Tråden om HC Anton Blomqvist

Det beror väl verkligen på? Rutin och vilken förening du varit HC i är två saker som poppar upp för mig.

Fortfarande ett helt annan typ av ledarskap som krävs av en HC än en assisterande. Det var det jag menade.

2 gillningar

Har en arbetskollega vars syster är ihop med spelare i AIK. Bad henne höra sig för



ang AB och WIN.

14 gillningar

Är det bara jag som känner lite oro ang att vi lägger alla ägg i en korg? Om det skulle visa sig att det inte funkar med AB, vad händer då med Stillman och videocoachen?
Lite som när Manner kom med sitt crew till Brynäs.

2 gillningar

Då lägger vi alla ägg i Röglekorgen istället och plockar in Cam med brithén som assisterande.

2 gillningar

Nä inte direkt. Hv testar en ny väg inget annat har fungerat under många år. Nu kommer även Chris in med och det känns tryggt. Ingen direkt oro. Igen målet är inte hamna i kval Hv är fortfarande bottenlag.

1 gillning

Nä så länge det finns en tydlighet om hur vi skall spela, och att ALLA köper in speliden, så är jag inte det minsta orolig. Det jag är mest orolig över är tålamodet! Rom byggdes inte över en natt, oavsett om du heter Abbot. Nubben, AB eller Jönsson

Det viktiga är ju att alla Hv fans fattar att komma 11 nästa säsong är ett fall frammåt. Så man inte skriker sig hes över att man inte hamna på tex plats 8.

Som AB mfl säger Hv är ett bottenlag och det måste man få säga.

Det jag vill är att Hv i god tid klarar sig undan kval ,bortaspelet blir bättre och det finns en grund i spelet alls köper och som fungerar.

16 gillningar

Det här att HV ska träna på is nu i maj som jag förstått det är det ABs idé?

Bra att träna in hur sköta utgångar från egen zon och annat och låter som en bra idé kan jag tycka.

Då har man satt den detaljen i spelet och sparar tid i augusti.

1 gillning

Ska dom ? Vart har du läst detta.

Skönt! Tycker det är vansinnigt att inte träna en del på is. Förstår att det inte är bästa sättet att bygga kroppen men om man ska sätta spelet och rytmen så tror jag det är mycket värt.
Finns inte så mycket tid till sådant när säsongen drar igång.

Kan tjuvkika i istidsschemat för C-hallen (som är den enda isytan just nu). A-laget har tid bokad idag 1300-1450 och samma tid på torsdag.

5 gillningar

Någon måste dit och scouta

Inte läst, fått till mig.

Bra att sätta grunderna i spelet.

Okej. Absolut skit bra!

Stämmer ryktena att kvasten gått även bland materialförvaltaravdelningen så är det verkligen en rivstart om AB ligger bakom detta.

Massörer och busschaffis sen också?

Svårt att se att det inte kommer att skära sig med några spelare också.

Kanske det som behövs.

Ojdå.
Spännande vilken skillnad lite kravställan kan göra. Hade gärna sett fem år framåt i tiden för att då kunna utvärdera besluten som tas idag.

Vad har ni hört detta?

Hörde att busschauffören bromsade för mycket istället för full gas hela tiden. Dåligt SM-gulds beteende.

8 gillningar

Jodå det är redan klart med ny/a materialare. Bör komma ut snart.