Jag anser att de blir mer och mer upp till bevis.
Denna säsongen tycker jag inte de är rättvist att skylla detta på AB. Vi alla är väl överens om hur dåligt byggt laget är? !Nubben!
Denna säsong kan vi forma om lite men hur mycket vet vi inte förens laget är klart.
Nästa säsong 26/27 blir vi av med många många tunga kontrakt och först då med ett bra lagbygge förhoppningsvis. Då kan vi verkligen dömma AB. Om han nu är kvar då.
På samma sätt som Antons inte passade med tanke på att truppen är rätt lika? På samma sätt som man isf kan bedöma att Antons sätt inte passar HVs trupp som kommer vara rätt jävla samma nästa sässe?
Jag tycker att blomman måste bevisa sig nästa säsong. Man kommer kunna göra förändringar på alla positioner. Blomman kan inte få 3 säsonger på sig att bevisa sig, säs 25/26 blir det slutliga arbetsprovet, för så dåligt lag kommer vi inte ha. Låt Björn trolla lite bara.
14 spelare i truppen är skillnaden mot AIK idag. Så samma lag njaae. Men absolut om du tänker på lagnamn, sina svarta färger och äckliga supportarar visst. Men inte när vi pratar spelare på isen.
Det är bara inse att vi tycker olika. Jag tycker att man inte ska förhasta sig utan ge Anton en ärlig chans att växa in i det. Skulle det se likadant ut 15 matcher in i säsongen ABSOLUT. Då behöver vi agera.
Men helt ärligt! Tror du på allvar att om vi hade fått in melin eller någon annan tränare att Brännström skulle börja hitta nätet och göra 15 baljor? Att Tedenby skulle bli på nyttfödd och göra 30 poäng? Att Tikka förvandlas till McTikka? Och att Seppäälä fick raketer under skridskorna? Att Ahlnefält fått medecin mot sina spasmer och legat på 94%
Det är andra lag som haft sämre trupper att arbeta med men som lyckats nyttja sitt material betydligt bättre än vad Anton gjort med sitt manskap. Han har inte lyckats anpassa ett spel utifrån förutsättningarna, det är alldeles uppenbart. AB har mycket att bevisa, men bättre omgivning och (förhoppningsvis) produktiv självrannsakan så får AB chansen att visa sina skills. Ta tillvara på detta Anton, för det håller inte att skylla på skador en säsong till.
Okej, öppen och ärlig fråga till de som tycker vi ska ge AB chansen kommande säsong.
Jag ser själv inte tydlighet i vad det är AB vill med spelet i den gångna säsongen. Men fair enough, materialet är inte hans och han kanske inte fått bra stöd från sina assisterande. Jag tror att spelet kommer bli bättre i takt med att BL bygger om truppen och mer kompetenta assisterande kommer in.
Men bättre är inte nog för mig. Jag vill ha en tränare som visar på något jag kan tro på, något som kan gå mot toppen. Men jag ser inte det i ABs spel. Jag ser inte riktigt någon ting. Nog för att jag inte riktigt kollar så analytiskt och slaviskt som förr och bara är en simpel “soffexpert”. Men jag vill förstå vad det är jag ska titta efter i spelet som gör att jag kan tro.
Troe att Björn med Leise och Anton kommer göra dom förändringarna som krävs i spelet. Tror även han kommer ha mycket hjälp av Björn o Leise i coachningen. Är övertygad om att Anton lärt sig en hel del efter denna säsong. Tror det blir bättre nästa säsong.
Jag tyckte att man såg en tendens till vad Anton ville i början av säsongen. Backarna höll i pucken och vi dumpade inte puck som förr. Men nånstans under hösten så började vi gå ifrån det spelsättet. Och jag tror att det har att göra med att för många i laget uppenbarligen inte behärskade det spelsättet. Backarna klarade inte av att hålla i pucken och slå vettiga pass under press. Jag hoppas att vi kommande säsong har en backbesättning som kan klara den spelidé som blomman och Liljegren vill implementera. Och att vi har smarta centrar som kan hjälpa till med urspelen ur egen zon.
Fan, går inte komma ifrån att det är helt sjukt att HV i det läge man var i tar in en rookie från HA till tränare. Vi vill ju inte ens ha rookies från HA på isen.
Vilka andra lag har sämre trupp och fått ut mer?
Vi hade seriens sämsta målvakter och kanske 5-6 av de sämsta spelarna i shl som vi ändå tvingades ge speltid p.g.a brist på alternativ. Spelare som gav bort mål omgång efter omgång och orsakade poöngtapp. Spets som blandade och gav. Nej jag ser faktiskt inget lag som var sänre än oss på pappret heller.
Tror det är få i HV detta år som på pappret inte hade tagit en plats i något annat SHL-lag. Till och med Sjöholm har ju haft intresse från andra klubbar.
AB har massor att bevisa kommande säsong, främst när det kommer till att få ut max av varje spelare.
Skulle säga Malmö, Modo och Örebro i alla fall. Där anpassades spelet utefter förutsättningarna mer tydligt. Nu har AB fått en ny chans och hoppas som sagt han bevisar att han förtjänar den chansen - förhoppningsvis med hjälp av bättre stöttning av sina assisterande.
Vilka är de 5-6 HV-spelarna som är sämst i SHL?Vad i dina ögon hade varit ”godkänd prestation” av vår spets?
Fast det där var ju hur det såg ut i verkligheten. På pappret såg det något bättre ut. Vi var väl tippade runt 10-11 av de flesta inklusive oss här på forumet.
Men vi lyckades underprestera med ett lag alla visste var ganska svagt. Och detta betalade vi mest för.