Tråden om HC Anton Blomqvist

Han har väl knappast gjort världens bästa jobb, men man behöver väl inte gå på hans familj för det? Vad konstiga en del personer kan vara

2 gillningar

För det första. Blomman är ju som sagt vältalig. Tycker han säger rätt saker även här.

Skilj på yrkesperson och privatperson. Kritisera ska vi kunna göra, men blanda inte in hans familj.

Det senare är en anledning till att bli upprörd. Visst, vi älskar HV och bryr oss. Men för f-n. Lika självklart som att Hult ska kunna åka pulka med sina barn, lika självklart är det att lämna Blommans familj utanför detta.

Sen blir jag också så sjukt irriterad på att de som håller på så här tar onödig fokus. Kritiken som är relevant försvinner bland all skit. Hat blandas ihop med relevant kritik. Skriver man elakheter till ledare och spelares privata konton och tror att det kommer leda till något bra så skulle jag snarare säga att det får motsatt effekt. Det blir fokus på “hatet” istället för kritiken.

25 gillningar

Bara vidrigt att blanda in spelare och ledares familjer. Fegt och vidrigt.

5 gillningar

Nolltolerans. Bara försöka ta reda på vilka de är och porta från hemmatcher på livstid.

8 gillningar

Tänkt lite. HV:s rätt vilda teori om kontinuitet lever ju fortfarande.

Skulle HV nu hålla sig kvar, ja, då har ju vinden tillfälligt vänt lite. Visst, hela föreningen, inklusive Blomman börjar nästa säsong i en rejäl uppförsbacke. Tålamodet kommer gissningsvis vara kort vad gäller resultaten. Likväl. Vi kommer egentligen vara tillbaka till där vi började den här säsongen. Man kommer vara nyfiken på vad Blomman kan leverera med en ny SC och förhoppningsvis en ny trupp som är byggd av Liljander. Men som sagt. Tålamodet kommer vara kort. Så det är ju fortsatt ett jäkla högriskprojekt HV som förening tagit sig an. Men en säkrad SHL-plats kommer åtminstone ge våra ledare lite andrum.

11 gillningar

Utifrån det du säger, så kan jag enkom se föreningen/BL-AB växa och ta nästa kliv om dem tar till sig och inser hur illa ställt det faktiskt är. Först då har man öppnat en möjlighet som är bra mycket bättre än där vi befinner oss nu eller för den delen det provocerande vi ska till slutspel tugget.

Men bara då. Annars inte. Då kommer det se ut som nu.

Frågan är bara om det är villiga att se till det faktiska, eller om dem kör på samma spår. Just kontinuitet var det ja :smiley:

“Men en säkrad SHL-plats kommer åtminstone ge våra ledare lite andrum.”

Skulle inte det vara en anledning till att ge tränaren större befogenheter? Om det gör att Blomman får mer förtroende tycker i alla fall jag att det har gett motsatt effekt, eftersom jag anser att man ska byta tränare. Jag håller med MC1971 att de måste fattat att det är en dålig situation som de har, först då kommer de tänka till och kanske göra något.

2 gillningar

Tror inte ledningen bryr sig om sportsliga resultat utan bara tittar på ekonomin. De missar att även hv-fansen kan tröttna.

HVs ledning är dumsnål och laget har inte gått till slutspel på fem år. Finns inget som talar för något annat än ha med AB kvar.

Tyvärr kan det krävas att vi börjar om med ny valberedning bara för att kunna bli av med AB.

1 gillning

En ledning som bara tittar på ekonomin, fattar säkert skillnaden på 5 milj kr och 45 milj kr i TV-pengar, vilket väl är den ungefärliga skillnaden mellan SHL och HA. Det är sportsliga resultat som styr vilken pengapott man “väljer”, så jag är helt övertygad om att ledningen bryr sig om sportsliga resultat.

En ledning som år efter år har den högsta spelarbudgeten, kan man väl inte kalla dumsnål, anser jag.

Sen att börja om med en ny valberedning är jättelätt. Eftersom det är en fråga där medlemmarna bestämmer, är det “bara” att gå på nästa årsmöte (om man är medlem) och välja en annan valberedning.

2 gillningar

Fast ledningen har bevisligen inte hanterat risken med HA. Gissar att man försökt budgetera ±0 istället för att välja ett kraftigt underskott men bättre chanser för shl nästa år. Vi får facit vid bokslut.

Det är dumsnålt om likviditeten finns och vi budgeterat för ett noll eller plusresultat den här säsongen. Det är dumsnålt att satsa på en omeriterad tränare som visat noll uppsida under sin karriär.

Vi är sist i serien och storfavoriter till att åka ur. Ingen har gjort ett godkänt jobb då. Särskilt inte som man redan innan säsongen kunde se att ett minus på över tio miljoner (eller rejäl höjning av intäkterna) var det logiska om man ville hålla sig kvar.

2 gillningar

Jag gillar inte det där snacket om att “vi jobbar dygnet runt”, etc. Det spelar ingen som helst roll om AB jobbar dygnet runt eller en halvtimme om dagen.

Knappt nånting stämmer på isen eller i laget just nu så vad gör du när du jobbar? Vi är sämst och vårt spel är sämst. In med nån som kan leda ett hockeylag.

16 gillningar

Det är inte mängden tid som är avgörande utan va du gör med den tiden du väljer att lägga ner…

Låter som Rahm, all over the place. Man försöker allt och lite till. I tron på att ju mer jag gör desto bättre blir det för att EN dag gör jag rätt.

4 gillningar

Medhåll. Tidsmängd är inte på långa vägar en bra kvalitetsindikator.

6 gillningar

Precis så. Spelar ingen som helst roll hur mycket tid man lägger ner så länge man inte har förmågan. Tvärtom är risken att det bara blir sämre då.

10 gillningar

Jag kan också lätt gå in och jobba dygnet runt som tränare för detta laget bara jag får betalt för det, och det kommer att gå minst lika bra som det går nu!

:innocent:

5 gillningar

När man inte har fått ihop ett stabilt försvarsspel under en hel säsong eller ett anfallsspel som inte ger utedelning i 5vs5 så måste man ändra saker för att få ordning på det. Men spelet har sett lika illa ut match efter match med ett fåtal undantag korta stunder. Vi har inte kunnat hålla upp spelet i 60min en enda match tror jag. Samma kedjor har spelat ihop typ trots att det varit skit!
Anton har kunnat kasta om i kedjorna för att se om det man ge bättre utdelning. Men nej det har han inte testat.
Hans ingångar och spelet i mittzonen har har varit fantasilöst och enbart handlat om att få ner pucken djupt! Men med det spelarmaterial han har så funkar inte det. Har iofs aldrig funkat med dumphockey!
Ändå står han match efter match och svamlar om nycklar och ska hjälpa spelarna.
Men ändra något och gör något för att det ska bli bättre då!
Vi har levt på att PP hela säsongen ska rädda oss! Nu är man i slutet där lagen steppat upp sina specialteams som ska funka i slutspelet! Då har det visat sig vårt inte fått samma utdelning då man enbart litat på Borgy!

Det är så mycket i Antons sätt att leda detta lag framåt som inte funkar! Ordbajseri utan dess like men ändå får man samma produkt match efter match.

5 gillningar

Grattis Blomman, sämst av alla någonsin.

3 gillningar

AAAAAVVVVVGGGGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

5 gillningar

Problemet är att AB har sin plan. Alla ska med, alla ska in i det. Osv. Jag tror ärligt talat att han inte har förmågan att se taktiska saker. Han har sin grej.

Jag tror att hockey taktik och iq fattas honom.

En tanke. Gör Kero det uppenbara ja då ser AB det. Men det arbete Kero lägger ner i det tysta som är så viktigt. Där tror jag att AB är vilsen.

Kero kan konsten att stänga ner ytor. Ibland åker han mer ibland mindre, men han kan det.

Ex. Sjöholm, Tikka och Sepp, är AB hockey. Tyngd men inte så mkt smartness.

3 gillningar

Njaa … tekniskt sett tredje sämsta någonsin. :nerd_face: Åtminstone sett utifrån poängproduktion. Det återstår att se vad som händer i Play Out.