Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Varför känns det som att du har rätt? Förhandling kanske är hans grej både för andra och sig själv!

Nu är ju det ett worst case scenario. Utifrån allt som kommunicerats så tror/hoppas jag att HV kommit billigt undan.

Men tycker det kan vara på sin plats att till exempel JP reder ut detta. Var ju exempelvis ett stort intresse kring Abbotts kontrakt med Rögle. Vad det kostade föreningen, vad det innebar för föreningen när han gick till HV osv.

Man vill ju verkligen veta vad för inverkan Nubbens nya tjänst har på HV.

1 gillning

Bara önska nubben lycka till. Han är bra på värva spelare men dålig på bygga kompletta lag. Kombon med hv svaga styre blev de totalt kaos i hv för nubben.

Nubben är en bra person och glad han fick en roll i sin klubb i hjärtat, bara önska han lycka till och hoppas han inte blir lika förlöjligad som i hv

1 gillning

HAR NUBBEN HYMLAT? :scream:

Nubben har en sak och han har stort kontaktnät men han kan ej bygga lag. Börjar han lägga sig i hur laget ska byggas är det tack och hej timrå.

Kan vara fel ute… Har för mig att det nämndes på senaste årsmötet att vi tagit vissa framtida kostnader i årets bokslut. Om det innefattar del av Kents avtalade lön borde saken vara utagerad. Rimligen borde någon monetär del betalats i samband med hans avgång.

1 gillning

Har han verkligen så stort kontaktnät? Såg inte det under hans tid i HV. Han var ju på väg att göra oss till ett Timrå 2.0. Däremot. En gång i tiden var han väldigt duktig på att hitta guldkorn och på det även lyfta upp egna produkter i A-laget (Timrås A-lag bör sägas. Både i HV och Frölunda hade han inte den grunden så då satsades det på äldre etablerade spelare). Det är väl det jag gissar Timrå hoppas på att de kommer få ut av honom.

Däremot är det ju så att för Timrå är det här på inga sätt ett steg in i framtiden. Det är ett steg bakåt. Timrå gör ju redan en chansning med Jokinen i båset. Vill det sig illa går det inte alls, och då kommer Kapanens roll att ifrågasättas. Blir han inte kvar, ja då är det Nubben man har som back up.

Det är lite som att HV skulle ta tillbaka Hult i en roll som assisterande GM. Jag tror ingen här hade varit nöjd med ett sådant beslut.

Men, men. Det fina i kråksången. Nu är Nubben Timrås problem. Inte vårt.

4 gillningar

Redan i januari, berättar ”Nubben”, att han mer eller mindre redan hade tagit sitt beslut att lämna Jönköping och bryta kontraktet.

– Jag tog beslutet redan då egentligen, så var det.

Nubben i JP idag. Så om det är som han säger så " bröt " Nubben kontraktet själv och då borde väl inte Hv betala nån lön alls.

2 gillningar

Saxat från intervjun.

”Jag tog beslutet redan då egentligen, så var det. Så det är väl två spelare Abbott värvat in nu. Går det inte bra den här säsongen för HV får jag väl skiten av supportrarna igen. Det får jag tänka på, skrattar han”.

”Jag har väl mer delaktighet i Jönköping än i Timrå just nu!”

Hua. Som taget ur en skräckfilm. Man kan aldrig slappna av. Måste fortfarande se sig om över axeln, även fast man tror att det värsta är över. Och så vips hoppar Freddy Kreuger fram och skrattar diaboliskt. ”Trodde ni verkligen att det var över. Ni blir aldrig av med mig. ALDRIG. Mohahahahaha”.

4 gillningar

Inte ska väl han hymlat. Det tror jag inte om honom :joy:

2 gillningar

Jag är nog inte alls där i tanken. Jag hoppas att timrå åker ur med kent vid rodret.

4 gillningar

Nubben är en trojansk häst. Åker runt i Sverige och sänker lag.
Sen hem till Timrå och parta med Stänkarn, Supen, Hojten och Snippan.

3 gillningar

AP till Timrå om 3…2…1…

1 gillning

Fråga: När Simon lägger grillerna på hyllan, tröja i taket. Ja/nej?

Nej.

Edit: Han är väl inte kvalificerad för en tröjhissning!?

1 gillning

Lutar nog åt ja.

Gör en poll

Behövs ingen poll. Här är kriterierna. Tror Simon är hyfsat nära nr2 men inte där tyvärr:

Följande kriterier ska uppfyllas
För att en spelare i HV71 skall hyllas med en upphängd tröja i taket med spelarens namn och nummer skall följande kriterier uppfyllas:

”Spelaren skall ha spelat i HV71’s ungdomslag och antal elit- och slutspelsmatcher i A-laget, att spelaren erhållit föreningens spelarmärke i guld (400 matcher). Därutöver skall något av nedanstående kriterier uppfyllas.

  1. Spelat internationella matcher med Tre Kronor och har vunnit ett internationellt mästerskap som VM eller OS. Alternativt har deltagit i så många matcher och mästerskap i Tre Kronor att spelaren erhållit antal poäng för ”Stora Grabbars” märke.

  2. Spelare som har spelat mer än 700 elit- och slutspelsmatcher i A-laget och vunnit SM med klubben.

1 gillning

Kanske skulle lagt till en kategori, 3. Spelat upp HV tillbaka till SHL, Avgjort en SM final och har ett enormt HV-hjärta. Då hade han varit given.

6 gillningar

Nej, han uppfyller som de ovan skrivit inte kriterierna.

Ska man gå på lite känsla istället tycker jag att han är en ganska bra bit ifrån de som redan hänger.

1 gillning