Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Jag undrar lite varför han bara fick ett år. Han är ju ung, ingår han inte i Islanders långtidsplaner?

Vet faktiskt inte, men kan ju vara ett kontrakt för att få bevisa sig ett år till. Typ “gör du det lika bra eller bättre även nästa säsong så sätter vi oss ner och kollar på ett längre avtal.”

1 gillning

Hur fasen lyckas man va inne på 7 mål framåt i boxplay? Kolla highlightsen killen har ett bra skott hoppas på comeback i HV i framtiden.

6 gillningar

Här kan man se samtliga boxplaymål han gjorde under säsongen. Mål 3 & 4 är riktigt fina!

8 gillningar

Dirlanda till vimmerby.

6 gillningar

Många 2 mot 1 i BP.
Det känner man igen från förra säsongen…

Hoppas han hållit igång med någon klubb i sommar annars lär det ta tid innan de får glädje av honom.

Att han inte fick förlängt med BIK Karlskoga är ju ett kvitto på att det var fel häst att satsa på. Synd, jag gillar personen Jesper Kokkonen.

4 gillningar

+1
Intressant att se hur det går nu, då Karlskoga varit den enda klubben (på HA-nivå och uppåt) som han varit bra i. Däremot var han poängstark senast han spelade i Vimmerby, men i Div1. Rimligt att de värvar tillbaka honom nu dock, hoppas det går bra för Dirlanda!

5 gillningar

Vi skulle ha behållit Önerud och haft honom som kapten…

6 gillningar

Ja varför inte. Skulle kunna sträcka mig så långt att säga att för några månader sen var han den enskilt största anledningen att vi spelar i shl säsongen 24/25

9 gillningar

NHL-meriterade Shinkan går från Iserlohn Roosters till Cardiff Devils vid 29 års ålder. Känns som att karriären inte ska vika så i den åldern…

Han var ju inte så bra som man trodde en värvning från KHL skulle vara, på hockeyallsvensk nivå, när han spelade i HV heller. Blixtrade väl till lite i slutspelet bara.
Men att som 29årig kanadensare hamna i Wales, efter att ha provat både svenska andraligan och Tyskland, är såklart ett lågvattenmärke.

Det sjuka är dock att det har börjat dyka upp en del hyfsade utländska spelare i bra ålder i brittiska ligan, även om jag inte tror att det blir nästa steg för Kalle Kossila, David Tomasek eller Joel Persson etc…

Befriande att läsa vad “Foppa” uttrycker i sin frustration över den gångna säsongen (dagens JP).
Han är besviken på sig själv men även på lagledningen.
Han är nog bara toppen av ett isberg från gångna säsongen.

1 gillning

Nubben klar som ass sportchef i Timrå.

5 gillningar

Gött! För de som vill läsa mer finns det på Timrås hemsida:

Välkommen hem, Nubben! | Timrå (timraik.se)

Detta måste väl innebära att vi slipper Nubbens lönekostnad, om vi nu skulle ha någon sådan kvar.
Dessutom betyder värvningen att Timrå cementeras i bottenträsket under de kommande två säsongerna

5 gillningar

Trodde inte det var sant när jag såg artikeln. Ponera att Kapanen flyttar hem till Finland om någon eller några säsonger, då tror jag Nubben åter är SC i Timrå.
Timrå fansen kan inte vara glada just nu…

3 gillningar

Kollar Timrås forum. Det är 50/50 skulle jag säga.

Den negativa halvan tycker det är att gå tillbaka till gamla hjulspår när man äntligen börjat på ny kula. Och ja, som du skriver Esa. Inte alls otroligt att han plötsligt står där som SC. Historien går ju onekligen igen. Detta var exakt vad som hände efter att Nubben förstört Frölunda. Han vände hem till Timrå som assisterande sportchef. Tog över som sportchef när Lindqvist fick sparken samma säsong…

Ni vet vad jag tycker om Nubben som sportchef. Jag tror det här på sikt är jättedåligt för Timrå. Allt har sin tid. Att hålla fast vid det gamla när bäst före datumet passerats med råge är aldrig bra.

9 gillningar

Ang. lön. Nubben säger i intervjun på Timrås sida att det har förts snack med Timrå sen ett halvår tillbaka.

Med tanke på att Nubben i sin karriär satt en ära i att lämna skeppet innan det sjunker (dvs innan han får sparken. ”Jag har minsann aldrig fått sparken”) så tror jag detta talar för att HV inte behövt lägga så där jättemycket pengar på att lösa Nubbens kontrakt, om ens något.

Vad jag vet har varken HV eller Nubben sagt att han fått sparken/blivit entledigad så det talar ju också för att han lämnat frivilligt, och därav inte har rätt till sina pengar för det sista året (?).

Så jag tror inte HV betalar någon del av Nubbens lön i Timrå.

Alternativet är att Nubben fulat sig big time. Sett till att få med sig så mycket kosing som möjligt från HV genom nån fördelaktig deal för att därefter ”plötsligt” ha en ny tjänst i Timrå.

2 gillningar