Fint att se.
Men, att inse detta nu är ju t.o.m. lite väl sent. Var ju tydligt redan när förlängningen gjordes. I alla fall för den absoluta majoriteten här på forumet.
Blomman behöver hitta ett försvarsspel som funkar!
Ponera att hv hamnar i ett kval. Vilket jag tror till 99.9 procent att vi gör. Mot ett lag som tex Örebro och Linköping. Vi tar LHC som exempel.
LHC förväntades inte hamna i den här sitsen. Innan säsongen som jag uppfattade det, så pratade om man om att ta nästa steg. Man slutade 6a förra året, värvade in kompetens på C positionen i Shore. Man siktade högre än vad man just nu ligger.
Blommans primära uppgift nu enligt mig ( om hv nu inte släpper prestigen och kickar honom) är att sätta ett försvarsspel som fungerar. Där vi som lag kan stänga mitt zon, lyckas hålla motståndarna på utsidan och faktiskt kan stänga ned dem. Borgström, Ang, Laleggia , AP och Luoto är spets, och kan avgöra matcher. Jag skulle säga att i ett kval är det brutalt viktigt att försvarsspelet sitter, och gör det de. Då har vi spetsen som kan avgöra, genom en kontring eller ett PP där vi är superba.
Skulle säga att möta LHC i ett kval ger oss en fördel mentalt. Men då behöver hv redan nu ställa in sig på det, vara mentalt förberedda och lyckas sätta ett försvarsspel som funkar. Eftersom LHC lär gå för att slippa kvala. Och lyckas de inte kommer panik infinna sig hos dessa sliver lirare.
Det är enligt mig den största chansen vi har att rädda SHL kontraktet, med tanke på hur det har sett ut mot örebro, modo och leksand x 2 spelmässigt. Så kan iaf inte jag se att vi lyckas vinna en rad matcher och ta oss upp på säker mark. Det tåget har gått, vi har haft våra chanser och möjligheter. Nu bör det handla om att mentalt ställa in sig på kval, sätta ett försvarsspel och att hålla vårt PP intakt. Det är det som kan rädda oss.
Får lägga till begreppet föreningssanning vid sidan av forumsanning i då fall.
Helt galet om de gick på den lätta! Gissar att AB gick runt med en kassa toblerone i ett par veckor innan förhandlingen.
Är du kvar, Anton?
Ja jag är kvar till 2028!!.
Tror laget skulle behöva få in din känsla i gruppen lite som att det är du mot resten av världen
Ja det kanwke vore något.
… fuck!
Lyssna inte på de andra, jag är hur nöjd som helst !
Jag är så förbannat trött på Antons blaj. Om ni inte sett senaste intervjun på hemsidan så gör inte det. Vi har fokuserat mycket på det offensiva spelet i veckan. När det går dåligt och laget börjar jaga så ska dom gå tillbaka till ramverket, som dom vet fungerar. Jag blir så enormt provocerad av att höra det. Det finns inget i spelet som är stabilt, kanske PP men att hävda att spelarna när det går emot ska gå tillbaka till ett fungerande ramverk? Är det någon som sett ett stabilt grundspel?
Anton är antingen totalt oförmögen att se verkligheten eller så trollar han och försöker vagga in folk i en falsk trygghet, spelet är katastrof.
Usch.
Hej Anton.
Snälla. Dra.
Tack på förhand.
Måste avgå innan kvalet…
Men det är ju spelarna som är dåliga
Och de som förlängde avtalet.
ABs totala oförmåga att formera, leda och få med sig laget kommer vara den enskilt största anledningen till degraderingen. Han fixar inte detta. Oavsett vad anledningen är så kan detta faktum kallt konstateras. Han kommer bli helt överkörd i coachmatchen i kvalet. Men tyvärr har HV bestämt sig för att det är ett pris man är beredda att betala.
Jag frågar mig varför.
Samma här
Avgå
Avgå
Nu tror jag ju visserligen sannolikheten är rätt låg för att Blomman sparkas.
Men frågan är samtidigt hur långt Liljander är beredd att gå i den här soppan som bäst kan liknas med ett chicken race mot verkligheten.
Nånstans tror jag ändå sannolikheten trots allt ökat lite, litegranna för att Blomman kan få gå innan kvalet. Inte mycket. Men lite.
Lämna över till någon som kan göra ett ärligt försök i Play Out.