörd, så nör han använder det själv så vet man att det är på allvar :saluting_face:

4 gillningar

Vi ligger som SHL-2:a (i en statistiktabell)

1 gillning