Tråden om #80 Herman Liv

Känns som att det blir väldigt viktigt att vi får in en bra målvaktstränare. Snackas ju om Heino, vet du mer?

En bra tränare kan staka ut en väg för utvecklingen och se till att det inte sabbas. Tyvärr är HV helt ansvariga för vem det blir, vilket skrämmer en.

2 gillningar

Alltid en polare till blomman!

Så extremt fint att se Herman i de rätta färgerna, Välkommen hem!

Om Anton, Björn m.m behandlar Herman så som man gjort med våra egna produkter vetifan vad jag tar mig till asså…

1 gillning

Fyfan va vackert!

Frågan är ju vem som är vår nya målvaktstränare dock.

Kommer att vara avgörande, tror jag.

Det blev många tårar. Efter guldet 2010 så har HV inte varit sig likt. Jag vill inte lägga den bördan på Herman men det känns läkande att se honom i HV-tröjan.

Intressant, hoppas HV71 inte fuckar till det här utan behåller honom om det går.

En bra målvakt behövs, men sedan ska alla andra delar fungera också.

Först:

Fantastiskt med en äkta HV-kille som genuint älskar föreningen och som VILL vara här! Fint också med symboliken och historiken.

Men jag kan inte låta bli att oroas över förväntningarna och all nostalgi. Att alltid bli jämförd med pappa, på både gott och ont.

Herman är en egen person med egna mål och förhoppningsvis en egen ljus framtid. Hoppas vi låter honom vara det.

3 gillningar

2 gillningar

Må detta falla väl ut… En av dom ”roligaste” värvningar på mycket länge..

Lime upen i första matchen ser man verkligen framemot

1 gillning

Mega-super-bauta-välkommen, Herman. Standardfras när det kommer spelare till föreningen men denna gång menar jag det mer än någonsin förut. Varmt välkommen hem :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

Det här kan vara början på något nytt.
Slarva inte bort det här nu, HV.

Välkommen hem grabben. Vår Herman.

1 gillning

Varmt välkommen hem Herman!
Rysningar deluxe!

1 gillning

Kändes konstigt när dom sa att det kunde finnas en tröja med Liv på ngn gång i framtiden under tröjhissningen.

Är sjukt glad att man var på plats där och nu så är det verklighet. Stort välkommen Herman!!!

1 gillning

Underbart! Varmt välkommen hem, Herman.

Vad sägs?

Självklart ska han ha 54!!

L I V = 54 på Latin

Vet att en kollega till Stefan bar det för att ära Stefan men det borde Herman ta över nu :melting_face:

4 gillningar

Helt underbart​:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Men man överväger alltså att gå in i säsongen med lethinen som etta?

1 gillning

Nu är vi ju OT men Lassi är egentligen en toppmålvakt i SHL. Bara en usel säsong som var. Men vad tyder på att han vänder det? Att han har fått lite mer vila och ett bättre försvar? En reset över sommaren?

Har i grunden inget mot att man går med Lehtinen, men med två orutinerade ungdomar bakom blir det för hög risk att ha honom som etta. Är det försvarbart att gå vidare efter säsongen som var? Nej.

Även ett för dyrt kontrakt för en andramålvakt

VÄLKOMMEN HEM HERMAN!
Stefan är garanterat oerhört stolt när han tittar ner på dig nu.

Men! Herman är en egen individ och trots att han förknippas med sin far, givetvis, bör inte alltför stor press läggas på honom direkt. Grabben är tonåring.

Men en rejält stor talang, som jag hoppas blir kvar i föreningen lääääänge!

2 gillningar