Nej, Dichow med rörelseträning och Liv på cykeln
Vilket gym tränar dem på? Förmodade att de körde på HV:s egna
Bara nu under semestern de kör på något annat kanske… men kul att H. Liv är i Jönköping under sommaren!
Tror det blir ett svårt år för AB. Ingen erfarenhet av SHL. Till sin hjälp finns ledare som inte gjort några större avtryck i SHL mer än som spelare då. På det en trupp som till största delen är konstruerad av ingen mindre än självaste Nubben. Oddsen kunde sett bättre ut på förhand, men AB får kavla upp ärmarna, spotta brunt och jobb sig framåt i uppförsbacken.
Jag tror tvärt emot @Diabolics här. AB hade mått bra av att komma till ett dukat bord. Nu kommer alla misstag AB gör granskas stenhårt då han inte har ett lag att luta sig emot.
Nordic welness i city. " Hv huset " ligger ju mitt emot där.
Nu när dom kör på egen hand så träffar man dom rätt ofta därnere faktiskt. Dock förra säsongen så var det många spelare som körde där nere även under säsong, finnarna träffade jag säkert 1-2 gånger i veckan där ett tag.
Väldigt OT blev det nu så ber om ursäkt
Tillägg, Karalahti körde ta mig fan jämt därnere under säsong och det var inga dåliga pass han drog till med
Jag skulle säga tvärtom där. Tänk att som oerfaren SHL coach komma till ett topplag, alla krav som finns, tror inte han hade varit långvarig då.
Däremot oss, vi har nått bottens botten nu. Måste vara Sveriges tacksammaste jobb att jobba oss uppåt i tabellen där alla är medvetna om historien, utrensningen.
Någonstans måste ju Anton börja få sin erfarenhet av SHL! Mtp att vi haft sämsta förutsättningar på samtliga poster senaste åren så skadar det inte att gå in med en yngling med nytänk.
Spännande hur olika man ser på saker ändå. Det är de som gör vårt forum fantastiskt.
vi bara lallar ju, hittar på, fabricerar… ingen kunskap, bara gissningar…
Förutom min analys då, den är 6 getingar.
Hur äter man en elefant? En tugga i taget.
Dom två senaste gångerna så har fans ropat efter tränarens avgång efter 7-15 omgångar.
Om detta inte händer i år med Anton, så får vi se det som en förbättring.
Jag tror AB och Abbott kommer komma undan kritik ett rätt bra tag, även om det skulle gå dåligt.
De tar liksom över ett av fjolårets kvallag. Nubbens lag som är mer eller mindre precis detsamma som ifjol.
Hav förtröstan mina kära HV-vänner. Det här kommer bli bra. Nu startar resan uppåt mot platsen där vi ska vara.
Jag kan faktiskt ändå tycka att förutsättningarna är ganska bra för Anton.
Han har fått välja sin stab i stort sett.
Sju nyförvärv där han varit delaktig i alla, även Abbott i flertalet, är ju ändå en ganska stor förändring till det bättre troligen.
Fysträningen på en helt annan nivå än tidigare vilket ändå gör stor skillnad.
Självklart inte Abbotts och Antons lag som ex Rönnbergs i Frölunda men ändå helt OK och borde vara en stor förbättring jämfört med förra säsongen.
Inga jättekrav på SM final eller ens semifinal finns heller. Tror de flesta nöjer sig med en Play In plats och då en kvartsfinal på det.
Så jag tycker Antons läge ändå är helt OK och att han till stora delar kunnat påverka årets trupp.
Sen är ju inte alla som är kvar sen förra säsongen dåliga , tvärtom de flesta väldigt bra. Sen så har ju de som lämnat varit HVs val att avsluta samarbetet med.
Några spelare får han dras med som han kanske inte vill ha men är nog inte jättemånga och flertalet långt ner i laget.
Är väl Tedenby och kanske Tikka samt Hansson som sticker ut men de kanske blommar ut under Anton?
Så enligt mig inget drömläge för Anton men ändå helt OK.
Risk för att bli off topic men har vi det som fakta, mer än att de varit samlade mer som grupp?
OM det skulle vara så är det galet.
Hur kan en elitförening INTE ha en fysträning som är ?
Apropå att fysträningen är på en helt annat nivå.
För ett antal säsonger sedan var det en massa snack i forumet om att HV hade för hård sommarträning och att det ledde till att för många spelare blev skadade med belastningsskador under säsongen.
Man hör ofta snack om att lag X eller lag Y tränat hårdare än någonsin. Men jag antar att det behöver vara på rätt nivå med rätt moment för att ge effekt samtidigt som spelarna inte slits ut.
Snubblade på dessa kommentarer. Jag har dålig koll måste jag medge, är det Blommans facit i HA och vad tänker vi om det?
Drar slutsatsen att AIK är ett riktigt bottengäng precis som det ska vara.
kommer vi 9a med blomqvist är det ju ändå ett steg i rätt riktning
AIK slutade 3:a i grundserien AB:s sista säsong.
That’s the spirit!