Tråden om HC Anton Blomqvist

Hoppas föreningen Hv71 är redo för Anton Blomqvist. Då kan detta bli bra.

I mina öron låter han som helt rätt man.

6 gillningar

Precis. En sak att dem faktiskt är redo är ju att dem va lyhörda inför AB:s så kallade krav och agerade utifrån det.

3 gillningar

Speciellt när anton är i samma ålder som många spelare, saknar meriter och mycket möjligt tjänar mindre än dem, blir intressant att se om dom respekterar honom så mycket att han kan sälja in sina ideer och krav.

Kan bli en fråga men behöver inte bli. Viktigt är nog att Anton kommer in med en tydlig plan i vad som förväntas av samtliga inklusive han själv i den dagliga verksamheten. Där börjar förtroende arbetet.

Respekterar man inte tränaren oavsett ålder /lön kan man gärna packa väskan och byta klubb för min del. Oavsett namn och nummer på ryggen.

20 gillningar

Dagen är räddad!

“Det finns en bild av HV71 som är fel tycker jag: och det är att man är en toppklubb. Vi är ett bottenlag, och det måste man få säga, annars tycker jag vi är illa ute. Vi var faktiskt 1 match ifrån att spela i hockeyallsvenskan” WORD!

22 gillningar

Lyssnade precis på intervjun med Anton i HV-podden. Börjar starkt misstänka att Anton är en AI-robot med tanke på att allt han säger är spot-on. Man kan onekligen säga så mycket rätt och vara människa. Återstår såklart att se om han kan omvandla det från tal till handling men svårt att inte känna ett stort förtroende för Anton både som människa och ledare.

2 gillningar

Tror han läst en del här också, och vill va mån om att va på rätt spår framåt, få med alla.

Anton känns inte som en person som baserar sina tankar och vad han säger på andras önskemål/för att göra andra nöjda.

2 gillningar

Nja, men känns ändå som han läst här en del, suger upp info, har koll. Det är nog bara så att det är vi på forumet som varit på det klara med vart vi ska gå och hur :smiley:

1 gillning

Tror du har rätt. Ser ut att komma ifrån samma fabrik som Haaland

1 gillning

Frågan som uppstår, vem flaggade mitt inlägg som stötande? Var det för att jag använde *istället för u eller att jag kallade Montén för liten kille som kränkte någon? Eller är Marcus Lindberg moderator även här?

1 gillning

Det spelar ingen roll vem som flaggade inlägget, även jag kan tycka att det var ett onödigt inlägg, därför togs det bort.

3 gillningar

Får lite Nicklas Rahm vibbar av AB. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Jag gillar hans snack i dagens HV71 podd.
Som natt och dag jämfört med Monten.

9 gillningar

Hoppas bara han kan omvandla sitt “talks the talk” till “walks the walk” med

Men verkar väldigt mediatränad och hittar rätt ord och vet hur han skall prata hockeyspråk. Men om jag inte minns helt fel så kunde väl även Niklas Rahm trycka på rätt saker i intervjuerna, utan att omvandla det på isen

1 gillning

Det är många AIK’are som menar att det är mycket snack och floskler. Hoppas de bara är bittra.

Jag gillar det jag hör, men det är lång väg och mycket arbete för att vända HV-skutan. Vi måsta nog ha tålamod i detta. Oavsett så lyckas han (iaf hos mig) få in en ökad framtidstro.

2 gillningar

Det är ju standrad, så fort nån bra lämnar så han han kass…Gäller ju alla klubbar alla fans.

3 gillningar

Det allra viktigaste han säger är detta:

”Man är ingen toppklubb, man är ett bottenlag. (…) det måste man få säga, och gör man inte det så tror jag man är illa ute”

Slut på allt trams om “ingen vanlig nykomlig” och “vi blir farliga i slutspel”. Och jag tror i all ödmjukhet att det gäller oss fans också, att när det kommer till spelarrekryteringar etc så kan vi inte räkna med att landa de allra allra bästa spelarna. Vi är inte i toppen av näringskedjan. Längre. Men vi kan bli.

Tänker bara på första avsnittet av dramaserien The Newsroon där huvudpersonen Will får frågan om varför USA är världens bästa land.

“It’s not the greatest country in the world, professor, that’s my answer.”
Sen följer en lång harrang om varför och avslutas med:
“The first step in solving any problem is recognizing there is one—America is not the greatest country in the world anymore.”

4 gillningar

Rahm hade dock noll erfarenhet som huvudtränare. Det är ett större steg att gå från assisterande till head coach, än att gå från head coach i allsvenskan till head coach i SHL.

3 gillningar