Tråden om HC Anton Blomqvist

Det är vid 2.33 i videon. Han använder senare begreppet daglig basis :smiley:
Ja det var bara på skoj… fredagshumor. Lite med tanke på vad vi varit inne på att hitta jobb till en del personer. Absolut inga kopplingar i övrigt. Så är det sagt.

1 gillning

Vad tror du själv?..

5 gillningar

Apropå ’vila med puck’.
Vet inte riktigt om det är det han syftar på men något som stör mig något oerhört är när en trött forward åker över röd, dumpar puck för att sen åka och byta.
Varför inte spela hem i stället så slipper nya kedjan börja med att jaga puck?

4 gillningar

:crazy_face:

Har för mig han tog upp ett snarlikt exempel i intervjun, att det är precis det som man inte vill, att köra slut på sig själv utan puck, inte dumpa utan något syfte.

Det är lite nu man förstår vikten av en tränare med en tydlig spelidé. Spelare kommer från höger och vänster som kan få högre lön i annan klubb men väljer beroende på tränare. Gillar vad jag ser…

14 gillningar

Nästan så att man som HV-fans glömt bort hur det känns…

8 gillningar

Nä men faktiskt. Ärligt så var det ett tag sedan…

1 gillning

Liveskriver vad jag hör när jag lyssnar på Anton i aftonsopan:

Första kontakten med HV: mitten på december.
Smickrad, gillade upplägget framåt.
Trots tabellläge etc: många plus med HV71 och Jönköping
FÖRST OCH FRÄMST PRATADE JAG INTE BARA MED KENT. (no shit Sherlock)

De han pratade med var självkritiska, de ville “ta omtag”
Viktigt med resurser runtikring när man är HC, viktigt med teamet. Viktigt med Stillman.

Angåpende vad som måste ändras:
“alla” säger samma sak: bra daglig verksamhet, tydlighet, vältränade. En mer direkt Anton-värdering: trygghet med puck, behöver inte gå så snabbt, värdesätter kontroll av puck.

Angående hur mycket Anton sett: fel av journalisten, har inte sett så mycket som nämnts innan. Tittat mycket efter påsk.

Ingen åsikt om vad man bör ha för mål nästa säsong: behöver lugn och ro.
Men, långsiktigt skall topp fyra med hot om SM-guld skall vara där HV skall vara.

Inte flyttat till Jönnet ännu. Flyttar i början av Maj.

Anton hoppas Strålman stannar. Det finns mer att kräma ur honom. Borde kunna vara mer än stabil.

Är involverad tillsammans med Stillman, Gistedt, Davidsson, om nästa års truppbygge.

På frågan om hur många spelare till de mer:

“Nån forward/center, samt någon kompis till Dichow.”
Tror Bibeua kan fixa SHL-nivån.
Kan inte bekräfta något på backsidan, förutom diskussionen med Anton.
Öppnar upp för möjligen en back till, även om Anton tackar ja.
Hallqvist och Landen nämns. Allsvenskan nämns för dem. Jämför med Fransson.

Centerfrågan. avsaknaden av 1a och tredjecenter.

Behöäver få in nån där. Tappade “nån” till “nått” lag där :joy: Bra smäll mot klubben!!! :+1:

Tedenfart. bra frågor angående lön vs insats, problematiskt?
“Nej”, var det enkla svaret från Anton. Han vill svara på detta senare, behöver snacka med alla spelare först.

Ang. Olle/Oscar:
Fick lämna in en önskellista. Olle skall peaka de komande åren.

Ang. Foppisch:
Inte pratat med någon. Bara hälsat på Tedenfart och Önerud.

Bekräftar att Pelle inte ingår i ledarstaben.

WIN:
Underskattad i sitt puckspel, användbar, en unik spelartyp.

Angående vidoecoach/analytiker:
Har varit tränare på allsvensk nivå, haft stor del i värvningar, men även analyserat träningar samt matchanalyser.

Fan… jobbmöte… får pausa.

26 gillningar

Nu får jobbmötet vara slut tycker jag…

5 gillningar

Skit, har möten fram till 16.30.

Sitter du här under mötestid? :smiley:

Jag kan skicka ett mail med högsta prioritet, så kan du skylla på det?

5 gillningar

Vad gör man annars på möten? :thinking:

1 gillning

Deltar :slight_smile:

Fortsätter nu.

Angående Stillman: Anton vill inte spekulera.

Dialog med Holm: ingen dialog

Nu är det slaskjournalism igen… baserat på feberdimmorna som inledde denna sändning.

Chris Beach:
Vet inte om han kommer ingå. “Vi får se”

Borgy:
C eller fw?
inget svar, dock kommer han ha ett försprång kopplat till att nu spelat i ligan.

Fisken:
Inget hört från Vancouver.

Angående att vara en ung coach:
blaha-blahej: inga problem.

Vancouver? Nä det hoppas jag. Sa han verkligen det och inte Seattle?

My bad. Jag tänkte fel… det är ju bara nån timme med bil mellan städerna :sweat_smile:

Min analys av ABs intervju:

HERREGU vilken stabil kille. Roos och Abrahamsson försökte ställa de mest svartvita frågorna som helst och han gick inte på detta. AB har en tydlig roll och han vet vad han vill. Kändes ett tag som om de trodde att han var sportchef för det handlade mestadels om nyförvärv så jag tycker inte man fick höra så mycket av tränaren AB som man hade velat. Dock så fick jag lite vibes när han nämnde WIN och jag kollade några intervjuer med denna kille och han verkar ju någonting som HV inte haft sedan Ledin/Jämtin.

De namnen som Sportbladet hade skrivit upp var helt taget ur sammanhanget och fick mig att spy lite i munnen (undantag Pilut och Alnefelt). Hoppas inte HV tar in någon av de övriga.

1 gillning