Tråden om HC Anton Blomqvist

Förväntar mig ett pressmeddelande imorgon om Blommans avgång, detta räcker nu.

4 gillningar

Avgåååå

Det finns absolut ingenting som talar för att Blomman kan vända detta, ingenting. Bara bita i det sura äpplet och svälja stoltheten och inse att det var ett misstag att förlänga kontraktet. Kicka nu.

Sen hoppas jag för allt i världen att folk ger fan i att dra in Antons familj som det gjordes förra året. De har inget med detta att göra.

4 gillningar

tack

Totalt poängsnitt i SHL med blomman: 1,017

I år: 0

3 gillningar

Alltså. Det är som kejsarens nya kläder.

Här står vi och konstaterar att han är naken.

Liljander fortsätter sy den osynliga dressen.

Gör oss alla en tjänst att konstatera att Blomman är naken.

Från ett år (fyra raka förluster) till ett annat (fyra raka förluster). Det är ingen tillfällighet.

Gör er av med den sämsta tränaren HV haft - någonsin.

9 gillningar

Så länge Skruven är kvar sitter Blomman säkert.

Det man inte ska glömma eller underskatta är den personliga prestigen.

Jag är 99% säker på att jag går före laget i Liljanders lilla värld.

1 gillning

Om det här slutar med att AB avgår – vad spelar det för roll? Skadan är redan skedd. Vi förlängde hans kontrakt till 2028 utan att han ens lett laget en hel säsong. Vem gör så? Vem förlänger med en tränare innan man ens sett vad han går för över tid?

I efterhand har vi alltså bundit upp oss till vad som ser ut att vara den sämsta tränaren i klubbens historia. Jag blir helt matt. Har inte känt den här typen av frustration sedan nyheten kom att Monty skulle ta över klubben.

Blomman klarade SHL tack vare AP och Dicken. Powerplay-statistiken? Det var Borgys verk.

Men i år har han fått allt han kunnat önska sig:
• Ett eget, skräddarsytt lag, anpassat efter hans spelidé
• Egen ledarstab – Stille och den där Star Wars-gubben
• Möjlighet att plocka in en egen favoritspelare, beskriven som “unik i ligan”

Allt. Allt har varit serverat och klart.
Nycklarna i handen – kör bara.
Och han kör hela projektet rakt ner i avgrunden.

Det här är inte en tillfällig svacka. Det är inte otur.
Det är ett katastrofalt misslyckande – från ledning till tränarbänk.
Och vi supportrar ska tydligen bara bita ihop och betala notan. Igen.

19 gillningar

17 år igen plåtindustrin

3 på sågverk..

En hyvens kille. Gör alltid mitt bästa. Försöker alltid få mitt team att nå framgång.

0737677562

Kali_86@live.se

Vad tror ni? Behövs det mer på cvt för att få jobb som HC?

3 gillningar

inget kommer hända. Anton har lindat hv runt sitt finger med sin bullshit

1 gillning

Har du ett smort munläder borde det inte vara några problem!

1 gillning

Ja för fan. På jobbet kan jag snacka för mig. Låter bra iallafall. :wink:

Du är anställd!

1 gillning

Räknat med raketfart.. uppåt i tabellen…

Jag har bara 13 år i plåtindustrin så jag kan gå som ass och se och lära, styr upp försvaret med järnhand.

2 gillningar

Jag har spelat hockey-bockey, jag kanske kan sköta PP? :thinking:

4 gillningar

Absolut. Vi kan säkert lära varandra . Men din viktigaste uppgift är att inte en jävel kommer in framför mål. Löser du det så är jobbet ditt.

Sen tar vi det därifrån.

Japp. Ta med några kombinationer från hockeybockeyn så är jobbet ditt.

Vi är många som såg det här redan i början av förra säsongen. Misären fortsatte hela säsongen, Blomman fick 2 nya år, vi kom dundersist. Vi lyckades på ett mirakulöst sätt vinna kvalet, och exakt där hade vi chansen att bygga om på riktigt genom att byta inriktning. Istället kör man en ”moneyball” och tror att det här baseball där en spelare har en endaste uppgift.

Jag har varit en motståndare till Blomman sen han klev. Nästan lite maniskt. Ogillade hans sätt att leda från AIK-tiden och har svårt att köpa något han säger. Det är inte vad han säger, utan det är hur han säger det. När han ska vara dominant och bestämd så känns det bara pinsamt. Jämför Blommans ”utskällningar” mot Olli Jokinen från Timrå förra året. En har pondus, den andra blir bara löjlig i jämförelse.

Dödsstöten för den här klubben var när man tog in Rahm som assisterande. Två debuterande huvudtränare som har kört ner HV i botten med två extremt dyra upplagor av HV. Nu leder dessa herrar oss igen. Det är fan parodi.

8 gillningar

I en sund organisation tar man bort det som inte fungerar. I HV förlänger liljander det som inte fungerar.

1 gillning