Med en tår i ögat läser man detta en legend för mig . Himlen har fått en högerplock av rang vila i frid bosse
Bästa Bosse tack för alla fina minnen genom alla år. En riktig legendar som alla vet vaktade målet vid HV71 första guld. Att endast gå bort vid 54 års ålder känns så jäkla orättvist.
Vila i frid, höger-plocken glömmer vi aldrig
Otroligt tragiskt. Bosse är en legend.
Hjärtstopp på fjällvandring? Alla tankar till dom nära o kära.
Bosse Ahl – fenomenal! rip
Vila i frid!!
Hoppas du har det överstyvt!
Bosse Ahl
Så oerhört tragiskt. Tack för alla fina minnen, Bosse.
Vila i frid.
Stor sorg och en hemsk nyhet att ta in.
Minns så väl slutspelet 94/95 när Bosse Ahl fullständigt växte fram som en riktig fantom i målburen.
Som Sundsvall hockey supporter blev det självklart jobbigt när han hamnade Timrå några år senare. På den tiden var dessa lag på ungefär samma nivå. Men minns att jag lyckades byta några ord med honom. Självklart om HV71. Då lyste han upp och man såg vad klubben betydde för honom.
Att han stände ner Sundsvall fick jag köpa
Tungt tungt tungt att ta in detta besked…
Bosse Ahl
Fy fan…vila i frid Bosse. Det fanns många hjältar 95 men för mig var du den störste.
Tack för allt Bosse….Vila i frid!!!
Vila i frid! Tankarna går till anhöriga.
Otroligt tråkiga nyheter.
Vila i frid, hjälte!
Vila i frid bäste Bosse!
Usch! Oerhört sorgligt och tragiskt! Ett riktigt chockbesked. Har haft äran att få träffa honom kort en gång och han var precis lika trevlig som han alltid har framstått i intervjuer.
Vila i frid Bosse!
Jag tillhör generationen som lärde oss älska allt med HV där i och med guldsäsongen 94/95. Alla dessa hjältar, och även de som lirade året därpå 95/96 - de så kallade Sega Mega Drive-lagen - (Keskinen, Gustafsson, Stillman, Nurminen, Kennholt, Ahl med flera, med flera) befäste verkligen det som idag blivit till en livslång passion.
Därför är det extra tungt en dag som denna.
Just Ahl har betytt så galet mycket för mitt supporterskap. Guldet, absolut. Men också hur mallig man var när han tilldelades förstaspaden i VM i Wien 96. Hur stolt man var när han spelade upp Timrå i högsta serien. Och hur glad man blev när han sedan kom tillbaka till HV. Från att ha varit den bästa förstamålvakten blev han den perfekta andramålisen, bakom Liv. Även om han inte fick stå särskilt mycket levererade han alltid när han väl fick chansen. Inte minst guldsäsongen 2004 (bilderna på en vrålande Ahl med en gigantisk prilla under läppen är en klassiker).
För mig blev Ahl odödlig där under mitten av 90-talet. Det är han fortfarande.
Tack för allt!
Otroligt sorgligt. En av mina första HV-idoler. Vila i frid Bosse, tack för allt!
En del av ens eget liv i revy - sorligt men vackert skrivet…
Bosse kommer alltid vara den störste HV-målvakten för mig, Stefan Liv i all ära.
Sjukt sorgligt, Bosse var så skön.
Minns på min brors svensexa, han lurade oss alla på paintballen och kom bakifrån och tömde typ 20 skott efter mig men missade allt så vände jag mig om och reflex sköt han rakt i röven, då blev han så sur att han började jaga mig med geväret och skulle slå mig haha. Vila i frid Kungen!
Och Aftonbladet klickbaitar som vanligt “olycka” det var ingen olycka, det var hjärtstopp