Tråden om assisterande tränare Johan Davidsson

Hur lång har Snöret?

2 gillningar
4 gillningar

Eftersom Davidsson fick väldigt mycket skit tidigare under säsongen för hur PP såg ut så bör han också hyllas när det ser bättre ut.

13 gillningar

Ett PP runt 25% har historiskt varit jättebra siffror, men visst har det blivit inflation i PP-statsen? Numera behöver man trampa upp över 30% för att folk skall höja på ögonbrynen.

Ja, nu ligger flera lag per säsong på runt 25-30% och vissa säsonger något lag till och med högre. Nu har jag inte tittat långt bak i tiden, men visst var det väl mer normalt att de med bra PP låg upp emot 25% förr?

Var man över 20% sågs det som godkänt. Tror inte ens Hv under storhetstiden låg över 25. Och då var det nästan garanti på mål när Jukka Pettan och Åkermanski fick avlossa bössan på pass från assisterande tränare Johan Davidsson. (Se så snyggt jag såg till att hålla mig till ämnet)

4 gillningar

Ser fortfarande ut som skit när det gäller PP1, skönt att puckarna gått in ändå.

Tänker att HVs PP var uruselt de första matcherna. Måste vara SHLs bästa senaste 7 matcherna typ? Någon som har koll?

Om jag räknat rätt så ligger de på 27% senaste 7 matcherna.

Har Johan lärt sig, eller fått hjälp eller har han bara råkat få medstuds?
Han fick ganska mycket rättmätig kritik för PP i början på säsongen.
Är han delaktig eller ansvarig för höjningen? Eller kommer höjningen trots honom?
Jag ser det som kombo av flera saker men att det huvudsakligen beror på att vi nu har skills som passar bättre till tänkt upplägg.

Va jag hört så ska Beech tydligen ha gått ner och tagit över pp för drygt 2 månader sedan.

5 gillningar

Då det började bli bra?

Om detta stämmer så förklarar det en del. Och underkänner Johan Davidsson.

1 gillning

har du belägg för detta?

Jag har redovisat mina källor gällande detta till mods samtidigt som jag redovisade det jag skrev i seriösa rykten tråden så ja det har ja

6 gillningar

Ja, vet inte exakt träning men ja i samma veva

Tack, underkänt till JD då.

2 gillningar

Absolut inte de jag hört. Har en bekant som är vän med chris fru. Han har övergripande ”ansvar” flikar in lite med allt möjligt både i försvar och anfall. Med mera…

Men han har inte tagit över något eller påverkat något i stort. Mer individuella saker.

Då har vi hört helt olika, spännande
Som sagt, mod vet min källa och ja välja att lyssna på källan men sen så är det upp till var och en och välja vem man lyssnar på

1 gillning

Tror nog att Chris sett var bristerna i båset sitter och försökt fixa till detta.

Beech i båset senast och var nog inte defensiven han fokuserade på.

Har också hört att Beech blev mer delaktig i PP från oktober och framåt.

2 gillningar