Ett vettig poäng faktiskt. Många som klagar på att vår botten-6 är för dålig, men vi har åtminstone två på pappret bra kedjor som inte ens dem har ett spel som fungerar. Där går det inte säga att skickligheten är för låg, det är något annat som inte klaffar.
Är det Blommans system som är för dålig, att alla spelare inte följer systemet eller att de helt enkelt inte tror på playbooken?
Eller är det en avsaknad av tydlig spelidé?
Som vanligt de senaste åren är det många frågor, men frågorna kretsar kring samma poster återigen.
Helt klart en kombination. Vi har för dåligt spelarmaterial de är inget att diskutera. Dock det obefintliga spelsystem och den uppgivenhet och obefintliga inställningen i gruppen är till stor del blommans fel. Är rätt säker med en bättre tränare med bättre system kanske man hade vart vid ingenmansland nu. AB är full ansvar att spelsystemet är otroligt dåligt samt motivationen och inställningen är nere i botten. Ingen verka bry sig och är likgiltig till resultatet för de vet redan att de kommer förlora
Det var det som aik-fansen skämtade om när blomqvist skrev på för oss, att deras spel under anton snarare varit att vila utan puck dvs stå stilla ocl låta motståndarna göra vad de vill.
Tycker att det känns som öppen gata rakt in i Hv:s zon. Alla backar in för nära målet. Ingenting funkar. Framåt skapar vi fan inte mkt alltså. Vi har inga chanser i slottet alls iprincip. Vi är bara runt sargerna och lyckas ibland få pucken till ngn back på blålinjen som kastar pucken på mål. Väldigt sällan är det spelare framför mål för styrning eller returer. Såhär är det varje match. Inte undra på att vi förlorar hela tiden. Visst ligger det mkt på Anton att det ser ut såhär, men även de andra tränarna. Hv måste vara väldigt lättlästa för motståndarna.
Tycker att man även ser på Anton nu att han är gråtfärdig. Det ger inga bra signaler. Hade nog varit bra med lite nytt blod, men det är ju försent nu. Anton hade nog passat bättre som assisterande tränare. Det var väl egentligen tänkt så från allra första början tror jag?
Har någon kommit med ett enda argument som motiverar varför AB ska vara kvar i HV71? Förlängningen går ju inte ens att motivera i en dröm så det begär jag inte ens. Det besluten är utan tävlan det historiskt mest korkade jag upplevt.
Kontinuitet och Prestige räknar jag inte in som relevanta argument.
Vad har han gjort så bra så att han ska vara kvar?
Varför är det viktigare att AB är kvar än att HV71 spelar i SHL nästa säsong?
Vad behöver hända för att AB ska få sparken och inte längre vara fridlyst? Kan det ens ske?
Skulle vara intressant att få lite argument till denna unika särbehandling.
Det är så jävla huvudlöst att skriva förlänga kontrakt så fort! Det gick bra i några matcher, då är man jättesnabb med att krita på nytt. Klart att den här föreningen behöver långsiktigthet, för det har vi ju inte haft på jag vet inte hur många år. Men det funkar ju verkligen inte. Spelet är uselt över hela banan.
Så typiskt HV71 och så går det när man inte har en jävla aning om vad man sysslar med. Så direkt överraskad är jag inte. Kommer nog fler idiotbeslut innan dom är färdiga.
Blomman kommer iaf bli historisk som den hittills enda HV-coach som levererat usla resultat i 52 omgångar. Hans konkurrenter i kategorin fick ju i alla fall sparken.
Blomman är den man ska gå med! Man skiter i om man åker ut! Det är ren prestige från ledningen att inte sparka en till tränare. Sen om det kostar SHL platsen skiter man i.
Så blir det när man tar in inkompetent folk i en ledning. Kan man inget vet man inget!