Simon tränar och kämpar på i hopp om att få spela någonstans nästa säsong.
Lite tråkigt att läsa på Hockeysverige att Stenlund inte kan tänka sig att spela nere i Jönköping igen. Men å andra sidan kanske han inte behöver spela annat än i NHL framöver….
Vi vill ändå inte ha honom.
Nu har jag inte hört eller läst exakt vad Stenlund sagt. Men det låter riktigt klantigt. Just nu pekar allt uppåt. Men det kan gå fort åt andra hållet. Och då kan det vara bra med goda kontakter med någon klubb hemma i Sverige. Jag hoppas verkligen det inte är HV som bränt några broar här!
Det är mer om att han har sitt “Sverigeliv” i Stockholm
Skiljer flera dagar mellan dödsfallen så det är 2 olika händelser det handlar om.
Tack för länken. Inte så illa som det lät först. När det inte är mer uttalat än sådär kan det knappast ses som brända broar…
Sedan föredrar jag att få hem DG men det är en annan sak
Låter som prioriteringar från ett singelliv. Kan låta helt annorlunda när det är fullt upp med familj och behovet av att ha en massa vänner i absoluta närheten minskar. Men det signalerar iaf att han aldrig blev HV-spelare ända in i själen. Det är bara att acceptera.
Vilket man kanske skall analysera lite extra.
Kanske är det vettigt att vara lite mer lokalpatriot vid uttagningar i juniorleden.
Eller åtminstone glädja sig lite extra när det är lokala förmågor som kliver fram i de sammanhangen.
Låt han spela i Allsvenskan då. Han kommer väl ändå inte hem på många år. När han väl vänder hem är antagligen formkurvan på väg neråt.
Lite märkligt sak att bli upprörd över. Han är ju 08a så han känner sig mer hemma där. Inte så konstigt.
Önerud på Garden…
Lägg av
Haha jo! Sen om de är pågrund av hans son eller något vet jag inte. Dock tränar nog inte ens hans sons lag idag…
Han är där för att rädda HV igen utan tvekan! Strålmans nej öppna för Önegud istället
Bra spanat!
Ärligt talat, en 36årig Önerud, med ett av de största Hv-hjärtan som någonsin pumpat, är jag helt efterbliven som tar han ALLA dagar i veckan framför andra bredd/brunkar forwards som Hansson, Lindbäck, WIN, Stakkestad ect ect ect ??? på¨vad? är dessa bättre än Önegud på ? en utvecklingspotential kanske men mja ? inte så att någon av dessa har Peter Forsberg potential direkt…
Nu är du hård. Måns har potential att va en av SHL bästa powerforwards enligt Wikegård
haha ja eller hur, kan dock erkänna att han har potential men något håller han tillbaka vilket gör att potentialen inte spelar så mycket roll, vilket år är han inne på hos Hv nu utan att ha exploderat ?
En hel Önerud är inget man tackar nej till! Frågan är, vill han? Hur sugen hade man själv varit? Men kanske annorlunda nu när det är ny regi.