Det tror jag inte. Kanske året efter när vi lämnat några dåliga kontakt bakom oss.
“I år måste målet vara att ta oss till slutspel.”
Senaste säsongen åkte vi ut, målet borde först vara att hålla sig kvar och slutspel senare. Man kan inte springa en mil innan man har sprungit en kilometer. Visst vore det kul med slutspel, men vi får se.
Nej vi höll oss kvar. Det var Modo som åkte ur.
Tycker det är en väldigt blygsam målsättning för år två för Blomman.
Vi hamnade i kval men jag menar efter att alla omgångar var spelade, men okej.
Det blir lätt att värva spelare med den målsättningen.
Det vore kul att ta sig till slutspel den här säsongen men jag vet inte om det kommer gå, därför tänker jag mig den där målsättningen som jag skrev innan.
Tror inte det finns ett lag i SHL som har som målsättning att hålla sig kvar. Alla går för slutspel, framförallt HV med sina förutsättningar. Och nu är det fan dags att leverera
Blomqvist på Hovet och kollar final, business or pleasure?
Väldigt mkt hyllningar från både honom och Söderström mot Fredrik Hallberg. Man kan ju nästan tro att vi väntar på en ass som är vass på att bygga spel bakifrån…
Business såklart. Gånger väl lite med boba o scoutar säkert
Har kontrakt
En ass från allsvenskan kan man nog komma överens om, om man vill.
Kollar väl så Viggo sköter sig.
Sånt löser sig.
Jag tycker det säger ganska mycket om Blomman att Alsing förlänger. Han vet att blomman har kontrakt och han väljer att förlänga vilket måste betyda att han som kapten tror på sin tränare. Tycker det pekar starkt på att han tror på Blommans ledarskap och att han litar på sin tränare. Tror inte Alsing hade förlängt om det hade varit så illa som de flesta trott.
Förlängningen är mer än en förlängning. Det är kaptenen som tror på den riktningen HV går i och han tror just nu på Björn och antons ledarskap och visioner.
Vi får inte glömma att Blomman kommer få helt andra spelare att jobba med nästa år och därmed kan ändra spelet utifrån materialet. Vad vi vet från Cap Alsings uttalande så kommer det se väldigt intressant ut. Tack o lov för det.
Precis.. Han får ett helt nytt lag. Ut med skiten bara..
Han kommer få helt andra förutsättningar. Tror det mer är våran sportchef som satt spelet så Anton har nog rättat sig efter detta, helt i linje med.. " jag måste bli bättre på saker"..
Sen finns det alltid massa gnälliga spelare som försöker få bort tränaren. Det är sen gammalt.
In Anton we trust!!!
20 poäng efter 10 omgångar = slutspelsklass. Coacha på inslagen bana.
15 poäng efter 10 omgångar = ok. Testa coacha ett tag till.
10 poäng efter 10 omgångar = loosekluster-fasoner. Coacha dig härifrån.
Samt gnälliga supportrar..
Men i ärlighetens namn såg det ju verkligen inte bra ut på isen och det var till stor del AB’s ’fel’. Men uppenbarligen tyckte Alsing inte att det var pga AB det såg ut som det gjorde.
Man får väl också ta i beaktning att Alsing kom in i HV och togs emot med öppna armar, rakt in i Blommans värme. Han utsågs till kapten utan att ha spelat en grundseriematch i HV-tröjan och gjorde senare sin poängbästa säsong.
Inte särskilt konstigt om han “tror” på Blomman sett till den kontexten. Individuellt måste hockeylivet ha lekt för Alsing.
Laget slutade dock sist. Och det är i slutändan resultaten som spelar roll. Får Blomman inte rätsida på det till nästa säsong, ja, då spelar det nog ingen roll vad Alsing, Liljander eller någon annan tycker om Blomman. Pressen är enorm på vår HC med tanke på det bottennapp till säsong vi gjorde.