Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Hade han haft ett pågående kontrakt borde han väl inte ens fått frågan. Låter som att hans kontrakt går ut och intervjuaren undrar vad som händer efter det. Men vad vet jag, jag har bara letat efter något som bevisar att han hade ett pågående kontrakt som agenten hävdar, och jag har inte hittat någon info om det.
Och om han velat ta avstånd från Ryssland iom kriget hade han kunnat sköta det snyggt och säga något i stil med att “jag har trivts jättebra här men jag vill vara lite närmare familjen nu” tex.

Adam klar för EV Zug

1 gillning

Bröderna Davdisson går in i premiären med Tappara och gör 1+2 vardera. Totalt 6 poäng på en match. I HV71 så gjorde de på 21 respektive 23 matcher 5 poäng tillsammans. Lite fascinerande och väldigt roligt för bröderna. De var klass på sidan av isen och förtjänar verkligen att få lite flyt. Återstår att se om det håller i sig.

6 gillningar

Samtidigt i en annan del av landet är Linus Söderström sådär brutalt bra igen. Bästa målvakten vi haft sen Liv.
Glad för Linus skull som haft många tuffa år.

3 gillningar

Två 100-gubbar, trots att det gick tungt stundtals. Kul att se!

Pilut är tydligen uppsatt på waivers men det är väl inte ens lönt att drömma?

1 gillning

Grattis Kung Söderström för längsta hållna 0an i SHLs historia.
Du är galet saknad i HV71.

3 gillningar

Anton J fortsätter att dominera i HCD. Frågan är vilken SHL-klubb han hamnar i nästa år. HV kanske inte står högt i kurs. 02:orna som tagit Hockeyettan med storm – hockeystaden.se
Se plats 1!

Gillar honom också, hopps HV vågar satsa.

När vi förlänger med Lindbäck och Herman så försvinner nästan nyförvärv som dessa.
Vill hellre också ha plats för såna spelare som Anton J.

Fast Anton är väl back (?)

Idag är det Martin Thörnbergs dag! :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:
Fan vad nostalgisk och känslomässig jag känner mig, men det är så högtidligt och fint att en av klubbens absolut största ska hyllas med tröjan i taket.

Kan inte närvara själv men ni får lova att ge honom all kärlek ikväll.
Grattis Martin och tack igen för allt!

Fel av mig, måste blandat ihop med någon annan.
Fast kan ju byta ut namnen till Glad och Torp istället i så fall…

I Martin Thörnbergs ära så lyfter jag här en annan spelare från guldet 2017, och en annan som i min mening personifierar åtminstone den sista delen av HV71s storhetstid:

Erik Christensen blev förra året invald i Leduc (hans hemstad) Sports Hall of Fame.
Väl värt en sån bra spelare och idrottsman. Alltid kul att se något nytt om the one and only #24.

I artikeln nedan framgår att han också är pojklagstränare för hans sons lag numera. Samt att han driver E.C. Hockey Factory Ltd. - där han lär folk att spela landhockey.
Vill minnas att hans farsa var någon form av hockeyprofessor, som jobbade med metod och teori inom hockeyn. Kanada ändå, svårt att konkurrera med en så hockeytokig nation.

4 gillningar

Dirlanda på väg tillbaka till Karlskoga.

Såg Jesper Williamsson i HG efter #10 matchen. Olyckligt att behöva lägga av när han var på uppsving. Vill minnas att han verkligen såg bra ut sista säsongen han spelade.

Hyfsat snygg straff Kokkonen satte mot DIF: https://twitter.com/cmorehockey/status/1613999596967022606?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1613999596967022606|twgr^89837724c406982b4382ff074092d3d29ceec2bb|twcon^s1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fhockeynews.se%2Fadmin%2Farticles%2Farticle%2F27247%2Fchange%2F

Han är värd lite ordning o reda i sin tillvaro igen. Inte självklart få det funka bara för man e tillbaka för det funkade sist.

2 gillningar

Linus Söderström verkar bli uttagen till Tre Kronor för nästa turnering. Linus Söderström gör debut i Tre Kronor • Hallam tar ut truppen till Beijer Hockey Games

2 gillningar

Noterar att bröderna Davidsson åtminstone poängmässigt fått en bra start i Finland…

Sjukt att dom är borta men Boedker är kvar…

2 gillningar