Ett mycket välgrundat ställningstagande byggt på fakta och sunt förnuft.
Med ditt inflytande så hoppas vi på att du lyckas övertala även ALI om detta, ev också BL om han har något att säga till om… “en av Sveriges bästa tränare”
Det stämmer att han var bakbunden på något sätt. Exakt hur vet vi inte. Exakt hur mycket “skuld” man skall lägga på någon vet vi inte heller. Det är väldigt mycket som är oklart just nu. Men att Anton ingick på något sätt i Björns vara eller inte vara, verkar det finnas stöd för. Jag skulle “gå i god” för att den infon är korrekt, baserat på mina uppgifter. Sen kan mina uppgifter vara fel, men bättre info kan jag omöjligt få utan att fått “sanningen” direkt från Nylin mfl.
Lika tokigt tycker jag det är att Liljander i så fall accepterar detta.
Vet inte vem som skrev det, tror det var shitkicker, men det är anmärkningsvärt hur Liljander kommit in och på så kort tid ställt in sig i ledet. Vi har sett HV-ledare med skygglappar på tidigare, men det har ofta skett successivt och över tid. Men inte i Liljanders fall. Och DET är oroväckande.
Liljander måste verkligen ha varit helt galet sugen på att lämna Malmö för tjänsten i HV, och sagt ja till i princip vad som helst. Annars hade han aldrig köpt in på detta.
Tror också detta är närmast sanningen. Liljander exekverade utan att ifrågasätta.
Det är ju inte alls samma som att vara bakbunden. Det är snarare motsatsen.
Jag tror tyvärr att BL tycker att AB är grym så han hade nog inget emot denna vansinnesförlängning heller.
Så som han berömmer någon som gjort ett så dåligt jobb kan inte bara vara Hollywood. Han skämmer ju ut sig själv.
Tror inte heller att någon tvingade honom att svamla om slutspel och att bli farliga där. That is who he is tyvärr kan vi konstatera. Sämsta starten som GM i SHLs historia troligen.
Så det är nog tyvärr samma skrot och korn överlag tyvärr.
Anton måste bort. Gärna idag, som senast efter sista seriematchen. Det är vår absolut enda chans att hänga kvar. Med Anton åker vi, utan Anton ger jag oss fördel 60/40% att hänga kvar.
Ja då kan man summera ABs insats och säsong. Innan säsongen började vågade jag inte hoppas på slutspel, men att undvika ett nytt kval var ett måste. Och kanske ändå vara med i kampen om en slutspelsplats, iaf nosa på det goda? Det går förstås inte att säga annat än att det blev totalfiasko. Ett nytt kval var det som inte fick hända. Nu slutar vi dessutom toksist och är inte i närheten av slutspel. Det har gått nästan imponerande dåligt. Inte ens min luttrade HV-hjärna kunde inse att det faktiskt skulle gå så här dåligt, dvs snäppet sämre än förra årets katastrofsäsong.
Inte ett skit har blivit bättre sen dag 1! Utan vi har bara blivit sämre och sämre och halkade efter tidigt. Men ändå så var det samma kedjor med samma idiotiska spel!
Geni får jag kalla dig Anton Blomqvist! En kille som brinner för hockey och dess utveckling!
Jag med flera skulle kunna lyckas lika dåligt för en avsevärt mindre summa.
Jag kommer aldrig i mitt liv förstå hur i helvete du lyckades hålla dig kvar i båset! Är en mycket större gåta än något annat! Stort grattis till dig!