Jag är för dåligt insatt i hur AB vill att laget ska spela. Men efter 50 omgångar kan till och med jag konstatera en sak. Det AB försöker med på träningarna fungerar inte. Någon förändring eller förtydligande måste in i truppen, det AB vill nå ut kommer inte fram till spelarna.
Det är helt sanslöst att han får fortsätta
I slutet av dagen tycker jag både anställningen och förlängningen av Anton visar hur mycket fel det är i föreningen. Men där finns också en större bild än att ”allt är Antons fel”
Att vi hamnar i kval i år - är det ett resultat av endast Anton? Nej, det skulle jag inte säga.
Är Anton rätt man att leda HV71 som både är ett lag och en förening som är i sån obalans? - Absolut inte.
Det vi både fått se idag & tidigare säsonger är ett resultat av en förening där man klappat varandra på axlarna likt ett familjeföretag som konstant redovisar negativa resultat men man vägrar ta obekväma och rätta beslut.
Att man inte fångade in en som tex Robert Ohlsson när han blev entledigad från SAIK och stöttade upp Anton, som väldigt tidigt visade upp att han inte var redo för uppgiften. Det är saker som tyder på en helt skev syn på sig själv som förening & detta är dessvärre inte 100% Antons fel.
Jag försöker inte försvara Anton utan mer vidga synen lite längre. Ett spel vi hade i kvällens match, jag tror inte det hjälpt med 20 HC i de båset. Vi har ett så mycket större problem än tränarfrågan. Jag menar hur många tränare har vi haft de senaste 3 åren? Och resultaten har varit detsamma förutom en där vi gjorde någon ny version av USA’s seger mot Sovjet 1980.
Admin får gärna flytta inlägget om det är för OT.
Tänk om någon kunde ställa den frågan i en intervju
Va på semenarie i kinnarps innan match där både KD Nylin och Liljander står och säger att Blomman är ung och en av sveriges bästa tränare… Också ett evig tjat om koninuitet, den enda kontinuitet vi haft de senaste åren är att vi är sämst på allt…
De har alltså inte fattat att kontinuitet inte är ett poppis ord i HV land längre. Snacka om out of touch.
Det här är så jävla intressant. Liljander har sagt de innan. ”En av Sveriges bästa tränare”.
Baserat på vad då? Han är usel. I alla aspekter gällande spelet så är de bottenlöst uselt.
Det är verkligen helt sjukt! Skämmer ju ut sig själva. Bisarrt verkligen.
“En av sveriges bästa tränare”
Herregud, finns inget annat lag i SHL som ens funderar på att ta in honom som headcoach. Inte en chans.
Vår klubbledning är verkligen pinsam. Kanske bäst i Sverige på att kolla i paddan hela tiden med Davidsson och Beech.
Naturligtvis är inte allt antons fel, men med den dåligt ihopsatta truppen hade vi ju varit i än större behov av en riktigt bra tränare från början för att få ihop ett fungerande lag, inte ta in den absolut sämsta som fanns i mina ögon. Troligen hade en mer rutinerad coach fått ihop laget bättre och rutin från en lång karriär hade varit bra för att kunna hantera de motgångar som är oundvikliga under en säsong.
Hade det räckt för att undvika kval? Kanske inte men ledningen hade iallafall då gett oss en chans.
Den envisa matchningen av spelare som är en ren belastning på isen och avsaknaden av coachning gentemot motståndarnas spel t ex att mixa upp byten beroende på vad andra laget gör stör mig nästa mest numera.
Vi har spelare som lirat i landslag,vm, nhl, khl och lyckats bra där, i HV tröjan är de totalt vilsna på planen och missar enkla pass och åker fel, enbart antons fel är det naturligtvis inte, laget är felbyggt och saknar flera bärande komponenter men anton har inte lyckats få ihop vare sig spel eller kollektiv vilket jag som sagt tror en bättre rutinerad coach hade.
Hmm, ser att det egentligen inte blev något svar till ditt inlägg som jag för övrigt i stort håller med om, det blev mer en egen reflektion om läget.
Dom menade på att vi haft 13 olika tränare eller nått de senaste åren, att vi är ensamma om det. Och att det varit fel personer på fel plats tidigare, tycker dom då att det är rätt personer nu? Mediatränade eller inte, blev fruktansvärt provocerad som inbiten supporter att höra deras svar med ett leende på läpparna.
Var det ingen som ifrågasatte nåt?
Jo det va vissa motfrågor. Men som att Dichow va sjuk efter 1 bra match så sa dom bara att det va typisk hv-tur, som att hv haft sämre tur i år än något annat lag? Dom lever i förnekelse hela ledningen…
Man raderar alltså avgåååååå inlägg i spelartrådarna. Men i Blommans tråd är det helt ok?
Märkligt…
Säger tyvärr mycket om Liljander och Nylin.
Tur, otur, kontinuitet, skador blaha, blaha. Skrattretande.
Som vi varit inne på tidigare. Ingen har kommit med något argument varför klappkasse AB är bra. Enda argumentet är att vi sparkat så många tidigare så nu ska den sämsta av dem alla inte sparkas minsann. Han ska förlängas minsann.
Kontinuiten, prestigen och inkompetensen riskerar att fullständigt köra HV71 i botten.
Sluta försvara honom nu. Han är det största problemet för hur det ser ut på isen. Han skall avgå
Haha varför skulle jag? Han kan onekligen behöva lite kärlek efter allt man läser härinne.
O nej han är inte det största problemet. Långt ifrån. Men där kommer vi aldrig vara överens. Så lämnar det så.
Eh va?
Det här är ju bottenlöst. Eller rent ut sagt åt helvete dåligt. Hur kan dem föra sig på det här viset. Jo för vi har minsann hittat något, vi har hittat kontinuitet som tidigare ledningar inte gjorde. Vi har tålamod. Dem gömmer sig bakom förlängningen, dem tog ett beslut, ett förödande sådant. Nu kan dem inte backa. Sen om dem har kompetens nog att se faktumet låter jag osagt. Troligen nej.
Att dem ler åt det är. Ett slags beteende, som talar för att man ev har insett sitt stora misstag men kan inte inse det. Man ljuger för sig själv och partnern.
Det handlar inte om AB, du skulle kunna ta in random föreläsare inom organisationsbildning och hen hade fått erbjudande om HC. Det handlar inte om sporten och resultat utifrån vad jag uppfattar.
It’s over. We are fucked.
Då va det samma sak med Montén? Inte hans fel heller ?
Läser intervjun med Blomman i JP och slås av följande.
- nu hänvisar han till skadorna i början av säsongen som en anledning till att det gått dåligt. Detta ville han inte alls göra då. Men nu verkar han ha ändrat sig.
Då kanske man ska påminna Blomman om att vi faktiskt var som “bäst” när vi hade frånvaro och skador på spelare i december.
- Blomman är duktig att “ta på sig” när han inte förberett spelarna tillräckligt. Men annars, vad tycker Blomman att HAN har gjort fel? Nu när vi snart kan summera en hel serie så slås jag av att Blomman sällan faktiskt tycker något egentligen är hans eget fel. Det är inget fel på spelsystemet. Det är inget fel på speltiden. Det är inget fel på kedjekonstellationerna. Nej. Felet ligger alltid hos spelarna som inte följer det man sagt.
Här saknar jag självdistans och självinsikt hos Blomman. När allt kommer omkring känns hans analyser som att det kommer från någon som suttit på läktaren, och inte från någon som faktiskt står i båset och kan påverka. Blomman är lika förundrad som oss över att det ser ut som det gör. Och det är kanske därför många köper hans snack. Men Blomman borde ha nycklarna, det är han som ska påverka laget i rätt riktning, och inte bara stå där bredvid och fatta lika lite som oss.
Igår tyckte jag mig se en AB som faktiskt kommit till vägs ände. Alltså det är inte bara resultatet i tabellen som säger det. Men han stod där igår, såg borttappad ut och skakade på huvudet så fort saker gick emot.
Och jag tror att han skakade åt spelarna, åt deras sätt att hantera saker. För inte skakar han åt sig själv, att han har misslyckats. Att han inte har någonting.