Tråden om HC Anton Blomqvist

Se ned… ovan, samt att jag länkade till den i mitt inlägg :slight_smile: :+1:

Lyssna och återkom, jag är nyfiken om andra hör vad jag hör!

2 gillningar

Har lyssnat igenom typ sista halvtimmen och förstår ”er positiva” och era motargument bättre nu. Håller med om att han verkar ha en rätt sund inställning till sig själv och verkar även kunna analysera sig själv både positivt och negativt. Jag har en bättre bild av honom men är ändå långt ifrån övertygad om att han är rätt eller blir bra. Höll inte AJ på mycket med psykologi och det mentala också eller minns jag fel?

2 gillningar

Vem har tagit beslutet om att ta in AB som HC?

GM AD?
SC KN?
HC JL?

Intressant vem som tagit beslutet.

Då AD inte har någon direkt hockeykunskap så tippar jag på Johan Lindbom.

Nubben verkar ju AD i stort sett driva med så tror jag inte han har något att säga till om längre.

Nubben fick ju inte ens presentera honom så kan rimligen inte vara inblandad.

Det gjorde han verkligen inte. Han hade en charlatan som han såg som sin guru. Denna charlatan var/är en super-narcisist som körde seminarier om hur jävla bra han var genom att namedroppa massa kända personer som han “jobbat” med.
Det finns gott om info om denna snubbe i trådarna här, han nämndes väldigt nyligen vid namn. Jag kommer naturligtvis inte på namnet just nu :weary:

edit:

1 gillning

Så var det- minns nu!

1 gillning

Har du kunnat följa HV något, du har ju varit upptagen i AIK?

-Jag har sett samtliga HV:s träningsmatcher innan serien drog igång. Sedan har jag sett alla grundseriematcherna i SHL, ett par både två och tre gånger. Och jag har sett alla kvalmatcherna mot Oskarshamn så jag har en bra bild av spelare, spelsätt och mycket annat och känner mig uppdaterad.

Han verkar inte hata att titta på hockey

35 gillningar

Får hoppas att han har hunnit skaffa sig en plan. :grinning:

1 gillning

:joy:

Det var inte dåligt, oavsett om han känt till det länge eller inte, att det skulle bli HV. Har han sett allt det utan plan för HV år han ju onekligen mkt intresserad. Gissar det har varit en diskussion länge.

Han har ju högre ingångsvärde än Nubbens polare som inte va mentalt förberedd.

2 gillningar

Vilken hockeypsykopat precis vad HV behöver istället för Wilanders dunkar i ryggen. Man undrar ju vilka pengadunkar Wilander fortfarande får?

Får hoppas att han är en riktig nörd också! Som
Kan det här, och framförallt hoppas jag han kan SHL tillräckligt bra för att lyfta oss ett par nivåer!

5 gillningar

Anton är nog inte rädd att säga precis vad han tycker. Behövs tyvärr på denna nivån. Tror vissa säkert kan ta illa vid sig. Han kommer nog in med en helt annan kravställning. Risken finns nog att det kan gå helt åt helvete. Men beror nog mycket på vad man får in för spelare och vilken kvalité det är på dom. Hoppas alla spelare köper hans stil från början, då kan det säkert bli bra.

Jag har följt HA under lång tid och ser inte storheten med AB. I vinter var AIK det topp sex-lag med överlägset sämsta underliggande siffror. De hade bäst räddningsprocent och väldigt bra skottprocent, vilket räddade dem. Trots väldigt bra trupp med Kontos, Bagenda, Troock, Gynge, Ingberg Nilsson, Nybeck osv, så var man utspelade väldigt månta matcher, men man stal dem tack vare målvakterna.

AB har inte imponerat en enda säsong, utan snarare har man hamnat sämre till och åkt ut tidigare…

Välkommen in

Tack för input. Välkommen.

Jahapp. Då vet vi vem eller vilka som får det tufft i höst. Mest vem…

Känns bra,nytt och hungrigt blod in i klubben. Sen att Stillman följer med och verkar vara extremt glad över det hoppas jag tyder på att han oxå har en hunger att visa sin kunskap och att han och AB får styra klubben åt det håll dom vill och att det är åt rätt håll. Är hoppfullare än på länge….låt nu den känslan stämma….:muscle:t2::muscle:t2::facepunch:t2::facepunch:t2:

5 gillningar

Tror ni Montén sett alla HV matcher två gånger innan han gav sin första intervju?

1 gillning

Tror inte han hade sett en enda

1 gillning