Billins tillbaka i Brynäs. Fint lag dom får.
Haha Brynäs fortsätter att kopiera hv. Billins nu klar. Kan gå vägen för dem.
Lite oväntat faktiskt.
Kändes helt väntat tycker jag personligen. Brynäs får ett grymt lag ett lag på pappret bättre än Hv hade i mina ögon. De ska bara gå upp. Allt annat är fiasko.
Om de misslyckas första året blir det intressant att se vad som händer. Hoppas personligen på Björklöven upp, tror jag. Oskarshamn ned.
Dom sätter äggen i en korg precis som Djurgården gjorde och dom misslyckades, gick minus 8 miljoner så det lär dröja innan vi har ett lag från huvudstaden i högsta serien. Så pressen är enorm på Brynäs att lyckas!
Björklöven upp och Silverköping ner är drömmen
Helt enig!
Exakt så. Det varken Djurgården eller Brynäs verkar ha förstått är att HV hade RESURSER att göra den satsning man gjorde och ändå gå PLUS. Det båda lagen nu gör är att de sätter sin existens på spel. Djurgården till exempel. Har väldigt svårt att se dem mönstra ett lika slagkraftigt lag år två…
Sen är jag inte alls övertygad om att Brynäs kommer få ihop det. Även Djurgården hade en bättre grundtrupp än HV. Gäller att få ihop det på vägen också. Att göra de där sista värvningarna under säsong som gör skillnad. Svårt att se att Brynäs besitter den förmågan med nuvarande ledning.
Sen är det ju väldigt svagt av dem att göra en copy paste och tro att resultatet kommer bli exakt detsamma. Rent sannolikhetsmässigt har jag svårt att se hur man ska kunna efterapa HV och tro att man kan få samma utfall.
Tror och hoppas på typ alla lag förutom Brynäs och Djurgården. Fick jag välja fritt, Björklöven.
Tillägg. Om nu Brynäs är så fantasilösa i sin scouting kunde de ju även ha tagit in Tommy istället för att satsa på en oprövad huvudtränare och två assisterande som de åkte ur med…
Alltså herregud Brynäs lag som dom går in i HA med är ju bättre (på pappret) än det HV avslutade med.
Nja, HV förstärkte tämligen bra under säsongen. Och är vi inte nära bäst före datum på tex Billins och de har väl ingen Foppa?
Billins har haft sitt bäst-före-datum men har säkert kvar lite på allsvensk nivå, inte samma klass som i hv men han kan säkert bidra i 2 pp elr komplement till Kinnvall som ska vara deras ledande offensiva back. Tycker Brynäs har ett mer namnkunnigt lag speciellt Johan Larsson som är 30 bast och vart i princip ordinarie i NHL i 8 år. Han är väll nästan bästa kompletta spelaren i allsvenskan under Marcus kruger som alla skulle gå in i vilken center uppställning som hällts i SHL. Deras centersida med Larsson-vesel-Scott-ölund är fan i mig grym. Scott är passé men som 3-4 center i allsvenskan bör han hålla riktig hög klass. Sen spetsa de me kelleher och rödvin och säkert nån mer framöver så har de på pappret en bra trupp. Det är väll Kelleher som ska vara deras poängspruta
Deras trupp är bättre än vad Modo kommer sätta på isen i SHL alla dagar i veckan.
Billins, Bertilsson och Kinvall känns som rätt starka kort i HA om dom håller sig skadefria.
Känslan är ju att Brynäs lag, lite i likhet med vårat när vi var avslutade HA, är så pass mycket bättre på pappret att dom inte behöver få ihop det perfekt för att det ska gå vägen. Det trodde man ju dock om DIF förra säsongen med. Men (och det är kanske redan klart) det blir intressant att se vad dom ställer på isen bakom de självklara toppspelarna. HV hade ju inte samma spets som Brynäs har i år eller som DIF hade förra året, men vi hade ju ingen kedja som hade gått som lägre än andrakedja i något annat lag och 8 topp 4-backar i övriga lag. Sen psyket på det. Det är ju en jävla press att lyckas när man gör en sån satsning. Precis som förra året lär väl HA kännas betydligt mer intressant än SHL, allt som rör HV undantaget.
Den senaste NHL-säsongen var faktiskt Erik Brännströms första hela säsong där han bara spelade i NHL och aldrig blev nedskickad till AHL.
För att bekräfta sin NHL-status skriver nu Brännström ett nytt kontrakt med Ottawa Senators. Det nya kontraktet har en årslön på två miljoner dollar (cirka 21,5 miljoner kronor)
kul för brännan!
Jesper Fast 2:år. Sedan är han 33.
Hoppas kan man väl!
Oj!