Tråden om HC Anton Blomqvist

AVGÅ

5 gillningar

AVGÅ

2 gillningar

Avgå

2 gillningar

8 matcher till sen hoppas jag att du aldrig sätter din fot i HG igen

3 gillningar

Vadå det är ju flera år på kontraktet :clown_face:

Vi MÅSTE få in en ny coach till kvalet. Vi är totalt sönderlästa och vårt anfallsspel har ju varit under all kritik hela säsongen. Så brutalt trött på att se puckar slängas i offensiv runde heela tiden.

8 gillningar

Dags att visa lite ryggrad och lämna. NU. Du har tappat laget!
Så många spelare kan inte vara så usla på en gång under så lång tid!

2 gillningar

Blommans sätt att förbereda laget inför kval är alltså följande.

• Köra tombolo med målvakterna så alla om möjligt har ännu sämre självförtroende än vad de redan har när de går in i kvalet.
  • Bänkar våra bästa spelare när de har en dålig dag.
  • Ersätter med Tommi Tikka som samtidigt belönas med betydligt mer speltid.

Vilket jävla geni.

Blomman och alla som står bakom honom måste bort.

Here it comes.

Aaaaavgå!!

13 gillningar

Jag väljer att säga upp min anställning hos HV71.
Signatur
Anton Blomqvist
1/3 2025

2 gillningar

Den klart sämsta tränaren vi någonsin haft. Så bitter att man inte bara löser denna skiten.

4 gillningar

Samtidigt, Borgström har haft jäkligt många dåliga dagar nu på slutet. Inte minst idag. Så enligt mig helt rätt att markera.

Vi ser ju hur AP20 reagerat. Form och självförtroende på uppgång och var väl kanske bäst i laget idag.

5 gillningar

Är det det enda motmedlet vi har. Att peta spelare som faktiskt gör något?

Tror tyvärr inte det är särskilt moralhöjande. I synnerhet inte i ett lag där ungefär 15-18 spelare är sämre och på riktigt förtjänar en fet bänkning, alternativt läktarplats.

Om Blomman ännu inte tappat laget så tror jag han är på god väg att göra det med den här typen av beteende. Att straffa spelare som faktiskt gör skillnad tror i alla fall inte jag på.

2 gillningar

Eventuellt kan Anton bli en bra tränare så småningom, men om vi fortsätter med honom så tror jag det är ganska givet hur kvalet kommer att sluta.

Tar man chansen att testa en annan tränare så känns det i alla fall som om utgången blir lite mer oviss. Är inte omöjligt att en ny tränare kan tillföra energi och få laget att sprattla till i kvalet. Så tycker att det vore dumt att inte testa en ny tränare och se vad som händer. Nu är vi i ett läge där det egentligen inte finns inte så mycket kvar att förlora.

4 gillningar

Jag blir bara så jäkla less på alla, i grunden bra hockeyspelare, som inte gör sitt jobb, som slarvar så in i h-e. Borgström har nog varit med om värre på andra sidan Atlanten, så han fixar nog en petning.

Men Blomqvist…jag fattar heller inte karlen. Så länge som han kört med dessa kedjor som inte fungerar. Ändå fortsätter han. Som jag ser det, skulle Borgström i det här läget må bäst av att flytta ut på en kant och därmed göra plats för Ang på en centerplats.

Han måste ju få igång ett spel och ett samarbete i linorna direkt, annars är vi nog totalkörda i kvalet. Fast bäst vore att han ersattes så klart. Men av vem?

6 gillningar

Vi har absolut 15-18 spelare som är sämre än Borgström men dessa förväntar vi ju oss inte en Borgström nivå ifrån heller. Borgströms nivå nu på senaste är urusel - även om Brännström många gånger är sämre så har de två helt olika förväntningar.

Jag har alltid varit PRO Blomman. Men detta grejar han inte.

Jag hoppas Liljander tar ett möte med honom som arbetsbefriar honom tills vidare (säsongen ut).
Ta in någon rutinerad coach till kvalet. Endast för att hålla sig kvar. Så sätter vi Blomman som assisterade nästa säsong med mål att han någon dag tar steget till HC. För jag gillar hans profil ändå. Tror han kan bli en bra coach, men är inte redo än. Han får ta rygg på nästa års coach om vi skulle klara kvalet.

Ta in 2 st nya till kvalet och säg hej då till #76

Ring Robert Ohlsson, Torgny bendelin, Pär mårts eller varför inte Johan Lindbom.

6 gillningar

Vad gör Popovic idag?

Borgström må vara urusel just nu efter vad vi förväntar oss. AP må ha underpresterat sett till vad vi förväntar oss.

Men de kommer aldrig vara sämre än Tikka, WIN, Brännan och x antal till.

Det enda HV har i år är en handfull spets. Det enda lilla som talar för HV med Blomman som tränare är att vi har vår spets på isen.

Man kan inte behandla alla spelare lika men samtidigt peta våra enskilt bästa spelare som faktiskt KAN göra skillnad, i synnerhet inte i ett så sjukt dåligt lag som HV.

Men det har Blomman till skillnad från sina föregångare som varit i en liknande situation inte fattat.

3 gillningar

Borgström mot Luleå minus 3
Borgström mot Brynäs minus 2

Man kan inte acceptera sånt, dessutom ser han inte ut att ta i.

Sen hade Ang -2 idag och Luoto hade -3. Våra profilspelare presterar alltså uselt dåligt.

Om detta fortsätter, är vi totalkörda.

4 gillningar

Det är skrämmande att våra tilltänkta toppspelare underpresterar nåt så kopiöst. Självklart går det till viss del lägga skulden på Blomman men återigen tycker jag att man borde ha nåt eget jävla ansvar.

Däremot, ledningen måste inse att vi behöver göra nånting. Slå en signal till Nichlas Rahm och se om han är sugen på att hoppa in och försöka rädda upp det här. Han finns ju redan i stan. Gör nånting.
Vill Blomman stå kvar vid hans sida så fine, uppenbart iaf att han behöver mer stöd.

3 gillningar