Hmm
Hur tänkte du nu? Lämnade Norge utan att göra avtryck. Även svaga siffror trots en stor roll i Allsvenskan. Nu klar för ettan - vilket är ett naturligt steg utifrån prestation.
Tur att det är Nubben som värvar och inte du
Hmm
Hur tänkte du nu? Lämnade Norge utan att göra avtryck. Även svaga siffror trots en stor roll i Allsvenskan. Nu klar för ettan - vilket är ett naturligt steg utifrån prestation.
Tur att det är Nubben som värvar och inte du
Såg många likheter med han speedkulan i FBK, Nygård. Fysiskt och skills känns det inte som att det skiljer så mycket, men det kändes som att Törngren aldrig bestämde sig för att han själv hade ingredienser för att bli lika bra. Jag har alltid haft känslan av att han var för blyg. Tyvärr, har alltid gillat Törngren.
Om du skulle vilja haft kvar Törngren och samtidigt tycker HV borde gå för guldet eller i alla fall en topplacering så är det svårt att förstå.
De senaste sex säsongerna ger ju inget som helst fog för det. Är nog bara att inse att han är där han borde vara. Max en utfyllnadsspelare i allsvenskan enligt mig.
Blev riktig nöjd när han inte följde med upp i SHL, ett bra beslut i alla fall. Sex säsonger är för lång tid för att vara en tillfällig formdipp. Dessutom olika ligor och olika coacher så ingen otur direkt.
HV-produkten Connor Bedard skriver treårsavtal med Blackhawks
Enligt artikel i Aftonbladet (KHL: Malte Strömwalls agent förnekar flytt till Ryssland) är Malte Strömwall klar för en KHL-klubb. Detta förnekas dock av hans agent:
“Vi har inga diskussioner om KHL över huvud taget. Vårt huvudfokus är Nordamerika, men det kan också bli spel i Europa och då är det Schweiz eller SHL som gäller. Vi för diskussioner med ett antal klubbar.”
Undrar om Hv är en av klubbarna som är med och hugger där? Även om Nubben väl sagt att forwardssidan redan är klar känns det som en spelare man skulle kunna vara intresserade av om budgeten tillåter.
Har inte riktigt hängt med i hans karriär tidigare, men tittade snabbt på Elite Prospect nu och satan i gatan vad han har varit på många ställen. Han är ändå bara 28 år.
7 svenska klubbar
4 amerikanska klubbar
3 KHL-klubbar
1 finsk klubb
Himla synd att han inte blev kvar i HV. Man såg verkligen potentialen i honom, men sen fick han blomma ut i andra klubbar…
Fans på detta forum samt internet gjorde sig löjliga över Malte… vill jag minnas… inte ett så bra kvitto på vårt kunnande.
Fast ang. Malte är det där en efterhandskonstruktion, det där med ”hur kunde vi släppa honom”-tugget. Han kom till HV efter några extremt kämpiga år, och i synnerhet en extremt kämpig säsong (fiasko i Växjö, fiasko Luleå och sedan fiasko i allsvenska Asplöven). Inte heller i HV gjorde han särskilt stort avtryck. Minns att vi den säsongen skrek efter klassförvärv för att göra oss starkare inför slutspelet. Vi fick Malte. Och ja, det var ju inte direkt det vi behövde med tanke på vilken total soppatorsk det blev i slutspelet då AJ hellre körde på tre kedjor än att ge istid åt vissa spelare (läs: grön gubbe/röd gubbe). Så, oavsett vad Malte är idag skulle jag säga att han tillhör Hults så kallade Styrman/midseason-värvningar. De där värvningarna som inte gjorde laget bättre, och som det absolut inte heller fanns någon anledning att värva.
Att Malte sen skulle bli poängkung i AIK, få ett random tvåvägskontrakt i NHL, gå tillbaka till Finland och göra succé vilket i sin tur skulle ge honom KHL-kontrakt var det ingen, absolut ingen som kunde förutse.
På vissa sätt påminner han lite om Filip Ahl. Talangen fanns där, men han kunde inte få ut den på isen i början av sin seniorkarriär. Men där slutar liknelserna. Medan Ahl tagit felbeslut efter felbeslut och överskattat sin egen förmåga, vilket medfört att han nu är en journeyman i alpligan, har Malte tagit väldigt kloka beslut. Och framför allt börjat leverera. Han har tagit ett steg i taget sedan han lämnade HV, vilket lett honom dit han är idag. Jämfört med Ahl som ville ta ett jättekliv när han inte var mogen.
Visst lånade HV honom bara från Luleå vill jag minnas??
Förlåt. Menade Luleå, inte LHC
Alla såg att Malte hade talang när han kom till HV, men när han värvades sas de att de skulle komma en som kunde göra skillnad och det kunde inte Malte göra då för han var inte mogen för detta. Sen att man ville ha kvar honom säsongen efter till rätt pris såklart är en annan sak för man såg en talang i honom men kunde inte lova en toppplats så därav gick han vidare. Nu tror jag inte HV är med i racet om hans namntäckning för han känns lite som hans roll är redan tagen av AP och Forsberg. Visst gör man sig av med Lenc så kanske de kan finnas en plats, men vart ska han spela? Malte vill nog ha en topproll men de är svårt i HV då första är spikad med AP-Borgström-Isac och andra Forsberg-Tikka/Nättinen-OSL så då är tredej isåfall med Teden-Nättinen/Tikka-Malte. Sen kan man ju alltid sätta in han i PP och spela 1 back och använda han som point, för mig Malte har ett grymt skott.
AP-Borgström-Isac-Malte-Kaski och 2 pp Forsberg-Nättinen-OSL-Tikka-Strålman alt byta plats på Malte med antingen Nättinen eller Tikka för att få fram en mer murbräcka framför mål
Om det är något HV:s forwardssida saknar så är det ju just toppnamn. Vi har AP. Men sen då? Bara en massa om och kansken.
Om nu Malte skulle komma tillbaka till HV skulle han gå rakt in i en förstakedja, alternativt att man ger honom mycket istid i en andra och stort förtroende i PP. Så nog finns det plats för Malte Strömwall, alltid. Att han skulle komma hit däremot. Nej, det lär inte hända. Nubben är nog nöjd som det är, vilket är helt galet.
sen är de ju frågan om vi ska spetsa till forwardsplasterna kanske bättre att lägga pengarna på en bra center, kanske invänta cuten i höst för se vad som dyker upp, sist var de skralt jag vet
Allt är ju relativt. Det är inte en efterhanskonstruktion att Malte blev placerad, och förlöjligad, som medlem i Styrman-klubben.
Vad föreningen utlovar eller vad fansen läser in i vad föreningen utlovar är inte samma sak. Dessutom, skall inte föreningen plocka in spelare som uppenbarligen har potential, om tillfälle krävs, även om det är ett avstick från vad man verkligen behöver för stunden?
Det jag kritiserar är den relativt stora andel av fansen som gav Malte “skulden” för värvningen samt förlöjligade en spelare som sedan visade sig leverera. Det borde skapa eftertanke.
Vad HV behövde där och då har inget med min analys ovan att göra, kring beteendet från fansen.
Malte har ju växt och blivit en riktigt duktig offensiv spelare, från att tagit nått steg tillbaka och jobbat sig framåt.
Synd att han inte blommande ut i Hv men han var väl typ 21 år då och flängt runt i massa klubbar?
Så om han vänder hem mot Shl har han nått klubbhjärta för nått lag eller går han dit pengarna finns? Bra lön lär han ju få oavsett klubb
Fast vadå. Då gäller det även de som kritiserat värvningen Sam – om han nu plötsligt skulle börja leverera? Som jag skrev. Ingen, inte du, inte jag, absolut ingen, kunde ta höjd för att Malte skulle få den utväxlingen. Där och då var han en högst medioker spelare, som ratats av två SHL-klubbar samma säsong. Han var the leftovers from the leftovers.
Och på det gjorde han som sagt inget större avtryck. Hade han gjort det hade HV behållt honom. Analysen där och då av att Malte inte var tillräckligt bra, och uppenbart inte SHL-mässig (han gick ju till AIK året efter) var korrekt. Sen att med facit i hand kritisera folk som kritiserat med all rätta. Det blir ju konstigt. För då gäller det ju inte bara Malte, då gäller det exakt varje spelare som fått kritik här på forumet.
Jag tycker det blir väldigt konstigt att man gråter över mediokra eller floppande spelare som lämnat och sedan gjort succé. Där och då var kritiken helt befogad, där och då var det helt rätt av HV och Hult att inte ge honom förlängt. Lika konstigt som det blir att hylla Hult för någon slags fingertoppskänsla för att han där och och då tog in en floppande medioker spelare som fem år senare visade sig vara en stjärna. Säger inte att du gjort det, men sett exempel på det.
Han har LHC som moderklubb så svaret på den frågan är väl som standard; NEJ
Tydligen fanns det vissa av oss som såg potentialen i Malte. I ett övrigt dysfunktionellt HV glimrade han till emellanåt helt på egen hand.
Men om man hade förväntningar på att han skulle vara den toppspelare vi önskade att man värvat, då förstår jag om man blev besviken.
Ja och det tycker jag att Filip Cederqvist och Lukas Wernblom gjorde i de korta uppträdanden de gjorde i det dysfunktionella laget under degraderingssäsongen. Cederqvist ser ut att hålla i AHL, men Redhawks kan behålla Wernblom. Undrar hur sentimentala Modo är kring honom