Tråden om HC Anton Blomqvist

Vad säger han för oss som inte har plus?

1 gillning

Jag har inte heller plus :laughing:

1 gillning

Vad är det för värvningar? Nån som har plus som vill dela med sig? :blush:

Det enda jag vet är att nyförvärvet som han pratar om handlar om Ignberg-Nilsson, så inget mer upphetsande än så.

Han säger ungefär det han sa i HVTV intervjun. Han ville komma till hv för att det finns en uppsida och uppslutning och supporterskapet är bra.

Med sig på resan får han HV-ikonen Fredrik Stillman, som sparkades av samma klubb för 14 månader sedan.
– Det var väldigt avgörande och det var också ett krav från min sida att jag skulle ha med honom, säger 34-åringen bestämt.

Han säger även att han o staben kommer sätta en spelidé och att han och Stillman är mycket involverade i lagbygget

Skall bli spännande att se fenomenet ”Vila med pucken”.

1 gillning

Vila med puck som vissa kallar de är något Växjö använder väldigt mycket .

Vem är nyförvärvet han pratar om då?

Ignberg Nilsson

Vad skrevs om honom då?

Jaha! Visste jag inte. Kan du ge några exempel på hur det skulle kunna se ut när man vilar?

Det är en ganska unik spelare i svensk hockey i dag i form av att det inte finns så många som spelar den typen av hockey längre. Så det är en fysisk och åkstark spelare som tävlar på ett väldigt bra sätt. Och det finns ju också en uppsida i honom i att han är duktig i det taktiska genom att han kan spela i en struktur och det finns också en uppsida i puckspelet med honom. Så han står för mycket bra saker och har varit en stor del av det vi har gjort i AIK de här senaste åren.

@Fyboda Tyckte Anton beskrev “vila med pucken” rätt så bra i HVTV?

Är AB ens hälften så bra tränare som han är på att säga rätt saker i intervjuer så blir det jävligt bra.

5 gillningar

Har ändå svårt att måla ett exempel i huvudet hur en sådan situation skulle se ut.

2 gillningar

Ett ex är istället för dumpa så spelar du runt och vilar/byter

Istället för att chans gå i ett anfall så spelar man hem börjar om med tålamod och går på nytt

4 gillningar

Ja då kan jag se det framför mig, som du sa så kör väl Växjö såhär.

2 gillningar

Finns olika sätt att se på de och använda sig av de men ett ungefär.

3 gillningar

Noterar att Anton använde begreppet daglig verksamhet i HV-intervjun på YT. ” Daglig verksamhet ska ge en meningsfull sysselsättning och vara så lik ett arbete som möjligt . Arbetsuppgifterna ska vara anpassade efter den enskildes intressen och behov.”

2 gillningar

Daglig verksamhet.
Meningsfull syssesättning.
Så likt ett arbete som möjligt.
Anpassade arbetsuppgifter.

Talar Anton om dagtidssysselsättning för personer som har en intellektuell funktionsnedsättning?
I vilket sammanhang?

Tror ni överanalyserar…

4 gillningar