Med risk för invändningar. Det kanske bara är jag, men jag tycker att denna punkt är irrelevant i ämnet. Inget mot dig Regnet utan saken i sig. Det är väl prestation och betydelse för klubblaget som bedöms. Inte vad spelaren gör i andra sammanhang. Spelartröjorna i HG hänger där för det som dem gett HV, det är så jag ser det.
Nä jag tar verkligen inte åt mig. Texten är kopierad från HVs hemsida, inte mina kriterier.
Yes jag vet. Ibland är jag bara försiktig
Påtal om Simon Önerud så blev han idag klar som ny huvudtränare för Kaizen team 12. En privat aktör som verkar fokusera på att utveckla väldigt talangfulla hockeyspelare. Går under benämningen “lilla landslaget” på Instagram och åker på turneringar lite överallt i världen. Ett lag som Simons son Elton Önerud spelar i så kanske inte helt konstigt men en liten indikation på vart pendeln pekar.
Svårt bestämma mig för om jag är emot sånt eller ej. Finns många både för- och nackdelar.
Jag gillar det inte. Det är ytterligare en sak som gör att klubblojalitet m.m. urvattnas. Ungdoms- och juniorspelare som spelar i rivaliserande lag i serien spelar i samma lag ”på fritiden”. Alla känner alla och alla bryr sig bara om sin egen utveckling på bekostnad av laget och lagkamraterna. Och då ska vi inte tala om föräldrarna till dessa spelare. Konkurrensen på isen är ingenting mot den på läktaren.
Detta driver en subkultur inom ishockeyn som jag inte alls är imponerad av eller ser något positivt med. Sporten som egentligen är en lagsport tenderar mer och mer åt att vara en individuell sport. Som sagt. Ingenting positivt med det.
Tog en titt på Kaizens hemsida.
Förutom att textformatet var kass och det fanns ett och annat stavfel reagerade jag över att de som var med i laget inte fick inta godis/glass/läsk när de var på turneringar.
Var ju därför man åkte, för att äta snusklubba och nötcreme…
Daniel Glad klar för ny klubb…. I Frankrike
Ligue Magnus (roligt namn på liga) regerande mästare Rouen. Ser dock ut att vara en riktigt fin stad, så han kommer nog trivas där trots bristen på kvalitativ ishockey.
Intervju med Simon där han berättar att han har haft anbud både från SHL- och HA-klubbar. Har även funnits intresse för Simon i Tyskland men inget han tackat ja till på grund av familjen.
Klart som tusan flera SHL:lag gärna kör en rutinerad Önerud i en 3/4e! Som dessutom verkar vara hel.
Simon Önreud borde vara aktuell för Wall of Heroes, snarare än en tröja i taket.
WoH är förövrigt ett koncept jag tycker är bra, men det är samtidigt alldeles för undanskymt.
Vad fasen??
Bosse Ahl har gått bort.
Vila i frid Bosse.
Fy sjutton va tragiskt.
Vila i frid!
Nej, vad sorgligt. Tankarna går till närmast berörda.
En legend för oss som var med 1995. Jag har alltid uppfattat honom som jordnära och en som alltid funnits där för andra i klubben.
Jag hoppas HV arrar en fin ceremoni som är lite mer än bara en tyst stund.
Otrolig tunga besked när man tittar på telefonen efter jobbet.
Bosse Ahl vår hjälte 1995!
Vila i frid
Bosse kommer alltid finnas kvar i vårat minne som en genom go gubbe
Fy vad tråkigt att höra .
Du är och kommer alltid att vara överstyva Bosse Ahl💕
Vila i frid.
Nu blev jag chockad, lärde känna Bosse 1990 när han jobbade på Ahlsell El, han var utlånad till Mörrum just då. Oerhört tråkigt, vad kan ha hänt? Han hette Pederzen på den tiden.