Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kan ju inte stämma med Hult och AIK.

Lika otroligt som om Challe skulle bli asscoach i HV, händer ju inte…

2 gillningar

Dom har väl inga fans? :wink:
Visst att det är lite folk på matcherna, men tror mest det är släkt, bjudbiljetter och motståndarfans.

Tror aik fansen tar vad som helst bara dom blir av med Malm på den posten. Dom har ju nu i två år suttit i sitsen vi var i fram till för fem veckor sedan med en sportchef som vägrar sparka sin tränarkompis oavsett två års fiasko med ett topplag på pappret , istället fick tränaren förlängt.

Ryktas storsatsning i aik kommande säsong och Hult byggde väl rätt hyfsat för oss i allsvenskan med pengar bakom så jag är inte lika säker som ni att han skulle faila där.

Ironiskt nog har ju en del här på forumet föreslagit Malm till oss också…

Någon som har koll på Anton Bengtssons kontrakt i Rögle? Har haft en svagare säsong i Rogle, precis som hela laget, kanske dags för en nytändning i Hv?

1 gillning

Jag tror det stämmer, företaget som Hult just nu är sälj chef hos går mot konkurs och har precis sparkat 80% av sina anställda

1 gillning

Ullström blir inte kvar i Duskland.
Bara 17 matcher blev det. Antar den där höften spökar.
Karriären över?
Snacka om att han haft oflyt de luxe med alla skador genom åren.
https://www.penny-del.org/news/wild-wings-treffen-erste-kaderentscheidungen/15425
image

Södeström skriver 1 år till i Skelefteå

Då är han hos oss om 2 när ortio kontrakt går ut

1 gillning

Tänkte samma. Annars hade han skrivit längre…

1 gillning

Söderström är bra, men han har varit oerhört ojämn under sin karriär. Det är antingen eller, nästa år kan han vara helt överlägsen i ligan eller så kan han vara 87% procentig. Jag tror att Linus behöver en trygg miljö för att utvecklas och spela bra, mer än andra spelare. SAIK har lyckats erbjuda exakt det och har fått seriens bästa målvakt för det. Skulle han gå till HV i det skicket klubben faktiskt är i just nu, så tror jag inte på succé. Jag tror HV måste vara en klubb i harmoni ifall man kör på Linus.

Snart är det väll dags att släppa fram Swedin och Erliden också, jag tror att någon av dem iaf kan konkurrera om förstaspaden då Ortio säger adjö.

2 gillningar

Nu är äntligen Martinsson en i mängden forna HV71-spelare. Hoppas att det förblir så.

7 gillningar

Bästa som hänt oss, efter faktumet att vi klarade shl kontraktet.

1 gillning

han kommer aldrig tillbaka, inte en chans.

1 gillning

Tror du han kommer tillbaka till den nivå när han var som bäst då?

nej, tror inte det. Sen är det inte riktat mot honom. Jag har inga problem med att han lyckas hos Lökars, men det är sällan man ser en person ha de djupa dalarna som de okaraktäristiska sidorna, och de höga topparna som det karaktäristiska. Oftast är det ju tvärt om.

1 gillning

Nä precis. Han är inte helt lätt att förstå.

NHL: Mål av Pierre Engvall när NY Islanders slog Anaheim mål för tredje matchen i rad för Engvall, som byttes till NYI i mars.
Vi har ändå haft ett antal spelare som gick via HV71 till NHL/AHL under några år. Fast, Borgman (lämnat nu i och för sig), Wild Bill, Gustafsson, Lias, Stenlund, Brännström, Sandström, Hugo osv…

1 gillning

Det har verkligen gått bra för våra toppbackar Kinnvall och Martinsson från 20/21-upplagan…

I den tredje kvalmatchen var Kinnvall bänkad. Nu talar också allt för att han kommer fullborde ett mindre smickrande hattrick genom att åka ur SHL med tre olika lag.

Naturligtvis synd om honom, men det här är en spelare vi inte ska ha tillbaka till HV.

6 gillningar

Är rädd för att Nubben tar in honom faktiskt. Kinnvall vill nog hit igen och Nubben har haft honom tidigare så finns nog en stor risk om ingen högre upp sätter stopp.

Sent svar, största problemet med Stor Svampen är väl at Hult värva honom och sade att de va ifall David Gustafsson skulle dra över Atlanten typ…