Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

  1. Liv
  2. Davidsson
  3. Önerud
  4. Martin Thörnberg
  5. Petrasek
  6. Voutilainen
  7. Sundh
  8. Ledin
  9. Pelle G
  10. Jämtin

Bubblare Foppa, hans allsvenska säsong kommer man minnas med kärlek

4 gillningar

Saknar Falk och Ward på många listor, sen min personliga favorit Christensen.
Sen som ovan säger, vi får inte glömma Foppa som bar oss tillbaka till SHL!

2 gillningar

Kan ju sakna två legender på listorna.
Men de kanske mer hör hemma på “viktigaste värvningarna”-listan.

Roland Eriksson och Ivan Hansen som rekryterades för att lira upp HV i Elitserien 84/85.
Roland gjorde galna 73 poäng på 32 matcher.

Sug på den Foppa :wink:

3 gillningar

Glöm inte Bulla Berggren på 70-talet

1 gillning

Det är ju helt personligt vilka som varit ens favoriter. Detta är ju ingen topplista över spelare som betydligt mest utan ens personliga favoriter bara.

1.Davidsson
2.Petrasek
3. Liv
4.Keskinen
5.Voutilainen
6. Christensen
7. Remstam
8.Gustafsson
9. Hrdina
10. Thörnberg

Egentligen utan inbördes ordning. Vill egentligen ha med så många fler men 10 it is. Har för många favoriter genom åren

2 gillningar

Lite förvånad att min stora idol saknas på så många listor… anledningen till att jag började följa Hv…

1-2 Stille & Liv
Keskinen
Sahlstedt
Kennholt
King Erik
Ward
Davidsson
Gustafsson
Remstam

Sen har jag alltid varit svag för Patrik Ross, kanske mest för hans otur med skador men även inställning… så han är en av många bubblare…

1 gillning

Laine är även en spelare jag tok älskat med. Så la till han och ett gäng till :blush:

4 gillningar

För oss ”gamlingar” som följt HV sedan 80-talet så är det helt obegripligt att JP inte hade med Stille som ett av alternativen, han var ju den bärande backen i HV under ett decennium! Fram till dess att Esa kom och trollband mig så var Stille min stora favorit, dessutom var han under långa perioder den ende HV-spelaren som flitigt representerade Tre Kronor i stora mästerskap.

12 gillningar

Ingen har nämnt Johan Åkerman!,otroligt skicklig på blå och vilket spelsinne en av Hv:s bästa offensiva backar gentom tiderna!

3 gillningar

Lite för kort tid i HV annars hade jag nog håller med

1 gillning

Det är såklart svårt att skriva favoritspelare och inte inkludera HV-legendarer så som Liv, Davidsson, Pettan, Önerud, Thörnberg och Sundh. Alla dessa, och fler därtill, kommer alltid ha en plats i mitt HV-hjärta och det känns svårt att ranka dessa då alla är “favoriter på olika sätt”. Alla var såklart grymt skickliga hockeyspelare men Liv, Pettan och Thörnberg hade sin vinnarskalle, Davidsson sitt ledarskap och Sundh var den ultimata lagkamrater (som även han hade en rejäl nypa tjurighet när det var tävling).

Hade jag dock enbart fokuserat på isen så är ju Jason Krog rankad otroligt högt i min bok. Svårslagen. Även Chris Campoli tyckte jag var en riktigt fröjd att se i HV-tröjan.

Hade jag dock fått välja en spelare som hade fryst tiden och för all framtid varit en del av HV71’s A-lag så hade jag valt Johan Davidsson. Johan i sin prime går att sammanfatta med ett enda ord KOMPLETT.

6 gillningar

Jag är gammal nog att minnas lite andra spelare med skicklighet och attityd, jag nämner här fyra spelare som betydde mycket för HV under 70-talet, Anders Wallin, Bengt Kinell, Bo bulla Berggren och Jan Bergstrand. Man kanske bör ha 3 listor istället, 70-80 talet, 90-00 talet och 10 talet, 20 talet är ju inte mycket att orda om ännu.

4 gillningar

Snackar vi 20-tal så är väl Foppa given på de flesta listor.
Huhtala är en personlig favorit också. Jag bara älskar bilden när han vrålar, tror det är Rahimi, rätt upp i ansiktet.

Längre tillbaka tycker jag blir så svårt att välja. Det finns lite för många att välja på.

2 gillningar

Jag tycker att vi absolut inte får glömma Ivan Hansen, Roland Eriksson och Kari Eloranta som jag tror var orsaken till att vi etablerade oss i elitserien. Vi ledde ju t.o.m. serien vid ett tillfälle första året, dessutom var det väl bara tio lag i serien då.

1 gillning

Anti Törmännen oleg belov

1 gillning

Och en undanskymd hjälte med namn Fredrik Öberg. I mitt minne var det till stora delar han och Liv som räddade kvar HV71 i elitserien med nybyggd Kinnarps Arena.

3 gillningar

Fanns ett gäng till. Stillman, Gustafsson, Belov, Ekan, Ottosson, Remstam, fans en del faktiskt.

Men Öberg var riktigt bra! Även Pavlikovsky gjorde mkt nytta.

2 gillningar
  1. Oleg Belov
  2. Jani Nikko
  3. Jani Hassinen
  4. Anders Huusko
  5. David Nemirovsky
  6. Pasi Määttänen
  7. Richard Pavlikovsky
  8. Jouni Loponen
  9. Daniel Ljungkvist
  10. Antti Törmänen
2 gillningar

Taxen.