Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Den såg man ej komma direkt nej, sin sak 2väg eller lägre lön på 1 väg. Inte som nu 3milj dollar för 7år…

1 gillning

Han är ju den perfekta NHL spelaren egentligen. Stor men ändå snabb, naturlig målskytt och klagar inte när han får spela i en fjärdelina.

1 gillning

En av de värvningarna man måste hylla Hults hockeyöga för. Tyvärr hann han inte uträtta så mycket i HV utan var mest skadad. Men finns ett antal monstervärvningar Hult gjort med lite perspektiv: Borgman, Lehtonen, Engvall, strömwall etc.

Är det faktiskt Hult som scoutat dem och varit helt drivande så borde det finnas en roll i klubben som framtida scout. Mycket möjligt att det faktiskt kan vara L-E Lundström som stått för scoutingen.

3 gillningar

Hult var jätteduktig på vissa saker. Typ som att hitta guldkornen i de lägre divisionerna. Grundproblemet var att han var usel på att få ihop ett lag. Här finner jag likheter med vår nuvarande sportchef. En skillnad dock är att Hult faktiskt vunnit guld som sportchef. Det har Nubben, trots sitt breda kontaktnät och långa erfarenhet, aldrig gjort.

2 gillningar

Skall onekligen bli spännande om vi blir någorlunda upphetsade över de sista pusselbitarna. Han måste ju läsa av att han anses vara förutsägbar.

Hoppas vi inte gräver i den gamla timrålådan igen.

Som sagt, man säger från HVs sida att man skall ha kontinuitet och uthållighet för att etablera oss igen. Men faktum är, gör vi en sämre eller likvärdig säsong, så måste det rensas igen.

Då är det inte tålamodet eller kontinuiteten det är fel på, då är det personerna. Personer med rätt erfarenhet och ledarskap kan få ihop en slagkraftig trupp på kort tid.

Som jag nämnde innan, att vi blir överlyckliga över att undvika kval är rätt surrealistiskt egentligen, hade detta hänt för 10 år sen så hade det varit fullständigt katastrof.

Hoppas verkligen för varumärkets skull samt fansen, att vi börjar återta platsen som ett topplag.

Som sagt, det skall bli väldigt intressant att följa detta kommande säsong.

Edit: Vi ser att potentialen finns i Pelle som HC, hade på sikt varit väldigt bra att få honom till att i förlängningen ta över jobbet.

2 gillningar

Är anledning till att släppa Laleggia att han ville ansluta sent till försäsongsträningen?
Vill man ha stjärnor som är för bra för shl kan det krävas lite särbehandling…

Nej, det var inte anledningen.

Bästa gissningen nu verkar vara att han helt enkelt ville till Schweiz och köpte ut sig själv.

Vet inte varför det hymlas om det i så fall.

Törngren måste väl ändå vara den spelare i HV som fått ut minst av sin potential. :thinking:

Bremberg och Stora är mina kanidater.

Bryan McCabe

Vesa Toskala

bild

Sant, det finns många andra som gjort ännu blekare avtryck.
Grejen men Törngren i mina ögon var att man inför varje säsong fick känslan, ’jag tror fan det lossnar för honom nu’.

1 gillning

Yared Hagos!

1 gillning

Törngren är lite av ett mysterium. Tycker han har farten och tekniken men känns som att han har sjukt dåligt självförtroende.

Trodde han skulle dominera i allsvenskan men det var väl mest i slutspelet han kom igång. Dock jävligt bra i bp :sunglasses:

3 gillningar

Att Törngren ens nämns i såna här diskussioner övergår mitt förstånd. Bara för att folk hade abnormt höga förväntningar innebar det inte att han inte bidrog.

Kvitterade sjunde avgörande mot Brynäs. Var på isen när Foppa sköt upp HV i allsvenskan.

Törngren levererade. Sagt det förr och säger det igen. Hade gärna sett honom följa med HV upp till SHL. Tror han varit kvar än idag och fyllt en viktig funktion i en fjärde. Dessutom en bra komplementspelare, likt Liket, som man kunde använda vid behov i högre kedjor.

Törngren är och kommer alltid vara en HV-hjälte som tyvärr HV och en del supportrar aldrig såg värdet i.

18 gillningar

Håller med dig om den sista meningen. Trodde han skulle dominera i Allsvenskan sett till hans potential, men ska vi vara ärliga så gjorde han en floppsäsong. Sen om det berodde på sjukdomar eller annat kan man spekulera om.

1 gillning

Säger inte emot dig. Gillade också honom, kändes dock som att det fanns så mycket i honom så att han kunnat vara ännu mer framträdande.

1 gillning

Fick intrycket att han fick en eller till och med två smällar av Covid och aldrig riktigt återhämtade sig efter det. Han fick liksom aldrig upp skridskoåkningen i samma nivåer efter det.

3 gillningar