Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kevin Stenlund lämnar Florida för Utah. 2-årskontrakt värt ca 42 milj kronor. Bra jobbat, Kevin!

8 gillningar

Drömma om David Gustafsson får vi fortsätta med några år till.

image

1 gillning

Qualifying offer är bara att dem behåller rättigheterna precis som Washington gjorde med Borgström förra året så vi kan drömma lite till. :slightly_smiling_face:

Det här tyckte jag var lite intressant.

När JP:s läsare ombeds rösta fram sin favorit genom tiderna kommer Davidsson “bara” på en tredjeplats. Esa Keskinen tar silvret bakom Liv, som inte helt oväntat kammar hem förstaplatsen.

Visst, det verkar bara röra sig om omkring 100 röster, JP har gissningsvis en äldre målgrupp osv osv.

Men i tidigare sådana här omröstningar brukar Davidsson i stort sett alltid vara tvåa. Kan det vara så att Davidssons stjärna svalnat en smula med anledning av HV:s svaga resultat med honom som ledare? Med det sagt, bara en tanke, Davidsson är kung oavsett.

Tillägg. Äh, det är ju bara att göra en omröstning här baserat på JP:s resultat, så kanske vi får ett svar.

Vem är din favoritspelare genom tiderna?

  • Stefan Liv
  • Esa Keskinen
  • Johan Davidsson
  • Kari Eloranta
  • Janne Bergstrand
  • Ivan Hansen
  • Lance Ward
  • Ove Thörnberg
  • Pekka Marjamäki
  • Annan
0 röster

Var fan har du gjort av Kamil Piros? :grimacing:

2 gillningar

Per Ledin

1 gillning

Ber om ursäkt. Piros var en favorit när det begav sig. Tog JP:s lista rakt av. Och eftersom jag själv har en annan favoritspelare så la jag till alternativet “Annan” :wink:

Vem är då min Annan? Andreas Jämtin. Allt han stod för på isen är det jag vill att HV ska stå för idag och framåt.

2 gillningar

Anders Huusko tvåa! Med Patric Kjellberg som trea. Liv solklar etta!

1 gillning

Stefan Liv. Behöver kanske inte posta när min röst syns. Men vill dela med mig. Varje gång jag är i Garden så är det den tröjan mina blickar rörs till och jag blir en smula rörd. Kan inte låta bli att tänka på människan Stefan och i andra hand hockeyspelaren. Det är så tragiskt, vackert och glädjande med bra minnen på en och samma gång. Jag saknar han :yellow_heart::blue_heart:

7 gillningar

Jordan Murray och Ryan Stoa dock :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Min favorit kommer alltid vara Jukka Voutilainen. Liv två och Kalle Shalstedt trea.

Hrdina
Kung Erik
Puistola
Pavlikovsky
Davidsson
Laine
AP20

3 gillningar

Anders Huusko
Mattias Remstam
Stefan Liv
Johan Davidsson
William Karlsson
Jason Krog
Erik Christensen
Jan Hrdina
Esa Keskinen
Per Ledin

Där har vi min 1-10.

4 gillningar

Av mitt namn att döma så förstår ni säkert att jag håller Kalle Sahlstedt väldigt högt upp på min lista!

2 gillningar

Min favorit måste jag säga är Martin Thörnberg, viktigt att nämna är väl även att jag knappt sett Davidsson spela

2 gillningar

Mina top 10 Utan nån särskild rangordning. Imte möjligtvis dom bästa kanske. Men jag har bra minnen från vissa spelare.

Esa Keskinen
Stefan Liv
Johan Davidsson
Antti Törmänen
Jukka Voutilainen
Andreas Karlsson
David Petrasek
Martin Thörnberg
Oleg Belov
Mattias Remstam

1 gillning

Stefan Liv.
Johan Davidsson.
David Petrasek.
Pelle G.
Jukka V.
Jämtin.
Ledin.
Ward.
Hrdina.

3 gillningar

Stefan Liv
David Petrasek
Johan Davidsson
Pasi Puistola
Jukka Voutilainen
Martin Thörnberg
Per Ledin
Oscar Sundh
Kalle Sehlstedt
Erik Christensen

1 gillning

Allt? Lite väl många utvisningsminuter va? :wink:

För mig är det nog:
Liv
Davidsson
(Egentligen är Liv och Davidsson delad etta)
Thörnberg
Voutilainen
Puistola
Christensen
Louma
Önerud
Fredrik Forsberg
Per Gustafsson

Om någon undrar varför Pelle är längst ner på listan är det för att han var lite före min tid. Även om han slutade 2010, så är det så att jag är från Göteborg och det var lika ovanligt att GP skrev om hockey relaterat till något annat lag än Frölunda och NY Rangers som att Donald Trump erkänner att han ljuger, så har jag inte någon större relation till honom som spelare. Kanske var det för att han inte syntes i poängprotokollet jätteofta när man kollade resultatet, jag vet inte. Tro det eller ej hade jag inte internet på den tiden heller.

1 gillning

Då ger jag er facit eftersom exakt alla av er missat en legend typ :sunglasses:

Liv
Davidsson
Thörnberg. M
Petrasek
Keskinen
Stillman
Gustavsson
Örnskog
Eloranta
Lassila

1 gillning