Tråden om HC Anton Blomqvist

Du sa väldigt tidigt att du trodde Blomqvist skulle ta med sig stille. Var det nåt du hade hört? Lite nyfiken bara. Trodde Hv bränt sina broar för all framtid där.
Måste säga att det känns väldigt lovande.

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #67 Oliwer Kaski

Jag fick signaler på att HV absolut inte ville ha in Stillman utan bara AB som ass.

Däremot visste jag att AB absolut skulle vilja ha med Stillman om / när han blev HC.

Nu när HV var desperata och ville ha AB som HC så fick AB igenom sitt krav.

Bra med Stillman ihop med AB när man valt den vägen men vi ska nog inte ropa hej ännu.

Jag är fortsatt väldigt orolig eftersom AD och Lindbom fortsatt sköter det mesta och stor risk för pannkaka i slutändan.

Sen Wilanders intervju på det, herregud.

Är som i kvalet. Turen det enda som kan rädda oss.

2 gillningar

Han ska ha en riktigt stor eloge för att han satt och kollat på alla hvs matcher den här säsongen :joy: Det har jag också och det var en plåga från start till mål.

Jag gillar han redan.

3 gillningar

Jag gillar Anton, tuff men även bra med spelarna. Inte alls som AJ som en del jämför honom med…

2 gillningar

Hur tänker ni, som skriver massa inlägg om Kaski, i tråden om Anton?

Såg det inte ur ett AIK-perspektiv, men kan hålla med om att det låter lite konstigt.

3 gillningar

Jag förväntar mig inte att AB kommer göra HV till ett topplag igen. Utan nästa säsong ska vi slåss om en slutspelsplats. Kval ska inte finnas på kartan, jag vill inte höra talas om det igen. Om AB kan ta oss dit, slåss om en slutspelsplats, helst förstås ta oss till slutspel varje säsong så är jag nöjd i detta steg. På längre sikt ska vi förstås slåss om SM-guld men det är en lång bit bort och då tror jag att en annan tränare står i båset.

1 gillning

Richard Gynge säger att det skall bli spännande att följa Anton i HV! Han säger att den är tränare som har tuff kravställning med mycket kärlek till sina spelare.

De vill nog till att han ger mycket kärlek.
Så inte de som inte tål krav blir trötta på de.

1 gillning

Om man ser matcherna i studiesyfte och hoppar förbi paus, avbrott etc så tar det inte så lång tid. Om jag visste att jag ska börja ett nytt jobb så skulle jag absolut förbereda mig för det på fritiden.

70 hockeymatcher är inte så värst mycket i tid om man jämför med att gå utbildningar, läsa böcker, gå på föreläsningar.

3 gillningar

Jo det är sant. Hade jag hållit på AIK hade jag dock utgått från att allt fokus läggs på nuvarande klubben. Kan iofs kollat efter att AIK åkte ut.

Har man ingen fritid som hockeytränare eller vadå? Förstår inte alls grejen.

1 gillning

Jo, oavsett så hade jag inte uppskattat kommentaren om det sades av en fd HV-tränare.

Sen kanske om han ser en massa hockey på fritiden vore det ju mer lugnt… för inspiration och intresse. Men bara en klubb, ah, det hade nog varit bättre att inte ha sagts, även om det låter bra för oss förstås.

1 gillning

Välkommen Anton! Jag tycker dels att det här åtminstone är mycket bättre än Montén eller att gå in i säsongen med Lindbom och dels kan jag ändå inte påverka valet eftersom det redan är gjort - så jag väljer glädjen. Jag hoppas det här blir bra och jag tror att det kan bli bra. Nu gäller det bara att han får förutsättningar i form av ett lag med tydligare roller och att han tillåts ställa krav även om någon blir ledsen.

Tycker det är klart positivt att han uppenbarligen sett fram mot det här och lagt tid på det redan. Tror det behövs för att förstå hur rörigt det varit, hoppas dock han tittat på andra SHL matcher också för att förstå att matchbilderna när HV spelar ofta inte varit så representativa…

5 gillningar

Välkommen Anton! :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:
Hoppas verkligen att vi vet vad vi gör här och att det finns någon slags plan. Så att vi inte bara går in med “AB kommer nog utvecklas fint i SHL”.
Min spontana känsla här är tyvärr inte superpositiv, då AB är ytterliggare en tränare i kategorin som aldrig har “Vunnit” eller styrt skutan i ett etablerat SHL-lag tidigare.
Den typen av tränare kommer ofta med en tydlig “playbook” där man vet på förhand vad man får.
Vilket i min mening är kanske den viktigaste delen i HV24/25, där man totalt har tappat identitet.

Mycket snack om kravställan samt bra med spelarna vilket är är fint, men också något jag tycker borde vara standard i en SHL-coach i vår budget.
Är mer intresserad av hur AB vill spela SHL-hockey samt hur han tänker rent taktiskt, är inte direkt imponerad av AIK i det avseendet. Men det kommer såklart att visa sig.

Hoppas jag är helt ute och cyklar, och att vi vinner SM-guld nästa år!
SLÄPP DEN!

1 gillning

Skönt med en ledare som inte gör att man begraver ansiktet i händerna under intervjuer.
Anton klarar av att ge riktiga exempel vilket för mig är en del i att vara tydlig.

Hymlar och mummlar man sig fram i intervjuer med ofullständiga meningar så är ju inte det ett gott tecken när det gäller att kommunicera med laget.

7 gillningar

Intervju med Blomqvist för er som har AB+ : Anton Blomqvist i stor intervju: Jag hade ett krav på HV71

2 gillningar

Bra intervju. Han är också väldigt involverad i värvningarna längre fram.