Nej men nog fan är de intressant att de plötsligt höjer sig när de gäller när de under Antons ledarskap alltid klappade ihop när de gällde.
Har han förmåga att förmedla lust och glädje är min fråga?
Mittenlag? du menar div1 lag!!
Tycker många är jävligt snabba på att döma! Ja är beredd att ge Anton denna säsongen oxå för att kunna sätta ett spel och med lite backning från BL och CB tror jag att det kan bli bra. Titta bara på hur många som ville se Kollars huvud rulla efter efter första säsnongen i malmö! Han har tagit kliv och gjort malmö bättre för varje säsong.
När tycker du man får döma?
En säsong är väl ett hyffsat underlag för att skapa sig en åsikt?
Denna säsongen som var, har i varje fall för mig AB inte visat någonting där man går in i nästa säsong med honom som HC att laget skall ta steg och slippa kval. Faktum kvarstår, dålig matchcoach, en envis oförmåga att sätta ett grundspel som håller för shl. Samt att han enligt mig inte kan hantera spelare med skills, dvs skapa ett spel där de med skills och x-factor får ut sin potential.
Det känns inte bra i magen hos mig att han är kvar som HC.
Vi kan väl i alla fall säga så här. De som jämfört Blomman med Roger Rönnberg och Sam Hallam får konstatera att Blomman fått en sämre start än de han jämförs med.
Rönnberg undvek kval med Luleå sin första säsong som HC i SHL (visserligen med en hårsmån) och slutade 10:a.
Sam Hallam tog över Växjö som låg sist efter 14 omgångar. Laget slutade sedan på plats 10.
Blomman slutade tvärsist med HV71 och fick kvala.
När jag blickar framåt ser jag inte Blomman i en landslagsoverall eller med en massa SM-guldmedaljer runt hans hals. Jag ser honom i TV4-studion. Typ.
Kommande säsong är ju helt avgörande om Blomman är rätt eller inte. Vi vet att vår trupp kommer ändras till hur man vill ha det i HV71.
10 matcher ger jag Blomman! Inga resultat på det så måste det vara bye Bye!
Jag håller med. Mer än 10 poäng efter 10 matcher är lågt, men skulle blir det bästa poängsnittet HV haft på 5 år. Så där tänker jag det kommer gå någon sorts magisk gräns.
Levererar inte blomman så kan han inte stanna oavsett vad anser jag. Det är jag inte rädd för. Kan ni tänka er det trycket Blomman kommer få från supportrar och sponsorer om det skulle bli ett plattfall igen och redan kan se efter 15 omgångar var det kommer sluta.
KONTINUITET kan inte ens hjälpa då.
Helt enig. Vänder det inte i början på nästa säsong och vi återigen är i samma loser-kluster så ser jag gärna en HV boykott från fans. Då lär nog saker hända.
Låter ju som en hel del spelare skulle bli glada med och kanske presterar bättre plötsligt.
Men låt oss stötta det här fem tills dess och hoppas Björn vet vad han gör som ju satt alla kort på Anton av nån anledning.
Gränsen gick kring jul ifjol.
Att han är kvar drar ett löjets skimmer över hela organisationen. Usch.
Har ni glömt att dom bytt tränare denna säsongen? Fick in Melin.. Hur vet ni hur det hade sett ut annars? Är nog inte bara pga av att Anton inte är kvar.
Nej. Denna gången är det pga att Åkerblom rök men de ändrar ju inte faktumet att de klappade ihop under Anton?
Edit: AIK’s lyft är anmärkningsvärt men visar också tydligt vad som kan hända med rätt ledare på rätt plats.
Precis👍kommande säsongsstart blir avgörande för min del också vad gäller blomqvist
Inte om det är första säsongen i högsta serien, med ett halvt lagbygge som man ärvt.
Jo. 58 matcher. Det är mer än nog för att se hur man tänker som tränare.
Skillnaden är ju att han till viss del vart tvungen att anpassa spelet till det redan 80% färdiga lagbygget. Det är först denna säsongen som jag anser att man kommer se antons rätta färger.
Sen finns det självklart mer att önska vad gällande vissa beslutstaganden osv, men vi skall komma ihåg att han både är ung och oerfaren på denna nivå. Jag ser nyckeln är att hitta rätt 3:e assisterande som kan pusha anton i vissa lägen. För det har det med brustit iår.
Han har ju ändå fått upggiften att sminka en gris. Hur mycket han än kletar på så är det fortfarande en gris