Tråden om HC Anton Blomqvist

Precis så. En tidslinje på BL. Presenterades den 10 dec. Började hos HV en vecka senare. Kaos och turbulens och smutskastning från Malmöhåll 10-12 dagar. Sedan julhelg, nyårshelg, trettonhelg plus match varannan, var tredje dag fram till mitten av januari. J-vm pågår, sjuka och skadade spelare, låna spelare. Förlängningen presenterades den 19 jan har jag för mig.

Skulle BL mitt i allt detta, som en prioriterad åtgärd, störa verksamheten och förhandla nytt kontrakt med AB? Absolut inte! Så vad gäller ABs förlängda avtal är BL helt oskyldig.

Såna diskussioner förlägger man företrädesvis till speluppehåll. Jag är rätt övertygad om att denna diskussion, och beslut, togs under första landslagsuppehållet i november. GM då var väl Chris Abbott. Just saying.

Att man sen väljer att vänta med offentliggörandet till januari är ju knepigt, men kanske ville man ha ny GM på plats.

8 gillningar

Vilket taktiskt snille. Går ju lika bra som vanligt när han prövar något.

Du är sämre än mig Blomman.

Riktigt usel alltså.

2 gillningar

Ge mig ett A… Ge mig ett V…

5 gillningar

avguda blomman

Han ska hjälpa killarna nu!
Det är hans lösning!

HV71 sämsta coach i historien fick alltså förlängt!
Efter varje förlust så kommer det en floskel som ledningen köper och man tror på det!
Ledningen är ju som ett gång småbarn som tror på tomten.

Det är synd om Anton som tvingas kvar. Man förnedrar honom genom att inte ge honom ledigt resten av säsongen.

6 gillningar

Lite tills hans försvar…

Det finns inte så många olika sätt att säga samma saker på…

Finns inget som kan förvara honom.

Vilken rävsax man satt sig i genom förlängningen. Sjukt att man valde spela ut det kortet alltså. Som att ta time-out efter fem sekunder spel fast det gått bra. Eller nåt.

2 gillningar

Ingen menar du? :wink:

1 gillning

Om de bara började med det i matcherna så…

Säga vad man vill om resultaten men att Blomman står kvar i den här skitstormen är stort. Måste vara extremt påfrestande att se sina spelare bete sig som de gör ute på isen.

Visst. Det är hans ansvar att motivera spelarna innan, under och efter matcherna men sitter du på 150-300.000 i månaden så ska du fan kunna visa lite jävla engagemang ute på isen som spelare.

Vi är där vi är, ledningen verkar vara helt orubbade att göra förändringar. Att inte ha ett fungerande grundspel efter snart en hel säsong är givetvis ett enormt underbetyg till samtliga inblandade.

20 gillningar

Du satte hammaren på spiken där. Tyvärr för få människor som ens vågar lyfta den tanken, att kanske spelarna också har ett ansvar i detta. Knappast AB som står ute på isen och säger till att vi ska spela som ett gäng div 4 spelare.

2 gillningar

Håller med ang spelarnas ansvar, men samtidigt ser det inte ut så här i lag som har en fungerande ledarstab. Aldrig! Då fångas det upp tidigt och görs nödvändiga förändringar. Ger mig inte en mm på det. Det är ju solklart att varken spelare eller ledare tror på detta längre. SOLKLART

1 gillning

Men hur kan ett lag underprestera så enormt som HV71 gör år efter år. Till och med Östersund har bättre spel! Vi har ju verkligen inget som kan jämföras med andra lag. Ett gigantiskt Fiasko återigen. Varje match ser ut som att det är lagens första träningsmatch ihop. Ingen har en jäkla aning om va dom ska göra.

1 gillning

Abs filosofi på hockey håller inte. Spelare hämmas enligt mig och man tror inte på det. Vi har inget spel what so ever. Inte konstigt att spelare som AP inte kommer till sin rätt. Man har en coach som inte är mogen för uppgiften. Jag köper inte hans fina snack, detta är det sämsta hv jag har sett.

2 gillningar

Problemet är väl knappast enbart Anton. Ledningsfunktionen kring laget är ett teamarbete och där finns allvarliga brister. Om man ser till huvudansvarig och assisterande är det ju tidigare 2/3 nu 1/3 som inte borde vara en del av den.

1 gillning

Vem borde vara kvar?

Alla tre var för dåliga, nu är det kanske en som duger.

Har man en tränare ledare som splittrar laget, spelar inte de bästa på sina positioner, ändrar om konstant blir det såhär.

Blomman har splittrat HV i två. Grattis.

Verkar fortfarande som merparten av er köper detta.

Hade detta varit en arbetsplats får man två val. Medarbetaren/Spelaren väljer att gå.
Ledningen avskedar ledaren som orsakar den dåliga miljön. Då oftast den personen är oförmögen att se det själv.

6 gillningar

Kollar vi på det lag Blomman ställde upp med igår så var 13 av 22 spelare med i fjolårets trupp.

8 av 22 spelare var med i truppen 22/23.

Mer än hälften av truppen har bytts ut sedan två säsonger tillbaka. Blomman har fått in nio nya spelare.

Vi alla är överens om att lagbygget är kasst och att Nubben är roten till allt ont.

Men var börjar Blommans ansvar?

Klart det är blommans ansvar att han inte får ihop gruppen. Men samtidigt så ligger det en jävla massa på spelarna som helt plötsligt inte ens vet hur man hanterar puck och klubba. Att man ska markera motståndarna eller kanske bara ge allt i varje situation. Tycker fan alla ska se sig i spegeln och fråga vad fan man håller på med.

Med det sagt så tycker jag att Blomman bör entledigas trots spelarnas helt genomusla prestation.

3 gillningar