Tråden om HC Anton Blomqvist

Tänk som mig, jag har nämnligen alltid rätt!

1 gillning

Fast det har ju i regel gått bättre. Om vi kollar på vad tränarbyten inneburit för oss på kort sikt.

Med det sagt säger nog ingen emot ALI vad gäller kontinuitetsbiten i det längre perspektivet. Vi vill nog alla ha det. Men vi vill ha rätt personer på rätt plats. Blomman är inte rätt person på rätt plats.

Känns ju helt bakvänt att de personer som råkade hamna i föreningen i samband med att den nya styrelsen tillträdde och tog upp snacket om kontinuitet (igen) är helt ohotade, oavsett resultat.

Blomman har verkligen vunnit högsta vinsten. Skulle inte bli förvånad om han imorn sitter i Nyhetsmorgon för att skrapa Triss. Maken till flyt har han haft.

3 gillningar

Jag ser stressen i ögonen hos Blomman så att beskriva det som en person med flyt är ganska taskigt på många vis. Han har på nåt sätt manövrerat in sig till en position han inte mäktar med med hjälp av HV och sitter där med en enorm press och en urdålig prestation som han heller inte får hjälp att hantera eller komma ur. Även om jag anser att han måste fråntas HC-uppdraget omgående (helst i förrgår) så är det jäkligt segt för Blomman också att det finns så lite förmåga i föreningen (och han är bara en del av problemet).

För övrigt anser jag att Blomman borde sparkas.

2 gillningar

Jag försvarar inte AB till fullo. Men min mening är att han får för mycket skit för sitt jobb. Han har en trupp att jobba med. En trupp där drygt hälften platsar i SHL. Hur han än vrider och vänder i kedjorna, så fungerar det inte. Tror inte det finns en enda HC i hela SHL som skulle få ut mera av detta skitbygget. Nästan varje baklänges mål skapas av individuella misstag. Misstag som man brukar se lång ner i serie systemen.
Tyvärr ett steg ner i systemet är nog det bästa för att riva kontrakten, och bygga om på nytt.

2 gillningar

Nej för att man nå känt att råttet var mågat med att sparka tränare, så det är kontinuitet som gäller.

1 gillning

Jo, men har man någonsin flyttat fram sina positioner på lång sikt? Jag har insett att det är AB som kommer att leda laget både i slutet av denna säsongen och nästa.

Min förhoppning är att han till slut lyckas säkra SHL-kontraktet på ett eller annat sätt. Men jag är långt, långt, långt ifrån säker på att han lyckas. Har ställt in mig på HA nästa år. Enligt reklamen…Sveriges mest underhållande liga. Det bli kul.

Sååå…jag har gått in i nåt slags “likgiltighetsmode” vad beträffar HV71. Prioriterar inte att se matcherna längre, så må det ske som sker.

4 gillningar

Tyvärr står du där i likgiltighetsgruppen med de som skulle ha makt att agera.

Likgiltighet och kontinuitet kanske är synonymer på vissa sätt!

Jag hatar när maken smakar skit.

Nästan Nubbe nivå att kocken är så dålig att till och med maken börjar smaka äckligt.

Tänk vad Anna Lena kommer njuta om vi stannar kvar! Knäppa alla på näsan om att sparka Blomman.
Omformulerade mig då några långburk gjorde att jag skrev dumt! Sorry

Jag kommer också njuta om vi håller oss kvar. Förstår inte varför man inte skulle göra det?

5 gillningar

Menar ju att hon fick rätt att inte sparka Blomman.
Jag anser att vi kunnat slippa kval om Anton försvunnit.

Tror du fattar vad jag menar men letar sätt att sätta dit!

Nej det är ju det här som är det svåra. Naturligtvis behövs kontinuitet, men den är ju svår att hitta när hela havet stormar. Det finns ju inte en enda del i HV som är stabil. Så det är en svår situation. Men som det verkar nu så innebär HVs jakt på kontinuitet att man sätter sin plats i SHL på spel med 7-2 off suite på hand, om en pokerreferens tillåts. Men de kanske tycker att det är värt en omstart i allsvenskan.

Det som gör mig brydd är dock ordförandens uttalanden som verkar tyda på att hon inte inser läget eller inte riktigt bryr sig. Det verkar som hon inte tycker att det är nån större grej att åka ur. Men det är det ju. Det kan ju i värsta fall riskera hela föreningens existens.

Så när man letar efter kontinuitet så måste man ju samtidigt inse när man man misslyckats eller bygger den på fel sak. Men som sagt. Svår situation.

4 gillningar

Ja det var lite skrämmande läsning i JP faktiskt. Inte så lite förresten

1 gillning

Vet vi att det var kockens fel? Råvarorna kanske var dåliga? Då är det inköpsansvarig som borde få kicken.

När det gäller restaurang HV så tror jag att både kocken och råvarorna undermåliga.

• En bättre kock hade kunnat få en bättre smak av nuvarande råvaror.
  • Nuvarande kock hade fått en bättre smak av bättre råvaror.

Hittade den här artikeln när jag googlade lite nu

Det verkar ju som att Andreas Johansson som sa vad han tyckte och tänkte inte riktigt gick hem heller :thinking:

Vet inte mer bakgrunden och vad mer som hände där dock, snöade in på Andreas Johansson efter Diabolics senaste inlägg i Isac Brännström tråden.

3 gillningar

Precis!
Sen dess har det varit lätt att vara i Hv!

Hur kan man envisas med samma underpresterande kedjor/backpar/målvakt match efter match…

1 gillning

För att man är en dålig tränare

2 gillningar

Strutsbeteende!

1 gillning

Kontinuitet.

2 gillningar