Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

När nu finska spelare är på tal så får vi inte glömma bort Arto Ruotanen, en otroligt bra två vägsback lite lik Pasi Puistola i spelstilen.

Med KHL intåg på marknaden och sen Schweiz utökade kvot för utläningar så har det blivit svårare att hitta och få hit finländska spelare vilket också märks på standarden på dom som kommit till HV sista 15 åren.

2 gillningar

Rajala

3 gillningar

Joensuu var 2011/2012…

Kaski vill jag nog inte räkna dit. Än så länge. 0,5 poäng per match från en uttalad första- och pp-back känns rätt mellanmjölk.

Så Lehtonen var den senaste stora finska värvningen (2017). Rajala (2013) och Joensuu (2011) dessförinnan?

Bara att konstatera att HV tappat det finska spåret. Med det sagt är det många lag som lyckats med sina finska värvningar under samma tid. Viktigt att Abbott och HV hittar tillbaka dit.

1 gillning

Salmela också!

Själv låste jag in mig och låg i fosterställning tre timmar på badrumsgolvet. Sambon var inte nöjd med mitt beteende…

Haha förstår det, jag minns inte vad jag gjorde. Bara att luften gick ur totalt. Minns i alla fall det som igår.

Jag vill gärna åter poängtera hur viktigt Esa Keskinen var, vi vet ju alla hur bra han var att lyfta andra spelare. T.ex. vårt första SM guld, han hade Marco Palo som kedjekompis och de gjorde ett grymt jobb. Marco värvades året efter till Malmö och det gick väl sådär. Sen fick Esa en ny kedjekompis Kai Nurminen, då vann de tillsammans både poängligan och skytteligan. Kai fick NHL kontrakt och lämnade, det blev väl ingen hit. Han kommer tillbaka men går till Frölunda trots att Esa är kvar i HV. Med detta menar jag spelarna bör väl vara försiktiga att bara gå efter den högsta lönen, harmoni och bra lagkamrater bör väl väga högre.

2 gillningar

Glöm nu inte Jere Karalahti, höhö

3 gillningar

Arttu Ilomäki var väl riktigt bra också :stuck_out_tongue_winking_eye: skämt åsido var det verkligen inte hans fel att vi åkte ur. Han var väl fortfarande vår bästa center det året…

Synd att de är så fullt av fjärdeline spelare. Hade gärna sett honom i HV. Tyckte han var riktigt bra denna säsongen i Timrå. Ett jävla driv och smartness.

3 gillningar

HV-kille, lirat i Timrå och för Abbott.
Nubben hade sålt allt smör i Småland och signat på 5år direkt!

3 gillningar

Har aldrig förstått varför E. Andersson alltid lyckats hålla sig från poängprotokollet.
Det har blivit förvånansvärt få poäng under åren.

Lex Törngren…

2 gillningar

Har någon hört något vad gäller Simon Öneruds framtid inom ishockeyn? Vad lite surr om Nybro i början av sillyseason men sen har det varit tyst. Siktar Simon på att fortsätta spela eller har han börjat se sig om efter nya äventyr utanför sporten? Borde ju annars vara klockren som ungdomstränare.

3 gillningar

Spelar hans barn i föreningen?
Kanske inte optimalt att vara tränare åt sitt barn dock.

Hans son Elton spelar ju i U10 tror jag det är. På ungdomssidan så är det nog ingen större fara att vara tränare till sitt barn. Framförallt när du har de meriter/respekten som Simon har inom föreningen. På juniorsidan, där det är lite mer seriöst/satsas på ett annat sätt, är det nog annorlunda.

2 gillningar

Var länge sen nu, för mig de var ett rykte om Nybro ett tag men sen tyst

Lär komma ut något närmre säsongsstart. Många lag i HA har inte kontrakt med vissa spelare under sommaren för att spara pengar.

2 gillningar

Det är sant. Tänkte inte alls på det. Vore onekligen skoj att se han i Nybro tillsammans med Torp.

1 gillning

Om någon missade så fick Simon Holmström en välförjänt förlängning med Islanders. 25p förra säsongen (15+10) varav 5+2 i boxplay!
Verkar oerhört uppskattad bland Islanders fans.
Grattis Simon!

7 gillningar