Tråden om HC Anton Blomqvist

Och Monten mer Rönnberg om man letar efter nästa Rönnberg.

Lika mycket som AB är Hallam är Monten Rönnberg.

Nu har vi testat båda varianterna och valt att behålla den med klart sämst utfall och resultat. HVlogik.

Retroaktivt känns det som lika stora fel. Dock uppskattar jag ABs kommunikativa sida.

3 gillningar

AB är ju mycket värre eftersom vi inte ens bryr oss om att rätta till ett ännu större fel än det som var med Monten. Det åtgärdade vi i alla fall. Nu kör vi strutstaktiken istället.

Jag har lite svårt faktiskt för coacher som bara snackar väl. Vet att det kan vara viktigt, speciellt som förbundskapten. Är ju inget negativt så men för min del inget positivt heller då det bara är snack i ABs fall.

Monten var ju kass där också, absolut. Jag har en förkärlek för lite buttra coacher som snackar lite mindre och väl men agerar desto mer och har respekt inom truppen för sin kompetens. Typ Mårts, Bulan och även Kenta faktiskt.

Så sorgligt egentligen att ens diskutera Monten och AB. Två coacher som aldrig ens borde varit påtänkta som huvudtränare i HV71. Ännu värre om det blir i fyra lååånga säsonger med AB.

1 gillning

Jag undrar om du skrivit ett enda inlägg på detta forum denna säsong utan att på nåt sätt kritisera Blomman?

Känns inte så…

En seriös fråga…

Tips i all välmening, finns fler trådar än denna på det här forumet så kolla upp det så hade du inte behövt ställa denna superseriösa fråga.

Jag har följt HV i över fyrtio år men aldrig varit så här frustrerad tidigare… Om Blomman följer med ner till HA då hoppas jag innerligt att jag kan hitta något sätt att göra mig av med det här intresset :nauseated_face:

1 gillning

Sdhl? Dom fixade kontraktet… tänkte om du ville hitta nåt annat ?:wink:

1 gillning

Bra förslag, men nja… i så fall så vill jag nog bort från allt som har med HV71 att göra :slightly_smiling_face:

vet inte om det har luftas innan med det oroar mig verkligen att grovjobbare har så hög status hos blomman.

premiera att jobba hårt snarare än smart är kanske inte något som fungerar för toppspelare som faktiskt är smarta… ser han då på alla spelare med samma ögon är det klart det blir fel…

blir blommar kvar så har vi väl fyra fjärdekedjor då så småningom… Men grabbarna jobbar på bra, vet inte riktigt varför det inte fungerar…

ridå

1 gillning

Jag tror faktiskt att AB kommer att fortsätta även vid degradering. Tror också AB kan komma att prestera bättre där än i SHL förutsatt att han har bättre assisterande coacher vid sin sida, eftersom vi med stor sannolikhet kommer ha den på pappret bästa truppen i HA. Tror det är lika bra att ställa in sig på att AB kommer fullfölja sitt kontrakt.

3 gillningar

Fullfölja kontraktet tror jag inte. Oddsen talar emot.

Går vi inte upp i SHL nästa säsong blir det svårt även för Liljander att motivera att ha honom kvar.

Går vi inte upp säsongen 26/27. Ja, då ryker han nog definitivt.

Och den dag vi går upp igen kommer man vilja se resultat. Med resultat menar jag bättre än det vi sett i år.

Rätt säker på att Blomman inte kommer fullfölja sitt kontrakt. Det enda som skulle kunna få mig att tro annorlunda är om vi går upp direkt utan några större problem på vägen och till säsongen 26/27 klarar oss kvar med marginal i SHL. Vad är sannolikheten för det? Inte jättehög.

6 gillningar

Hoppas du har rätt men låter alldeles för rimligt för att det skulle bli verklighet i 2020-talets HV71 så därav förbereder jag mig mentalt för fortsatt fördärv :sweat_smile:

5 gillningar

Blir så oerhört provocerad av att det finns en risk att AB kommer fortsätta leda laget i HA. Tydligen är den risken rätt stor.

Det är klart vi kommer vinna fler matcher i HA när vi förmodligen kommer ha den bästa truppen på pappret. Men är väl lika viktigt att ha den bästa ledaren på pappret? I SHL håller han bevisligen inte. I HA har han lett ett mittenlag utan några större framgångar. Finns INGET som talar för att han ska kunna leda ett HA-lag till avancemang upp till SHL.

Att han fortfarande är kvar som head coach är galet. Att prata om att han ska fortsätta leda laget i HA är sinnesjukt!

Börjar bli vann med cirkusen HV71 som lyckas slå rekord på rekord i negativa bemärkelse, men det här tar fanimej priset.

1 gillning

Stillman och BL lär nog aldrig få för sig att agera tyvärr, de är ju 100% för AB av olika skäl. Stillman tillbaka i HV tack vare AB och BL har nyligen förlängt kontraktet med AB. Styrelsen verkar ju helt insnöade på den idiotiska kontinuiteten så där hjälper nog inte ens ett årsmöte tror jag.

Verkar som om vi får ställa in oss på ditt skräckscenario och tugga i oss att vi har den ledningen vi inte förtjänar. Har också jättesvårt att se att de inte kommer att låta prestigen styra detta även i framtiden. Hade ett litet hopp tidigare men när man hör/läser ALI och BL intervjuas så är det nog kört tyvärr.

3 gillningar

Fast någonstans hoppas man ju att AB också utvecklas. Han är ju ändå ung och är ibörjan på sin karriär. Flygfärdig är han absolut inte och har knappt fått fjädrar. Men någonstans får man ju hoppas att han lärt sig och tar lärdom av det.

Gör han inte det så är det ju hejdå redan under/efter nästa säsong.

3 gillningar

Men vafaasn???

1 gillning

folk är inte så dumma som man tror… de är otroligt mycket dummare

15 gillningar

Suck. Bedrövligt om det stämmer. Man måste lära sig att hålla isär.

2 gillningar

Ingen har väl polisanmält hv-supportrar? Vilket borde vara det rimliga om man fått sin hemfrid kränkt eller blivit hotad.

Tragiska människor… Det är bara beklagligt… Kämpa Anton :heart:

10 gillningar