Menade nog på Dichows mage.. ![]()
![]()
![]()
Killen kan sno en seger åt HV på torsdag. Så bra är han i dagsläget. Luoto och Kloos behövs också då.
Visst.
Han stänger igen, sliter röfen av sig.
HV vinner enbart tack vare Dikken och att man tar kampen framför målet.
Alla jublar!
Sen får han återhämta sig i en vecka efter att ha tappat mer vätska än någonsin.
De två matcherna där vi kanske har en liten chans får vi ställa den mest torskvane målvakten i kassen och två raka förluster som resultat.
Nej, vila nu för f-n Dikken mot Frölunda så kanske vi har en chans ta 3-4poäng mot LHC och Rögle.
Men Le Fleur lirar säkert Dikken ändå, för finns chansen rädda kneget så tar han den. Hur korkat det än är.
Jag skulle säga kör Dicken alla 5 matcher innan novemberuppehållet. Sen har han runt 2 veckor att återhämta sig på… HV har inte råd att spela Lehtinen
Hoppas ju verkligen han är frisk idag
Tänk om Dichow ska spela i danska landslaget under uppehållet!?
Men det är ju lite saft och bulle turnering?
En av få i och kring HV som förtjänar detta: FÖRLÄÄÄNG!
Har indikationer på att Dichow inte kommer förlänga.
Oj så oväntat.
Slog in en öppen dörr, helt enkelt.
Men någongång får man göra det också ![]()
Även den lilla positiviteten så kan tänkas att byggas upp
Om vi hinner sparka ledningen så kan man hoppas att det nya friska blodet kan övertala honom.
Om så är fallet så är det ganska förståeligt och rimligt. Dicken har i stora drag blivit “misshandlad” av HV71 ända sedan han kom till klubben. Även om han är älskad av fansen så går det inte att komma ifrån att ur ett sportsligt perspektiv så ger HV71 inte mycket. Det som skulle kunna rädda upp en del av det skulle väl vara om man gör förändringar i ledningen (Blomman och co) samt att Dicken nu skulle få en hel säsong som första valet. Men även då så finns det ju betydligt mer intressanta alternativ för Dicken. Han är ändå bara 24 år och har ju alla förutsättningar för att ta stora kliv i sin utveckling, förutsatt att han även får rätt förutsättningar av klubben. Något jag är tveksam till att han anser att HV71 besitter. Dicken har de senaste tre säsongerna (inkluderat tiden i Frölunda) spelat 17 seriematcher/säsong. En siffra som är långt ifrån den önskvärda siffran att spela för att utvecklas. Jag hoppas dock såklart att man lyckas behålla Dicken men jag kan inte klandra han om han ser sig om efter en ny klubbadress.
Om jag inte får minst 50 gillamarkeringar på det inlägget ovan så eldar jag upp forumet med bensin och tändsticka. Jag har aldrig varit mer nöjd med ett inlägg i hela mitt miserabla HV-liv.
Hakar på trenden med mitt egna bidrag:
“Ronny på Österlen”-vibes där….
Underbart. Men vem är snyggast? Förutom Dicken då, han är ju fantastiskt snygg ![]()
Vad för indikationer?
är det han själv som inte vill vara kvar?
Värva tamburinkillen som power forward nu!!! Björn?